Áno, to má logiku, predsa mamička, nastupujúca s kočíkom, nebude upaľovať niekam k prvým dverám.
Ale DPB by to mohol komunikovať, že "OCL s možnosťou platby kartou je vždy pri dverách s piktogramom kočíka", na tom nevidím nič zložité.
Čo som si všimol, tak u nás je pravidlo "tam kde nastupuje kočík". Nevravím, že je to úplne najprehľadnejšie, ale ak sa to takto bude prezentovať + budú velké piktogramy na dverách + bude viditeľne označené že "pri týchto dverách je označovač na karty" o koľko menej prehľadné to bude oproti Prahe?
P.s pokiaľ viem, v Prahe to nie je v busoch. Ak by to tam bolo, tiež by v tom asi bol "bordel", nakoľko kĺbová Karosa, NB18, NB12 či BN12 jaksik stredné dvere nemajú.
Tiez si myslim, zeby sa to malo zjednotit, napriklad nech OCL s moznostou platby kartou su pri prvych dverach vozidla alebo nech su vyrazne designovo ine.
Za seba mozem povedat, ze ked v tom bude gulas, tak urcite nebudem tu sluzbu pouzivat a riskovat pokutu, staci ked obcas sa revizori snazia chytit ludi, co si nestihnu oznacit listok, nie to este maturovat, ktorymi dverami nastupit a potom hladat OCL ked nastupia inymi.
V Prahe je v električkách vždy len jeden kartový terminál pri stredných dverách, s výnimkou vozov 14T, ktoré nemajú "stredné dvere" a v nich sú dva. U nás sú kombinácie:
- všetky OCL,
- OCL len pri prvých dverách,
- OCL pri prvých a posledných dverách,
- OCL pri druhých dverách,
- OCL pri tretích a štvrtých dverách.
Navyše, v Prahe je výrazný vizuálny rozdiel medzi OCL na platobné karty a ostatnými. S Prahou sa v tomto naozaj radšej neporovnávajte.
neblúznim, dnes ráno pri prejazde Tomášikovou smerom na Vajnorskú od žst. Nové Mesto boli popri ceste také prenosné tabule že pripravujeme pre Vás zmenu organizácie dopravy a vyznačené zavedenie buspruhu- podľa infografiky mu za obeť padne pravý pruh, pričom bushpruh bude tesne pred križovatkou vyústený do ľavého pruhu.
A kde sú na Račku tie super kríženia alebo výhybky?
To je taký obľúbený argument brstislavských drotárov "načo by sme dávali rýchlejšiu výhybku alebo kvalitnejšie kríženie, keď musia aj tak jazdiť pomaly kvôli rozbitej ceste". Ten ma fakt serie.
a #23563 Ďakujem
Áno, práve keď som videl video zo Salzburgu, tak som si všimol, že tam trolejbusy na výhybkach vôbec ani nespomalia a to nešli pomaly.
Ja len doplním, že dosť záleží aj od stavu vozovky. Môže byť super kríženie alebo výhybka, keď je pod ňou tankodrom, tak sa aj tak musí jazdiť pomaly. Nie len kvôli šetreniu podvozku, ale aj z dôvodu že potom lietajú palice. Pekný bratislavský príklad je Račko.
Elektroline uvádza 50 do rovného smeru a 40-45 do odbočky. Pri kvalitne navrhnutom a udržiavanom trakčnom vedení trolejbusy kvôli nemu nemusia prakticky vôbec spomaľovať. Odporúčam výlet do Salzburgu či Pardubíc, prejazdy vyhýbkami nie je ani cítiť, ani počuť...
vzhľadom na tabule, ktoré som tam dnes ráno videl, tam bude buspruh typu Vajnorský nadjazd smer Vajnory v obrátenom garde, t.j. buspruh napravo a tesne pred križovatkou vyústenie do ľavého pruhu. z toho mi logicky vychádza, že všetky vpravo odbočujúce autá budú odkázané na ľavý pruh a až pred koncom im bude umožnené preradiť sa do krátkeho pruhu pre odbočenie vpravo.
Skôr chce zrýchliť autobusy L50 ktoré tam večne naberú pre autá ktoré nevedia krútiť volantom 2-3 minúty sekery zbytočne....Navyše nič nebráni aby BUS pruh bol súčasne odbočovacím vpravo. Ale zlegalizuje sa z neho odbočenie autobusu vľavo, čo značne urýchli autobusy . A to tade chodievam často aj autom aj autobusom Úplne v pohode. Na štefánikovej keď sa prvý krát zavádzal bus pruh tak KDI pindalo tiež kecmi typu "budú kolóny až po Aupark"..a dnes? 10 áut v ľavom ruhu a vpravo lietajúce autobusy Dokým to nepokazí dajaký dodávkar
mesto Bratislava musí mať strašne nerado Raču keď sa chystá zarúbať aj poslednú rozumnú spojnicu Ružinova s Račou. fakt super pre vysvetlenie- plánovaný BUSpruh na Tomášikovej za ŽST Nové mesto smer Vajnorská.
Možno trochu offtopic otázka, ale akou najvyššou rýchlosťou môžu ísť t-busy cez kríženia/výhybky? Nemyslím tým úplne iba Bratislavu (tu je to tuším 30?), skôr by ma zaujímalo, či existujú ,,rýchlostné trolejbusové výhybky" a akou najvyššou rýchlosťou sa dajú prejsť?
No možno je to malá daň, ale ako vidíme, čoraz menej ľudí to nosí tak, ako sa to nosiť má, teda tých môžeš rovno vylúčiť z množiny ľudí, ktorí vôbec používajú ochranu. No a hlavne my nevidíme koniec tohto marazmu, či už pandémie alebo nosenia rúšok. My nosíme aj keď ničomu neslúžia (teraz), budeme nosiť aj keď by to malo niečomu slúžiť (zrejme v zime), no a tak si položme otázku: dokedy to budeme nosiť? Samozrejme toto si uvedomuje aj málo vzdelaný človek, čiže každý, a tá disciplína sa narúša presne týmto, že ani nákaza, ani vidina konca, a sú obavy, že rúška sa nebudú nosiť, alebo sa budú nosiť nesprávne (čiže ako keby ani neboli nosené) v požadovanej miere.
Akurát tak verejnou dopravou pôjde menej ľudí a autami viac, to bude - a je - výsledkom tejto buzerácie. Keby teraz (začiatkom júna) povolili zloženie rúšok s možnosťou prinavrátenia povinnosti, tak by sme aspoň mali vidinu prechodnosti tohto opatrenia. Aktuálne to vníma snáď už skoro každý negatívne, a ešte aj s nejasným koncom. Veď samotní epidemiológovia naznačili, že táto povinnosť možno zostane už navždy, čo už aj mňa doslova poburuje. A dnes sa vyjadruje premiér, že sa na to ide dohliadať, aj keď je to na papieri, že sa jedná o zavlečenie, a nákaza neprebieha ani komunitne, ani vo verejnej doprave, ani v obchodoch.
Jaj tak, to moze byt, aj ked tiez to nemusi byt tak jednoznacne ako kedysi, hlavne s euro6D - v niektorych znecistenych mestach praveze splodiny z auta su dokonca vraj cistejsie ako vzduch co nasavaju (ci to je pravda... ) - nehovoriac o postupnom nastupe elektroaut.
S499.1023
Ale DPB by to mohol komunikovať, že "OCL s možnosťou platby kartou je vždy pri dverách s piktogramom kočíka", na tom nevidím nič zložité.