No buďme realisti. Karosu B741 v roku 2009 bolo len ťažko považovať za nové vozidlo.
Zato, ak by výrobca SU15 z roku 2005 klasifikovalil pri GO za nové vozidlo (stačí nový motor a spĺňa súdobé požiadavky), tak nie je čo namietať aj napriek reálnemu veku niektorých komponentov.
Pokial viem, momentalne sa to "nehybe" a riesi sa skor oprava Karlovej Vsi, oprava Race a predlzenie Petrzalky. Samozrejme pre virus sa mozu veci pozdrzat.
Každopádne ak bude výluka el. do K.Vsi a Dúbravky počas normálneho školského roku, tak tie vozy na NAD sa nikde v súčasnom stave DPB nenájdu ani keby sa mali zaradiť všetky pojazdné aj nepojazdné historičáky. A aj pri prázdninovej výprave mám o tom pochybnosti, aj keď tam by to možno išlo vyskladať za cenu nejakých ďalších škrtov na iných linkách.
A nechýbajú do výpravy tie vozy skôr preto, že nemáme zásobu ND a veľa Soriek a MBCC býva odstavených pre čakanie na náhradné diely? Keby jazdila väčšina soriek, tak by karosy podľa mňa od nákupu jazdeniek z Rakúska a Nemecka jazdiť už vôbec nemuseli. Ale je možné, že sa mýlim.
zeby preto ze vseobecne vo vyprave (standardnej skolskorokovej, nie terajsej obmedzenej) chybaju dlhe vozy vyrazne najviac uz teraz a ich nedostatok musia riesit aj tie CNG karosy ?
Zdravim, maly syn, ktory je nadsenec mhd sa ma pyta, ze kedy sa planuje potiahnut elektrickova trat z Dubravky po Bory. Neviete niekto aktualny stav? dakujem
Inak tu je dalsia motivacia, aby DPB udrziaval vozidla "mlade"
"Nedodržanie maximálneho veku vozidla(sadzba za každý mesiac, za každého vozidlo): 10 000 €"
Si predstav, zeby DPB drzal napriklad Karosy aj ked zacnu platit tieto pravidla (ak este neplatia). Napriklad dnes vypravil 4 Karosy = 40 000 pokuta kazdy mesiac. Ak by sa ratali vsetky nevyradene (zelene a zlte v zozname vozidiel), tak by to bolo kazdy mesiac az 200 000 eur na pokutach len za autobusy. A to sa uz oplati
Hlavne pozerám, že CNG Solarisy sú z 2006, takže tam tiež zrejme bude problém, či aj tie mali byť nahradené Otokarmi? Ja mám u toho nákupu 18m vozov problém hlavne v tom, že moc neviem pochopiť dôvod nákupu tak veľkého počtu 18m vozov, keď nám tu onedlho začne prihárať čo sa týka kratších vozov. Plus nezabúdajme na sanitky. A za odkaz ti ďakujem .
Tak v tom prípade si treba položiť otázku, či je naozaj nutné kupovať v tejto dobe ďalšie autobusy celkovo. Aby to nebol tak zásadný výdaj, že jeho dopady by si odniesli najviac vodiči.
"TECHNICKÉ A PREVÁDZKOVÉ ŠTANDARDY IDS BK
Vek autobusu (vrátane záložného) používaného v štandarde CITY nesmie, podľa údajov v technickom preukaze, presiahnuť vek 14 rokov."
Toto sa planuje u nas, takze pochybujem, zeby o Citybusy bol zaujem
Takže by sa nakúpili 16-18 ročné autobusy z Karosy Vysoké Mýto, vrazili by sa do nich veľké prachy len aby vôbec dokázali jazdiť a po piatich rokoch by sa aj tak vyhlásilo obstarávanie na nové vozy (pričom tentokrát by už zrejme stáli oveľa viac než iba súčasných 255 tisíc za kus). To mi z dlhodobejšieho hľadiska nepríde ani trocha ako ekonomcké.
Viko