Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Na http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=f5f3f41f333532212b29ef212c24293a2f36 sa vravi: "Prototyp Ikarusu 435 v striebornom nátere sa v Bratislave testoval už v roku 1988 na linkách 29 a 104 (ŠPZ F 00-51)." Znamena to teda, ze sa nejednalo o 435, ale o 417? Ja osobne si pamatam tiez len ten skusobny 283, 4xx nie. 😞
DuPe, Miki

Rok si nepamatam-ale bolo to po 89tom. Mozno i presne v 89tom - ten 1997, ked si patram v hlave, je daleko - bolo to ovela skor. Bola som vtedy stredoskolacka, asi v druhom-tretom rocniku. Nikdy som sa tou striebornou krasou neviezla, mala som len vytlacok toho STOPu. Vrchna cast "cela" bola dost masivna - a strieborny bol na 100%. Spominali mi ho aj znami z liniek, ked sa to testovalo. Myslim, ze mam moznost si to overit z ineho zdroja - skusim popatrat a ked budem vediet, napisem. 🙂
Reply on: Z #23287:


Ja som tiez myslel na Ik 417. Len striebornej farby mal akosi pomenej http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=f7f1f41f333532212b29ef212c24293a2f36
Je skor cely zeleno - oranzovy, s podivne natretym stredom 😉 Aj ja si ho pamatam hlavne na linke 21, ale lutujem ze som sa nim nikdy neviezol a ako zistujem nemame tu ani jeho fotku, len nakres. Podla toho co pises su v nakrese chybycky, kedze ma nakreslenu deliacu pricku predneho skla.

Pravdepodobne mal aj dopyt, takze kolegovo rozpravanie bolo asi pravdive - az na krajinu povodu a zafarbenie 😉

Jo a na zlty prototyp Ik 283 si pamatam - to som chodil este do skolky :o)
Reply on: Z #23287:
nie nahodou 1987;-)
Reply on: Dupe #23285:
Zalovim narychlo do mojho hemisferoveho archivu testovacich busov 10-15 rokov dozadu: strieborne klbove vozidlo testovane v BA priblizne v 1997mom -nizkopodlazny ik 417 - mam doma niekde aj SPZ. Fotografia vozidla bola uverejnena aj v casopise STOP v tom obdobi - je na nej strieborny ik na linke 104 iduci dolu namestim SNP. Charakteristicke znaky: celne okno nepredelene, z typickymi trojuholnikovymi vyrezmi pre umiestnenie stieracov. Myslel si tento bus? (Pozn.pred tymto vozidlom sa testoval ik 283 - so zltymi pruhmi a cervenym napisom IKARUS na boku, s velkymi bocnymi vetrackami - SPZ Y OO-85; testovany na linke 21/terajsia 97-pikoska: vodic, ktory ho jazdil, este stale premava na bratislavskych linkach :o) )
Reply on: Dupe #23285:
To bol asi skusobny I435, ja si ho pamatam napr. na 45-ke (teraz 95). Oproti vtedajeje klasike I280 mohol niekomu pripadat ako japonsky.
Kolega mi vravel ze vraj cca pred 10 - 15 rokmi bol v Bratislave testovany strieborny japonsky autobus. Vraj jazdil casto v Dubravke na linke 34. Cestujuci vraj mali radost najma z tlacidiel dopytu 😉

Moze to byt pravda??
Reply on: S499.1023 #23283:

To je pravda, z Bratislavy odchadza uplne super ale opacny smer je nepouzitelny. Kedysi v tom case chodil aspon Devin...
DuPe: Ked vies,ja tu Strelu potrebujem prave v tom neparnom smere a o 1626 z Prahy je mi nanic.
Reply on: fobust #23280:
Co sa tyka starych ikov280, suhlasim-tie vozy boli bezkonkurencne;prezilo to takmer vsetko - i svoju dobu... 🙂

