Aký význam má tento cirkus so zmenou zastávok? Niektorým sa vrátili názvy z pred pár rokov predtým. Tak nechápem, prečo sa napr. menila kedysi Detvianska na Cintorín Rača, keď teraz sa mení naspäť. Alebo prečo zaužívané ŽST a Vozovňa sa zmenilo na Stn a Depo. Príde za chvíľu nejaký iný mudrlant a budeme mať naspäť ŽST a Vozovňu. Ale zas niektoré názvy sa zmenili k lepšiemu. https://imhd.sk/ba/doc/sk/20163/Ve%C4%BEk%C3%A9-zmeny-v-n%C3%A1zvoch-zast%C3%A1vok
Bavime sa o korona rezime. Kolko ludi ide z/na ZST NM po 20tej v dnesnom stave ?
Skor uz ta zachadzka L4, co je +3minuty v chrono.
ADD2
Magistrat tento rok nevycleni udajne cash na otokary, strata DPB bude aj tak ocividne obrovska. Hlavne ze vozime vzduch. Aj taka L21 sa posilnovala na 10 sedlo a vikend kvoli Bory Mall a teraz naco ide stale klbak kazdych 10minut (Bory ludoprazdne)? Za pol roka ked skonci korona (alebo bude aspon 60-80% zaockovanych) tu budeme bedakat ze nemame peniaze na opravy, prevadzku, nedajboze nove vozidla - nuz ked mame prepych uz od 2.vlny uz cca 3.mesiac.
Už to vidím ako by sa zdvihla vlna odporu, že prečo musia ľudia idúci na S70 ísť vyše 400 metrov pešo, čo je pochopiteľné. Myslím si, že ŽST NM sa bez obsluhy buď električkami, alebo zabezpečením slušného prestupu na 50 nezaobíde.
Tak kyvadlovka nie že by bola blbosť ale skôr zachádzka každej 4ky smer N.Mesto...
Ale tak nepredpokladám že by bol nejaký dopyt ku stanici či??
Možno 1-2 ĺudia vo voze
Stojí, máš pravdu, ale až za rohom a ten prestup teda nie je bohvieaký.
Aj tak by ale mala byť trať pojazďovateľná autobusmi aj v tomto úseku, či už kvôli NAD alebo aj dojazdom, ktoré by možno využilo viacej ľudí, ak by stáli priamo na električkovej zastávke.
Myslím si, že električková zastávka by sa dala posunúť dopredu, cesta by sa iba musela zúžiť o kúsok ďalej ako dnes, ale to by hádam nemal byť problém.
Ahojte, vieme prosím čo sú tie nové CP Slovak linesu?
Prázdninové sú bez zmeny (min. moje linky), čiže predpokladám že sa tam len dodával školský rok, lebo 8.1. technicky začína školský rok, akurát je to teraz kvôli korone posunuté?
Ja dúfam, že s pojazďovaním Vajnorskej radiály v úseku TrMy až Zátišie, príp. Odborárska sa pri rekonštrukcii počíta, pretože by to zlepšilo prestupy (53 by mohla napr. zastavovať aj na Českej a Novej dobe, 50, 51 na Zátiší a 51, 98 pri Poluse) a navyše by to aj zrýchlilo v špičke autobusy, keďže by nemuseli stáť v zápche.
V súčasnej dobe by podľa mňa bol problém s tým, že dlažba by asi autobusy dlhodobo neudržala, takisto nie je na to upravená ani CSS.
Tento nápad sa mi veľmi páči, a nielen ako nejaké dočasné covid-opatrenie, ale trvalé zabezpečenie prestupu medzi L4 a 50. V smere od Tomášikovej by výhľadovo mohla L50 prichádzať po električkovej trati a do zastávky odbočovať na električkový signál.
Avšak neviem posúdiť, či a aké stavebné úpravy sú potrebné na realizáciu tohto opatrenia.
Tam by mohlo byť lepšie nechať zachádzať L50 cez električkovú zastávku Kuchajda s prestupom na hrane ak by to bolo možné (s garantovaným prestupom medzi ňou a L4).
Respektíve zriadiť zastávku Kuchajda pre L50 normálne na ceste zhruba na úrovni električkového označníka smerom do mesta aj s dočasným priechodom pre chodcov z oboch strán smerom ku električkovým nástupištiam.
Prestup zo zastávky L98 a L51 pred Vivom na električkové nástupište smerom do mesta je totiž dosť nanič (v prípade tej tvojej kyvadlovky), podobne ako presun medzi nástupišťami MiÚ Nové Mesto z L4 na L50 (v opačnom smere to nieje také strašné ale tiež to nieje bohviečo).
ja viem co je podstata hybridu... ale dole z kopca vies ist bez potreby paliva viac-menej s cimkolvek, zavisi len na odporoch ktore mas (valivy, odpor vzduchu, ...) a sklone (=zrychleni) ktore ti teren poskytuje.... prebytok bohuzial v spalovaku nemas velmi kam naakumulovat (leda ak do kinetickej energie vozidla, v com ta ale mozu limitovat ci uz predpisy (maximalna povolena rychlost) alebo fizikalne obmedzenia v podobe maximalnej rychlosti ktoru si mozes dovolit vzhladom na adhezne podmienky a stav a geometriu cesty.....)
S499.1023