Zatiaľ posledná väčšia objednávka na InterUrbino je od talianskeho dopravcu Cotral, ktorý podpísal minulý rok v lete zmluvu na dodávku až 300 autobusov, ktorých výroba stále prebieha. CAF (Solaris) sa preto stiahnuť InterUrbino z ponuky zrejme tak skoro nechystá.
Na chýbajúce presmerovanie sme viacerí upozorňovali hneď ako sa začal používať nový web. Zjavne adminom neprekáža, že cestujúci (hlavne kvôli ktorým sa celý Bootstrap robil) sa k svojmu CP nedostanú. Neverím, že bežný užívateľ, ktorému po kliknutí na link z Googlu vyhodí chybu, si potom skúsi nájsť ten CP aj manuálne.
Jedna vec mi na novom webe naozaj vadí a čakal som, že sa medzičasom vyrieši: neexistencia presmerovaní zo starých odkazov na zastávku/zastávkovú tabuľu/linku na aktuálne. Spraviť mapovanie zo starých URL na súčasné a vrátiť 301 by naozaj nemal byť až taký problém. Ak budete namietať, že takto by sa tá záťaž niesla na veky vekov a ľudia by si ani nevšimli, že si majú zaktualizovať odkazy - nie som si sám istý, či je väčší problém toto alebo nefunkčné odkazy na množstve iných stránok či bookmarky, ale OK, argument beriem. Ale v takom prípade by som očakával, že starý/neplatný odkaz vráti 404. On ale vracia 200. Možno aj to má vplyv na to, že aj napriek tomu, že nový web je spustený už nejaký ten týždeň, keď si do Google dáte čojaviem "zastavka hodzovo namestie", ako top link je (už) nefunkčný odkaz na iMHD...
Edit: A možno aj kvôli tomu mám v histórii napríklad na mobile tiež stále množstvo (už) neplatných odkazov na zastávky či linky. Keď si už na tej chybovej stránke naťukám do vyhľadávacieho poľa názov zastávky, ktorú som chcel otvoriť, na mobile dostanem stránku, kde je zbalený zoznam liniek, odkaz na virtuálnu tabuľu a reklama. Nedala by sa aspoň tá tabuľa načítať inline rovno už na tejto stránke, ako je to na desktope? Veď to musí hľadať drvivá väčšina používateľov, čo hľadá nejakú zastávku. Či myslíte, že by to príliš žralo dáta?
Ale v Pendoline nesedíš kolenami natlačenými na druhého, keďže ťa od neho oddeľuje stolík (nohy si nemôžeš vystrieť ani v jednom z nich), takže by som štvorku v autobusoch a vo vlakoch neporovnával.
Clovek si naivne mysli, ze Slovak Lines patria v ramci poskytovania dopravnych sluzieb na Slovensku k tym progresivnejsim elementom.
A potom si precita, ze sa v NP vozidlach ludia drhnu...
Myslím že to cestovanie nie je ani tak problém so štvorka vs nohy (Ja, čo patrím asi medzi najrozmernejších z vás sa pohode zmestím, dokonca aj v maďarských veľkopriestoroch kde ej suverénne najmenej miesta), čo však môže byť problém je postavenie sa proti smeru jazdy. Je dosť ľudí ktorým otáča žalúdky pri jazde chrbtom. A čiste teoreticky môže nastať že do autobusu príde 50ks geriatre (nemôže stáť dlhšiu dobu a držať sa) a všetkým je zle. Neviem, či také dakedy nastalo, ale teoreticky. Prakticky však, tie 4, max 6 miest pri 15/18m vozidle sú vzhľadom na kapacitu a rozmiestnenie tyčí irelevantné. Ono hlavne chce podľa mňa daný dopravca nie len udržiavať staré časy vysokých podláh, ale skôr pragmaticky využívať vozidlá. SL autobusy nájdeme kade tade, a raz jazdia dotované prímesto, a raz ich nájdem na druhej strane republiky. A túto nenápadnú výhodu si chcú zachovať. Určite s nejakým 12m NP solarisom, byť 2dverovým (keďže interubino už nie je, tak urbino) sa ťažko pôjde do KE.....ale s takými Crossmi sa stratíš. Pridaj navyše to, že vozy zakúpiš za fondy, a nejaké cez svoje, a ono sa to úúúplne stratí. Narozdiel od ZSSK kde každý pozerá na prsty...
Zdravím, chcem upozorniť že appka imhd.sk nefunguje. Dokonca som si ju odinštalovala a nainštalovala znovu (+stiahnutie Bratislavských CP) a appka vypisuje chybu pri Plánovač ciest "Bohužiaľ počas spracovania dát došlo ku chybe". Pozrite sa prosím na to, je to veľmi využívaná appka na cestovanie, bolo by škoda znechutiť cestujúcich jej nefunkčnosťou. Ďakujem.
Myslím, že jedna z viet odpovede samosprávneho kraja vystihuje podstatu: "Verejný obstarávateľ uprednostnil zmenu a vývoj prímestskej autobusovej dopravy pred "obvyklým" poskytovaním prímestskej autobusovej dopravy v minulosti."
ceres