B741 - nieco mi prosim objasni: buda vodica - no...mozno trochu klaustrofobicka...ale mozme porovnat: SOR B9.5...tiez Citybus 18...konstrukcia kabiny je tiez na podobnej baze. Idealne do nasich bratislavskych podmienok su kabiny TAMov, a ik435 a 283, ale vobec nerozumiem "chorobe" konstrukcie vlecky...co si mam pod tym predstavit? B741 je bus "elektronicky" - C naprava hnacia, B hnana, A riadena. Vlek musi tym padom byt optimalne "zaveseny" o "telo" autobusu - a je to (VEEEEELMI ZHRUBA) vsetko na baze hydrauliky a elektroniky - a v navaznosti na to je riesenie uspriadania interieru - aby zatazenost vleku busu v ostrej premavke bola kompatibilna v navaznosti na celu prevadzkovu hmotnost busu. Riesenie uchytenia vleku je tiez pomerne prepracovane (teda bolo - uvedomme si, ze 741 je uz pomerne "zastarala" konstrukcia - nase Karosy maju 13-14 rokov!!!) - tocna je tiez na baze hydrauliky, elektroniky+mechaniky = snad jedine, co sa da Karose ako takej najviac vytknut, je skutocnost, ze zo vsetkych pouzivanych typov BA busov sa najviac lubi "skrizit" ("zlomit" v tocni) a ked sa to stane, ma problem. Este neviem, ako mam chapat rozmiestnenie dveri - kde by mali byt?

🙂
Reply on: fobust #23273:
LOL, ta almara predtym este bola svojim sposobom mila, ale toto uz nemozu mysliet vazne! 😃
Reply on: Z #23278:

Veru mam nieco proti Karosam, lebo je to zvratena konstrukcia, najma B741. Spytaj sa Spectreho, ten ma original navod k udrzbe. Pise sa tam, ze po prvych 500 km treba skontrolovat ram a eventualny praskliny vyvarit. To je tak poddimenzovany autobus, ze aj novy zacina praskat! Navyse vypadavaju okna, dvere, vsetko cvirika, hrkoce, lenive je to, klaustrofobicka buda vodica, chora konstrukcia vlecky pri B741, nezmyselne rozmiestnenie dveri, pitomy interier. Stare Ik280 su ovela lepsie.
fobust, DuPe

Vy azda mate nieco proti Karosam? ;-D

Moj osobny nazor na jazdenie tohto typ autobusu - ja by som prijala - a ked uz bude to vytuzene Dcko (+E) v rukave, nebude pre mna problem odjazdit hociktoru z tych nasich - a moooooc sa na to tesim :o)

Objektivne: Karosa 7kovej rady ma vela nedostatkov pre pohodlie vodica, aby sa o nej dalo hovorit ako o idealnom mestskom buse (skratka:Mercedes to nie je) a je to navyse uz v podstate vybehovy typ; mnohi z mojich ludi si ale velmi chvalia prave Karosu (ti, co jazdia klbaky) - je to preto velmi individualne, zhodnotit idealnost ci ine aspekty Karosy... mnohi zase dostanu pred jazdou s Karosou takmer vyrazky a radsej behaju celu sluzbu s Ikom280, akoby sadli do Karosy (je to len ilustracia samozrejme - vozidlo prideluje iny clovek, nie vodic sam sebe).

Zaver: ked uz budem moct zhodnotit jazdenie s Karosou i z pohladu vodica, rada sa o nazor podelim - ......joj.....uz aby to bolo 🙂
Reply on: fobust #23273:


To je fakt humus. Tak pekny voz ako T3 takto zbastardit...

Bodaj by im to celo odpadlo 😉
Reply on: DuPe #23274:

To su uplny cvoci. Karosa... Htttt...
Reply on: fobust #23273:
Hruuuuzaaaaa 😕
http://www.karosaklub.wz.cz/
http://www.karosaklub.wz.cz/datarns/pkklub.txt


KAROSAKLUB heslo: KAROSA je nejlepší!


Aj sem by sa hodil ten grcajuci smajlik 😉
Reply on: Vladimír #23270:
....samozrejme tie z roku 1985 už nemáme...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.