Eh, so stastim ma caka minimalne 2x tolko rokov a kto vie, mozno o dalsich 27 rokov bude Bratislava zase Pressburg ci Pozsonyi a Karlovka bude oficialne Koldorf/Karlsdorf
Damborského je síce pomerne nezmyselné pomenovanie, keďže Damborského ani M.Sch.-Trnavského nekrižuje, bolo by výstižnejšie Bagarova, Hanulova alebo Harmincova ALE je to zaužívané a niet reálneho dôvodu to meniť.
K poslednej otázke: Moja sestra celý dospelý život žije v Dúbravke a kým bývali na Lipského, bežne sa hovorilo, že býva na Záluhách. Detto kamarát z Bagarovej.
Ale v súlade s Mike-om som toho názoru, že názvy ako Kútiky, Záluhy sú vhodné skôr pre stanice nejakého nadradeného nosného systému a pre E/A len v prípade, keby sa jednalo o nejaký prestupný uzol (viď Praha, kde s otvorením predĺženia C do Letňan a vznikom stanice Kobylisy sa premenovali aj zatávky E/A z Kobyliského náměstí na Kobylisy.
Tak preco sa to napriklad nenazve "Pupavova", kedze ta ulica ide priamo nad zastavkou a mohlo by byt "Karlova Ves - Pupavova" (Kuklovska by tiez bola dobra, ale z jasnych dovodov nepouzitelna).
Andy: Mozno starsi obyvatelia to tak volaju, ale mladsie rocniky som fakt nezachytil, zeby to niekto niekedy pouzil.
Nie, v Brne nemuseli nič otáčať, Brno má totiž tiež - v troleji (okrem nich v rámci ex-ČSR ešte Košice). Ja som sa totiž o to zaujímal a práve v prípade výzdroje TV3 je to také zložité, že je to až nerentabilné.
Predstavoval by som si to, čo som napísal (nejaké čiastočne NP prvej generácie zo západu) ale počítať s tým, že to bude za cenu ústupkov (užšie skrine, čiže Mind the gap, poväčšine horšie trakčné aj brzdné vlastnosti etc.).
Ono keby sa uvažovalo trocha viac dopredo, tak sa mohla, keď už je 239,16 v dôchodku, schváliť VarCB3 kasňa a misto zúfalého výpredaja T3 narobiť nejaké vane. Okrem toho by sa teda, keď už by sa muselo, dali kúpiť nejaké T6 z Prahy (tam je ale silná konkurencia Žofie a okrem toho kvôli aktuálnym pronlémom so 14T a 15T sa odpredaj T6 zastavil a tie sa vracajú do prevádzky).
Samotny nazov konecnej Karlova ves bol sporny, kazda ina konecna elektriciek v m.č. ma podnazov Raca Komisarky, Ruzinov Astronomicka atd. Bude treba aj dalsi nazov pre obratisko elektriciek kde bude docasne chodit elektricka z centra pocas 2 fazy.
Pockaj, Karlova Ves bude po novom Kutiky? To mi nejak uslo A vie mi niekto (Zarzooooo) vysvetlit, aky ma zmysel pomenovat zastavky podla lokalit, ktore 90-95% ludi ani nepozna?
Treba povedať, že bezvýznamná ulička začínajúca niekde za pasážou Domu služieb nie je úplne spoľahlivý orientačný bod. Ale to prevedenie zlepšenia vnímam ako typické Verschlimmbesserung. Vidím problém v šírke tých pojmov - počujúc Kútiky si predstavím skôr centrálnu oblasť okolo MiÚ než úplný okraj sídliska. Ale aspoň je to zaužívaný názov... Lebo môžem len byť ignorant, ale používa niekto reálne pojem Záluhy?
Kým v prípade Karlovej Vsi sa názov spresňuje z názvu mestskej časti na názov lokality (štvrte?) (Kútiky); v prípade Damborského sa názov zovšeobecňuje a "znepresňuje"
(Osobne, názov štvrte ako "Kútiky, Záluhy," ...chápem ako pomenovanie stanice metra, príp. rýchlodráhy, kde je iba jedna v rámci štvrte a aj východ zo stanice má na rôzne ulice, takže to je vhodné pomenovanie. Ale zastávku obslužnej povrchovej MHD by som primárne pomenuvával podľa ulice, alebo najbližšieho významného objektu,
"Magistrát minulý týždeň pre TASR potvrdil, že to nebude ani k tomuto dátumu, a že sa očakáva termín dokončenia prác v rámci prvej etapy modernizácie trate do 20. novembra."
A to ani zastavky ci prejazdy nie su este hotove
"Zastávka Damborského bude zároveň premenovaná na Záluhy a vznikne tam prestupný terminál medzi autobusovou a električkovou dopravou."
Eh, naco menia nazov? Nie je Damborskeho dostatocne pouzivane a vhodne?
MatejBA