Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Andrej (Anndy008) #23311:
Mas pravdu, Karosa je vynikajuci autobus a za vsetko moze DPB 🙂 🙂 🙂
Reply on: galiyosha #23310:
To nebol argument. To bolo smutne konstatovanie 😞
Reply on: dusoft #23309:
Ja si nemyslím, že je hlúpa. Vo všebecnosti sa jedná o batohy štandardných a väčších rozmerov, typickým príkladom sú školské tašky. Podľa prepravného poriadku takúto tašku, pokiaľ viem (dúfam, že platí aj v BA) školák v autobuse NESMIE mať na chrbte. Preto je celkom na mieste otázka, či porušovateľov tohto ustanovania pokutovať alebo nie.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

galyosha, spectre, fobust a m@rtin:
Kua ludkovia neplette prosim jablka s hruskami!
Za prve:
konstrukciu vozidla - ta moze byt dobra/zla/priemern/etc - ale to neznamena, ze aj po dlhom veku pri spravnej udrzbe musi byt vozidlo v takom stave, akom su u nas karosy, ci vlastne vsetky busy, resp. vozidla DPB, a.s.

Za druhe:
udrzba v nasom DPB, a.s.. Z logiky veci plynie, ze o vsetko, co sa pouzivanim opotrebuvava sa treba starat. Tak isto z toho vyplyva, ze ked sa staram dobre, resp. spravne, tak ta vec vydrzi dlho (takmer lubovlne dlho - ked do toho patricne vrazam). Ked sa nestaram o vec, tak nevydrzi - resp. malo vydrzi, lebo zatial neexistuje vec, ktora by nepotrebovala udrzbu.

Tak prosim ak sa xcete hadat (raz sa to tu uz dlho preberalo) tak aspon rozlisujte o com tocite, alebo si to vybavte cez maily 😃
Reply on: Spectre #23308:
Tento argument som nie celkom pochopil.
ta anketa je trosku hlupa, nie?

kto nosi velky batoh, ten si ho na chrbte nenecha kvoli vahe a kto nosi taky prirucny ho zas nemusi skladat (je maly). btw: ja by som na tu spinavu zem v autobusoch/elektrickach moj maly prirucny batoh nedal
Reply on: galiyosha #23307:
Pozri, to, ze sa to u nas rozpadava je uz iba dosledok technickej zvrhlosti toho smradobusu. V inych mestach to kludne moze jazdit v pohode.
Neviem to posudit z technickeho hladiska, ale musim sa zastat m@rtina v tom smere, ze v mestach s normalnou udrzbou vozoveho parku jazdia Karosy v podstatne lepsom stave, nez v Bratislave, a privlastok Vrakosa tak plati len pre vacsinu bratislavskych exemplarov. Ja osobne mam Ikarusy 280 velmi rad, ale vacsina cestujucich to vidi diametralne inak.
Reply on: fobust #23303:
VELMI DOBRE! PLNE S TEBOU SUHLASIM!!!
Ta vyprava mala ist do dispecerskeho a tam je zasa prispevok, ktory mal ist sem. Takze som to pomiesal, nahnevajte sa...
Reply on: fobust #23303:

dodatok:
Nad tretou napravou pri 4. dverach sa neda tiez sediet, klb strasne vrzga, ked prsi, tak na teba kvapka zmes vazeliny a vody. Chromy interier, nizka obsaditelnost, zbytocne vysoka podlaha, klaustrofobna buda vodica. 280-ka nema ani jednu z vyssie uvedenych zavad.
Reply on: m@rtin #23292:

