Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Joyki #232664:
Na šoférovanie nie, ale v prípade mimoriadnych udalostí je znalosť miestneho jazyka viac ako nutná. Či už pre informovanie cestujúcich o danej situácii, alebo aj v komunikácii s dispečingom. Častým problémom je, keď vodič-cudzinec volá na dispečing, všetko čo dokáže povedať je čislo linky a vozidla, v lepšom prípade aj názov nejakej najbližšej zastávky a že stojí na mieste. Dispečing teda nevie, či ide o nehodu, poruchu, nedajboh o zranenie cestujúceho, a tak tam musí poslať niekoho na aute, aby zistil, čo sa vodičovi prihodilo. Snáď nemusím vysvetľovať, aká to je zbytočná strata času, ak je udalosť vážnejšieho charakteru.
Reply on: N/A #232663:
Bohužiaľ, požiadavky v tomto smere nemajú žiadne - nastúpia do podniku a neskôr behom zaúčania či už samotného jazdenia navštevujú kurz slovenského jazyka cez turnusové voľno.
Reply on: TeBeCe #232659:
😂😂😂 toto mi spravilo večer...
Ahoj Boratislava😃
Čo je s tendrom na nové autobusy neviete niekto? A tú Boratislavu neberte prosím ako urážku, bolo to len zo srandy😃
Reply on: Joyki #232664:
Nie, ale keď sa na to pozrieme z hľadiska B2C, tak vodič by mal, nakoľko je v styku so zákazníkom (cestujúcim), byť pripravený odpovedať na prípadné otázky (kde mám vystúpiť, môžem ísť s kočíkom), rovnako reagovať aj na upomienky, napr. (bezdomovec ktorý zapácha).
Reply on: Joyki #232664:
Ked uz, tak by im mohli aspon davat nejake stitky na kabinu, aby sme vedeli, kedy hovoria slovensky alebo nie...
Reply on: N/A #232663:
Na šoférovanie zrejme netreba ovládať jazyk danej krajiny, lebo vodič nepredáva lístky, ani nie je povinný podávať žiadne informácie cestujúcim, ani nemusí dôjsť k žiadnemu kontaktu s cestujúcim (okrem asistencie vozíčkara, čo však vidí). Pravdepodobne sa časom naučí slovensky, ale určite nie za volantom.
Dnešná skúsenosť s ukrajinským šoférom. Do autobusu pri Tesco Lamač chcel nastúpiť pár so šteňaťom a vodiča sa pýtali, či môžu nastúpiť so šteňaťom. On im na to začal kývať plecami, lebo nechápal, čo hovoria. Tak radšej nenastúpili a on si potom nadával tom jeho jazyku do kabíny. Viete mi niekto povedať, aké sú požiadavky, čo sa týka jazyka, na týchto Ukrajincov? Zatiaľ mám len zlé skúsenosti.
Reply on: TeBeCe #232659:
Očakávať od šoféra že v prípade pokazeného dopytového tlačidla bude automaticky otvárať všetky dvere, takže cestujúci by poruchu nijak nepocítili? Nie, treba vymýšľať unikátne dizajnové riešenia v hesle čím viac lepiacej pásky, tým viac DPB!
Aj tak sa nájdu ľudia čo majú obsesívnu potrebu to stláčať. Možno keby to dávalo elektrošoky 🙂
Reply on: TeBeCe #232659:
Aspoň každý pochopí, v čom je problém 😉 😆
Pozor podchod prístavný most . Schody boli obohatené o nebezpečnú atrakciu . Nedolamte sa .Vid priložená foto
Reply on: zakaznik #232654:
Ty o čom blúzniš? Veď to sú absolútne nesúvisiace veci.
Reply on: Peon #232655:
Ak sa nemylim, tak napr. Blaguss na linke BA-W vozi aj v relacii Erdberg - Flughafen Wien. Je to vecou toho co spravny organ povoli (a do istej miery aj toho za co sa dopravca v spravnom konani "ppbije" - on tu mame nejaky pravny stat a spravny organ nesmie rozhodovat na zaklade svojej lubovole, ale zakonov).
Reply on: zakaznik #232654:
Medzi Slovenskom a niektorými inými krajinami (nie Rakúsko) môžu niektoré medzištátne autobusové linky prepravovať cestujúcich aj vnútroštátne. Dva príklady:

Táto linka má povolenú vnútroštátnu prepravu na Slovensku. V Maďarsku nemá. http://portal.cp.sk/Data/pdf/L201802_191123_61515.pdf

Dokonca (pravdepodobne nielen) táto linka má povolenú vnútroštátnu prepravu na Slovensku aj v Česku: http://portal.cp.sk/Data/pdf/L601904_191108_61503.pdf
Reply on: 810zssk #232644:
Cezhraničné linky majú ten problém, že nemôžu prepravovať cestujúcich v rámci štátu, nedávno vznikla hrozba, že ju budú kraje dotovať, a kľudne sa môže stať, že na licenciu bude podnikateľ čakať 2 roky, ako sa to stalo Radimjetu.

Ten, kto si vidí ďalej od svojho nosa, si môže zistiť, že súkromné regionálne linky majú v našom regióne dlhú tradíciu a produktivita hospodárstva za posledných 100 rokov značne vzrástla. Lenže to by si musel chápať, čo to znamená. 🤔
Reply on: N/A #232652:
ako vidím, v tomto prípade sa zišla celá banda diletantov - developkár, žumpa a Žiga&Co. .... tak to je beznádejný prípad 💀 💀 💀 💀
Reply on: gejza #232651:
Dopravca robí to, čo si kraj objedná. Ak sa blbo nastavia podmienky pre verejné obstarávanie a nezahrnú sa adekvátne sankcie za ich nedodržanie, je jedno kto tie PAL prevádzkuje. Krásnym príkladom je Arriva, ktorej služby na Slovensku sú na úplne inej úrovni než napr. v Holandsku.

A len pre zaujímavosť, komu vlastne patrí Slovak Lines? Stále platí, že 56% vlastní HB Reavis prostredníctvom cyperskej akciovky a zvyšných 44% má "MH Manažment", ktorého jediným vlastníkom je Ministerstvo hospodárstva?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.