to begin with, as you have probably noticed, due to the infamous coronavirus that causes the COVID-19 disease and its spread in public spaces all around the World, it is crucial for us not to expose drivers to potentially infectious people. Thus, we have decided to impose a general ban on entering through the front door. Please, let us apologise for the possible inconvenience, and use the nearest available door. Nevertheless, let us wish you a pleasant journey."
V doprave platia dve pravidlá:
- ekonómia jazyka
- zrozumiteľnosť pre A2 speakerov
Áno, po presmerovaní na súčasné obratisko tam po nejakom čase vznikol jeden ranný (a neviem či nie aj popoludňajší) spoj, ktorých zachádzal k policajtom (kým tam ešte boli).
Až po pár dňoch som si podrobne prečítal anglickú informáciu na predných dverách, ktorá znie:
"These doors are closed. Please use another." Je tam jedna zásadná a jedna drobná chyba. Tá zásadná je, že dvere sú pomnožné len v slovenčine, angličtina niečo také nepozná. Jedny dvere = 1 door, až dvoje, troje... atď. dvere (5 atď. dverí či dvier) sú 2,3,4... doors. Keďže sa neotvárajú len tie jedny dvere, musí byť použité jednotné číslo. Okrem toho, angličtina aspoň trochu priblíži, čo iné sa má použiť (teda aby bolo jasné, že iné dvere). Robí to pomocou číslovky "one". Takže správne má nápis na predných dverách znieť takto:
"This door is closed. Please, use another one."
Je dosť neuveriteľné, že v Bratislave, kde je kvalitných angličtinárov ako maku, nevedia v DP zohnať niekoho, kto naozaj vie anglicky (naozaj = že tam aj bol, žil a rozprával, teda nielen učebnicové znalosti). Krátka veta a hneď s dvoma chybami! Ani ten každý druhý nízkopodlažný spoj dodnes nikto neopravil...
Chodil. Teda jazdila tam celá linka. Presne tam a to je presne to miesto, o ktorom Valec písal v súvislosti so súkromnými pozemkami a betónovými zábranami.
Na L3 v prázdninovom CP posunutie začiatku premávky, odchody 04:26 a 41 z RM smer Rača už nie sú, zároveň pridanie dojazdov do VJD z Rače o 18:37 a 52.
Pravda to kľudne byť môže. Majiteľ pozemku pod bývalou konečnou si svojho častu pozemok zabarikádoval, DPB nemal inú možnosť než skrátiť L80 (vtedy tuším ešte L89) po kúpalisko Matador (dole na Kopčany nejazdilo nič). Potom možno Majský vybavil, aby sa mohla otáčať tam kde dnes.
tiez sa divim, maju to celkom dlho streku, minule som pocula zaujimavu story ako majsky vybavil, aby sa L80 koncila pri sipox areali, ale ktovie, co je na tom pravdy a ci maju firmy moznost dohodnut sa s dpb, netusim ako to funguje
martinah