J´B741 je zvrhla konstrukcia a basta! Ta vlecka je uplne nahovno skonstruovana (ako inac aj zvysok autobusu). Keby si vlecku odpojil, tak sa ti prekoti dozadu, lebo ma dementne tazisko. Vies ty aky klopny moment vytvara, ked vodic prida plyn? Odlahcuje strednu napravu, rit si ide suchnut o zem! Nad druhou napravou su uplne naprd sedadla, nemas kam dat nohy! Je to este horsie ako IK280 nad prvou napravou! Strecha, bocnice, vsade tie "panely" praskaju, je to poddimenzovane, vsetko tam civirika, hrkoce, na podlahova krytina nie je ani poriadne nalepena, guma na tyciach sa trha, dvere su otras. Sedadla su popredavavane, opierky na dvojsedadlach su nedrzia, v strede je iba jedna nosna tycka, ta je vo vacsine pripadov zohnuta, popripade zlomena, ked sedis tak je to nepohodlne. V okoli klbu je vsetko popraskane, podlaha sa hybe voci boku vozidla 10 cm!!! To je autobus? Stara 280-ka je na tom pri rovnakej udrzbe podstatne lepsie!!!!!! A 280-ky naproti tomu maju normalnu konstrukciu, rozumny interier, sedadla ktore sa neprepadavaju, dvere sa zatvaraju. Podlahova krytina je tam este povodna, drzi. To, ze su tiez hrdzave a plesnive je fakt, ale vobec sa tolko nerozpadavaju ako Karosy B741 a casto aj lepsie tahaju. Inac by nebolo aj to, co pisala Z. Totiz ze niektory vodici ovela radsej pojdu s 280 ako B741! Konstrukcia toho autobusu je uplne zvratena, nezmyselna a chora. A to je objektivny fakt. To, ako ten autobus v BA vyzera mozno povazovat za subjektivne, ale objektivne veci by si mal uznat. Velmi dobre poznas slabiny Karos, ale uplne ich ignorujes. Netvrdim ze Ik280 v BA stave je najlepsi autobus, tiez mi vadi ze je hrdzavy, spinavy, ale aspon sa nerozpadava, aj ked rovnako neprispieva ku kulture cestoavnia. Ale aspon neohrozuje zivoty cestujucich!!!!
Nieco z vypravy, mozno pomoze;
X50-3605,
78-2628, 2623, 2828...
89-3622,
370-1133,
202-6606, 6607...
206-6288, 6313,
210-6299,...
A k tym trolejbusom, niektore maju domovske linky, v pracovnych dnoch napr.
6231-209, 6244, 6258-208, 6273-204,...
Reply on: m@rtin #23292:
spominanu knizku mam (pozical som ju Zdenkovi), skutocne je tam odporucanie skontrolovat ram. Nejde o ram v zmysle podvozku, ale o ram bocnic (tie profily z ktorych sa bocnice skladaju) a pod.
Inak nemusim komentovat, som totiz z BB 🙂
Reply on: qwix #23295:
Neda sa to zas zovseobecnovat, napr. nedavno som siel v ik 280 495? a tam som sa normalne isiel spotit od kurenia a vonku pomaly mrzlo. Takze ked sa chce, tak sa da.
Reply on: d3k0 #23297:


To bude urcite ono. Na tej fotke sa 435-ka medzi tolkymi prototypmi aj strati 😉
Okrem toho mna tam viac zaujala plunova 280-tka :o))
Reply on: d3k0 #23297:
Asi to bude ono :o) ale aj tak popatram este po podrobnostiach.

Pekny vikend vsetkym. 🙂
Reply on: DuPe #23294:
Hehe, no vy ste dobri 😉 Sak ten Stop mam zoscanovany doma aj s prototypom Ik435 na linke 104 🙂 A kusok z neho vidno aj na tejto fotke: http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&styl=8&typ=karosa_c_744&no=1&id=27302aeef4f022f0f0f2f121

Co sa tyka novych CP, na webe budu az niekedy okolo 21.00, kedze teraz ich nestiham skopirovat... 😞
Ad:cosmetovlastnetestovali 😉

Ved ono sa s viacerymi hlavami v kope na to nakoniec pride!!! ;-D Ide vikend a ja spolu s par "historikmi" skusim dialkovo temu zhodnotit - a mozno uz po vikende budeme vediet, cosmetovlastnetestovali...

;-D 😃 😛
ad KAROSA> ja sa karosami vozim vcelku rad, dokonca ked si ich porovnam s ostatnymi klbatymi busmi (z hladiska cestujuceho) tak vychadzaju uplne najlepsie (hovorim o Karosach 741):

SEDADLA:
Ik28x,Karosa > OK
Ik435 > trosku tvrde a nepohodle na moj vkus a strasne chlpate a zachyti sa v nich kazda spina (by to bolo treba tepovat kazdy den aby boli ciste)
TAM > bez komentara

PRIESTOR PRE NOHY SEDIACICH:
TAM, Ik435 > asi najlepsie
Karosa > v pohode
Ik28x > hroza

TEPLO (KURENIE)
Karosa > suverenne najlepsie
TAM, Ik435 > noooo...
Ik28x > ziadne

HLUCNOST
netreba pisat ze Karosy maju najtichsie motory, aj ked na druhej strane vplyvom BA (ne)udrzby hrozne hrkaju vnutri a skripe im klb

DVERE
No tu treba povedat ze maju svoje muchy (ako vyklapacky na 1309 🙂 ) ale zasa sa v nich nemoze clovek privret ako napr. v Ik435.

Pochopitelne, daju sa najst kategorie kde su na tom Karosy horsie, ale z pohladu cestujucich su vacsinou nezaujimave. Cestujucich netrapi ze vodic ma malu kabinu, ze ma "chore" upevnenie zadnej vlecky (fobust #23280) a pod...!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.