Pri návrhu fázovania sa väčšinou prihliada na intenzity (chodcov aj dopravy). Často krát sa plný signál z jedného smeru dáva do jednej fázy s chodcami pri odbočení vpravo. Ak sú intenzity dopravy nižšie z oboch protismerov, je možné dať v jednej fáze protismery a teda aj chodcov vľavo. Občas sa dáva aj upozornenie na chodcov vo forme žltého svetla prerušovaného so symbolom chodca. Dôležité je ale dať chodca o pár sekúnd skôr ako dopravu, aby chodec už bol na priechode keď prichádzajú vozidlá. Problém v Karpatskej - Šancovej je ten, že tá križovatka je už kapacitne preťažená (a bude ešte horšie) a osamostatniť chodcov alebo protismery je nereálne. Samozrejme ak by sme pozerali viac na bezpečnosť a menej na plynulosť, tak by išli chodci, potom až doprava, čo by ale znamenalo, že z Koliby sa už 203 nedostane.
Ike
Viedenský dohovor o cestnej premávke čl. 21 ods. 2. hovorí:
Without prejudice to the provisions of Article 7, paragraph 1, Article 11, paragraph 9, and Article 13, paragraph 1, of this Convention, where there is on the carriageway a pedestrian crossing signposted as such or indicated by markings on the carriageway:
(a) If vehicular traffic is regulated at that crossing by traffic light signals or by an authorized official, drivers forbidden to proceed shall stop short of the crossing or the transverse markings preceding it and, when they are permitted to proceed, shall not prevent or obstruct the passage of pedestrians who have stepped on to it; drivers turning into another road at the entrance to which there is a pedestrian crossing shall do so slowly and give way, if necessary stopping for this purpose, to pedestrians already using, or about to use, the crossing;
teda niečo v zmysle (skúsim voľný SK preklad) "s ohľadom na ostatné ustanovenia (vymenované), ak je na vozovke vyznačený priechod pre chodcov (VDZ alebo ZDZ):
a) ak je cestná premávka riadená na tomto priechode svetelnými signálmi, alebo náležite ustanovenou osobou, vodiči, ktorým je zakázané pokračovať, zastavia pred priechodom alebo na VDZ, ktoré mu predchádza a ak im je povolené prejsť, nesmú zabrániť prechodu chodcov, ktorí na neho stúpili; vodiči odbočujúci na inú cestu, na ktorej začiatku je priechod pre chodcov, musia postupovať pomaly a dať prednosť a ak to vyžadujú okolnosti, aj zastaviť, chodcom, ktorí cez neho prechádzajú, alebo sa chystajú prechádzať.
b) týka sa neregulovaných priechodov - na účel tohto príspevku nerelevantné.
Takže žiadny problém.