Ahojte, mam zopar otazok k online zastavkovej tabuli:
1. Ak su v browseri zablokovane cookies, tabula ukazuje velky napis s upozornenim, ze web imhd.sk bez nich plne nefunguje. Toto je problemom pri embedovani zastavkovej tabule mimo browseru, kde nejdu cookies aktivovat, napr. do domovskeho panelu v homeassistante, kde by som chcel mat zobrazene najblizsie odchody z bytu. Rusi to cely jej user friendliness (vid. obrazok). Zastavkova tabula afaik funguje aj bez cookies (obrazok je vcelku dobry dokaz). Neexistuje sposob, akym sa da tento napis skryt? (napr. parametrom v URL?)
2. Kedysi v online zastavkovej tabuli fungoval URL parameter p, ktory urcoval nastupiste vybranej zastavky, z ktoreho sa maju odchody zobrazovat, bolo to aj v dokumentacii. Teraz uz nefunguje, ale nezachytil som ziadne info o ukonceni jeho podpory - je k nemu nejaka alternativa?
Vdaka
1. Ak su v browseri zablokovane cookies, tabula ukazuje velky napis s upozornenim, ze web imhd.sk bez nich plne nefunguje. Toto je problemom pri embedovani zastavkovej tabule mimo browseru, kde nejdu cookies aktivovat, napr. do domovskeho panelu v homeassistante, kde by som chcel mat zobrazene najblizsie odchody z bytu. Rusi to cely jej user friendliness (vid. obrazok). Zastavkova tabula afaik funguje aj bez cookies (obrazok je vcelku dobry dokaz). Neexistuje sposob, akym sa da tento napis skryt? (napr. parametrom v URL?)
2. Kedysi v online zastavkovej tabuli fungoval URL parameter p, ktory urcoval nastupiste vybranej zastavky, z ktoreho sa maju odchody zobrazovat, bolo to aj v dokumentacii. Teraz uz nefunguje, ale nezachytil som ziadne info o ukonceni jeho podpory - je k nemu nejaka alternativa?
Vdaka
Ike
trochu na rozprúdenie diskusie sa znova vraciam k jednej otázke v súvislosti s dráhovými vozidlami: ako je možné, že nie je nebezpečné stúpať po električkových koľajniciach z hľadiska možnosti zásahu elektrickým prúdom?
Električky idúce v jednom úseku/sekcii sa správajú ako paralelne zapojené spotrebiče s tým, že elektrický potenciál medzi trakčným vedením a koľajnicou je 600 V, medzi trakčným vedením a zemou 600 V a medzi koľajnicou a zemou 0 V.
Podobne je to v domácnosti, kde potenciál medzi fázou a nulákom je 230 V, medzi fázou a zemou 230 V a medzi nulákom a zemou 0 V.
V oboch prípadoch je koľajnica aj nulák uzemnený, takže elektrický potenciál majú rovnaký 0 V.
Ak medzi fázu a nulák v domácnosti vložím spotrebič, napr. práčku, začne cez práčku prúdiť elektrický prúd (ak sa zapne). Ak hypoteticky pred práčku na fázu vložím ampérmeter, nameria mi 10 A. Ak za práčku na nulák vložím ampérmeter, nameria mi 10 A. Ak by som nahradil ampérmeter mojim telom, dostal by som zásah.
A teraz analogicky k električke. Ak by som (veľmi hypoteticky) vložil medzi zberač a trakčné vedenie ampérmeter, nameria mi prúd. Rovnako by som dostal zásah. Ak však bosý stúpim jednou nohou na koľajnicu pred idúcu /za idúcu električku a druhú nohu zaborím do zeme, zásah mi nehrozí.
Predpokladám, že pri električkách (alebo keď chcete striedavý prúd pri vlakoch - na porovnanie s práčkou) prúd prúdi z vodiča do zeme, teda koľajnice sú uzemnené a zrejme nie sú uzemnené v každom bode ale len na určitých miestach. Za určitých okolností môže byť moja bosa noha zaborená v zemi skratkou prúdu do zeme. Prečo nedostanem v porovnaní s príkladom s práčkou zásah?