Padol tu (nemyslim na stranke, ale u nas v kancliku v praci) taky navrh nabehnut do vozovne a pomoct/pomahat pri rekonstrukcii starych historickych vozov. Ja osobne by som svoj lenivy zadok zdvihol a rad siel napr. brusit lavu cast vraku T2-ky od hrdze alebo malovat pantograf. Podobnym sposobom sa uz zachranila pekna hromada parnych rusnov...
Pochopitelne, chcelo by to najprv dohodnut sa s niekym rozumnym z DPB - predpokladam vsak ze medzi clenmi klubu sa najde dost schopnych a ochotnych ludi.
Yo.. a este jedna vec.. rozhodne si nenecham ujst Beusa alebo KLFa v monterkach
Pochopitelne, chcelo by to najprv dohodnut sa s niekym rozumnym z DPB - predpokladam vsak ze medzi clenmi klubu sa najde dost schopnych a ochotnych ludi.
Yo.. a este jedna vec.. rozhodne si nenecham ujst Beusa alebo KLFa v monterkach
Spectre
predovšetkým sú to veľmi výkonné autobusy, a ich akcelerácia predstihuje aj Ikarus 415. sú aj celkom odolné, takže nevyžadujú bohvieakú údržbu. majú veľmi vysokú kapacitu - dobre vyriešené vnútorné usporiadanie
na druhú stranu však bežné TamBusy 272A180 (okrem prototypu) niesú príliš pohodlné, lebo majú také hnusné drevené sedadlá. Platí u nich to, že keď sa niečo pokazí, tak sa to dosere riadne - niektorým vozom napr. vybuchol motor:-o. Poruchovosť je však daná údržbou, a tej sa moc nedostáva.
čo sa týka tech. parametrov, tak majú trojstupňový automat VOITH, 6 valcový vodou chladený motor MAN (okrem 4400, ten má vzduchom chladený 8-válec). Maximálna rýchlosť je 110 km/h u 4400. U ostatných sa pohybuje niekde medzi 90-100 km/h, ale keď sa na to dupne, tak by to podľa mňa vytiahlo aj 130. Dôsledky by však boli nevratné ....
ideálny Tambus je 2400 a všetky krátke, pretože tie sú tiché, rýchle a zároveň pohodlné. Krátke Tambusy z roku 1995 spĺňajú normu Euro 1.