A ja som narážal na to, že tam nie je (ak hovoríš o krížení Šancová x Karpatská x Žilinská) žiadna špičková armatúra, lebo to celé visí nakrivo, pretože to visí na starej nosnej sieti od podvesného kríženia. Cez to, namontované ing. Zrzavým a Podivínom, sa dalo lietať. A ak hovoríš o Račku samotnom , tak tam už vôbec nie, tam je to celé zle ako armatúrami, tak smerovým vedením, tam by sa nedalo rýchlejšie jazdiť ani keby tam bol povrch ako na Bonneville Salt Flats.
Problém Bieleho kríža je v tom, že všetci sa do pravého pruhu natlačia už pri Figare a potom to trvá dlho. Ja jazdím vľavom na doraz a zdržanie je minimálne, dokonca je to rýchlejšie ako cez Nobelovu (aj kvôli kolóne pri odbočení v Vajnorskej na Odborársku), a to už vôbec nehovorím o situácii, keď chytím aspoň jeden vlak.
V busoch by to malo byť v nejakej dohľadnej dobe (už si termín nepamätám). Rovnako si už nepamätám, pri ktorých dverách. Ale každopádne, jedna trakcia, jedno pravidlo.
Aj v BA je viacero takýchto "rýchlostných" výhybiek, napr. na Pražskej alebo pri Zimnom štadióne, ktoré vyhovujú pre jazdu 50 km/h. Ešte sa rieši aj úprava označenia, aby taká jazda bola v súlade s predpismi (konkrétne na Pražskej to je ale "legálne" už teraz).
Kríženia štandardne do 40 km/h, závisí od konkrétnych lokalít.
Čo sa týka čísla 30, nič také nie je paušálne stanovené.
K iným mestám sa lepšie vyjadrí S499.
Ike asi narážal na to, že keď ideš dole po Šancovej od Karpatskej cez Račianske mýto, tak je tam vozovka v zlom stave práve v mieste trolejového kríženia.
To samozrejme nie je argument, že by sa nemalo udržiavať, ale ten stav cesty je tam konkrétne zlý.
Neviem, aké rúško používaš (príp. aké dýchacie problémy máš), ale mne sa v jednorazovom rúšku dýcha úplne normálne a ani sa mi veľmi nepotí tvár (aj v rozpálenom autobuse), ak máš ale látkové rúško, tak v tom to býva horšie.
pár signálov môže znamenať aj reálne zo skúseností z tejto križovatky aj 10 minút naviac v cestovaní. A to je oproti štandardným cca 20 minútam už aj tak dosť, resp. 50% predĺženie jazdného času.
Asi tak, že odbočiť z Tomášikovej doprava na Vajnorskú a z nej doľava cez el. koľaje na Odborársku a pokračovať cez Nobelovu na Vinohrady bolo v špičke ešte ako tak rozumné riešenie (pokiaľ človek na priecestí pri Istrocheme nechytil sled 3 vlakov za sebou) oproti totálne zarúbanej Račianskej vďaka dodnes nedoriešenému Bielemu krížu. Pritom práve odbočenie doľava na Vajnorskú (kde stála často aj "50") bolo upchaté ale doprava sa dalo odbočiť často pohodlne.
S499.1023