Nič by to neriešilo, lebo by potom neboli súpravy z HLST naspäť. Aj keď možné to je, aj prevoz ľudí na Nové Mesto S70-kou, ale to zatupení železničiari si nebudú takto sťažovať prácu.
Večer o 23:00 zahatali stromy "jednokoľajku" Trnovec - Palárikovo.
Obnovovali to postupne od 6:30.
Prvé vlaky smer BA boli úplne odrieknuté..Dokonca aj posledný včera večer smer NZ bez náhrady.
Už bude asi nutnosť si pred odchodom na stanicu pozrieť mapu polôh vlakov. Či ten môj vôbec ide alebo s akým meškaním.
Nebol by to Ámos, keby sa nepohral so slovíčkami a ich doslovným výkladom, všakáno?
Inak ale nemáš pravdu, cez les neprefúkne, takže to nie sú náletové dreviny ale nárastové.
Opäť od rána prakticky 130 paralyzovaná, ráno chodili vlaky len sporadicky s meškaniami 60-120 min., S65 od rána odrieknutá, premáva na nej len jeden pár. No a zapožičaná Cargo laminátka na rannom REX 1878 zo Zámkov za Vinohradmi začal horieť o 11:30, takže ranný REX došiel o 13:20 na HLST. Samozrejme kvôli prerušenej dopravy medzi HLST a Vajnormi na dve hodiny sa stále nič nedobehlo a neskrátilo.
Táto 130-ka je zakliata. V rámci IDS BK opäť bez informácii, bez náhrady, bez uznávania ZSSK-lístkov, bez riešenia, prote bola búrka, bol požiar, stojí sa.
Až na to, že ochranné pásmo VN najmä pri bežných 22 kV vedeniach je malé na to, aby zabránilo pádu stromov na vedenie (u VVN je to lepšie):
Ochranné pásmo vonkajšieho nadzemného elektrického elektrického vedenia je vymedzené zvislými rovinami po oboch stranách vedenia vo vodorovnej vzdialenosti meranej kolmo na vedenie od krajného vodiča. Vzdialenosť obidvoch rovín od krajných vodičov je:
a) pri napätí od 1 kV do 35 kV vrátane:
1.pre vodiče bez izolácie 10 m; v súvislých lesných priesekoch 7 m,
2.pre vodiče so základnou izoláciou 4m; v súvislých lesných priesekoch 2 m,
3.pre zavesené káblové vedenie 1 m,
b) pri napätí od 35 kV do 110 kV vrátane 15 m,
c) pri napätí od 110 kV do 220 kV vrátane 20 m,
d) pri napätí od 220 kV do 400 kV vrátane 25 m,
e) pri napätí nad 400 kV 35 m.
To nik nerozporuje.
Samozrejme, že maslo na hlave majú ŽSR.
Ekoterorista je len obľúbeným argumentom modroguma, dobre sa mu zaňho schováva.
Tie buriny pokiaľ ohrozujú bezpečnosť môžu ísť dolu / byť orezané kedykoľvek bez ohľadu na vegetačné obdobie.
Tie buriny tam nemajú čo robiť a je úplne jedno, či sú to trávy, boľševník, topole alebo breza a tak isto je úplne jedno, aký majú priemer, resp. obvod kmeňa.
Už mali dávno padať hlavy, nielen náletové buriny v záchvate ekoterorizácie vyhlásené za samostane stojace stromy, v horšom prípade za lesný porast.
Jediné odvetvie, kde chápu význam slovného spojenia ochranné pásmo je energetika, tam sa s tým nehrajú. Akonáhle pod (V)VN linkou narastie niečo vyššie ako kosodrevina, tak to ide preč až na trávu a aj tá sa aspoň 2x ročne kosí.
Všetci ostatní sú predposratí a poklonkujú pánom rádobyochranárom. Buď sú predposratí naozaj, alebo za nich schovávajú svoju neschopnosť, lenivosť a vlastný šlendrián.
Ja som nikde ŽSR neobhajoval a netvrdim, že si nemôžu za vzniknutú situáciu samé.
Do "ochranárov" sa nenavážam, len som verejne prejavil, čo si o nich myslím.
Spravidla to nie sú ochranári, ale EKOTERORISTI veľmi dobre zaplatení (aj z mojich) daní, ktorí majú potrebu buzerovať a až potom chrániť. Teda ak vôbec niečo chránia. Asi sami seba a svoje teplé fleky. Lesy určite nie.
A evidentne sa Ti pletú podstatné mená priemer a obvod, naštuduj si príslušnú legislatívu. A predtým matematiku, potom Zákon o dráhach a vykonávaciu vyhlášku k nemu.
Keď to budeš ovládať, tak som s Tebou ochotný pokračovať v debate, zatiaľ máš nálepku BIO EKO TERORISTA nechápajúci základné princípy fungovania lesa. Keď vysadíš desatinu stromov, čo som vysadil ja, tak sa ozvi.
nenavazaj sa do ochranarov... to, ze sa z naletovych drevin stali stromy s priemerom kmena vacsim ako 15 cm, nie je problem ochranarov ale zanezbanej udrzby okolia trate... tj si za to ZSR mozu vyhradne sami
Nie kvôli búrkovému systému, toto je výhovorka ŽSR ako správcu infra.
V skutočnosti kvôli popadaným stromom, ktoré rastú tam, kde nemajú čo hľadať, teda v ochrannom pásme dráhy.
Kvôli samozvaným ekoteroristom, ktorí pod stupídnymi argumentami zakázali, resp. nepovolili výrub. Spravidla sa jedná o náletové buriny, kroviny a stromy, ktoré niekto vyhlásil za porast, v horšom prípade za kultúru, čo samozrejme nie je pravda.
Kvôli primitívom, ktorí rozhodujú o niečom, čomu nerozumejú a potom kvôli inej množine pajácov. Tou sú modrogumní "manažéri infraštruktúry", ktorí si uľahčujú prácu tým, že ekoteroristov nechodia buzerovať, kde všade treba robiť orez/výrub.
Pokiaľ tieto množiny diletantov nepochopia, že najvyšší strom môže v ochrannom pásme dosiahnuť maximálne takú výšku, aby sa pri vývrate/zlomení vetrom nedostal do prejazdného profilu a súčasne ani do profilu vedenia, tak tam nemajú čo robiť!
Ten strom totiž nielen priamo ohrozuje bezpečnosť dopravy (na dráhe), on ohrozuje aj ten samotný lesný porast, do ktorého ho súdruhovia ochranári neoprávnene započítali.
Spokojne sa totiž môže stať, že pri silnejšom vetre príde k vývratu dreviny, tá sa oprie o živú časť TV, nastane tam prechod prúdu menšieho ako je skratový, ochrany nezaúčinkujú (lebo nebudú mať prečo zasiahnuť), burina sa postupne prehreje, následne zapáli, vetrík to rozfúka do okolia a potom im zhorí (už naozajstný) celý les.
Čo je lepšie? Orezať / vyrezať jeden (spravidla náletový) strom, alebo podpáliť niekoľko hektárov lesa?
Od 22 hod. kvôli búrkovéu systému nevyrazil z Bratislavy ani jeden vlak na S60, takže ľudia zostali v Bratislave visieť (je 1:30 noc), bez náhrady samozrejme.
Na záhoráckej trati sú vo vlakoch uviaznutí stovky ľudí /EC, EN, RJ, Os/, a nikto nikde pre nich, klasicky. Os 23:16 S20 tiež nevyrazil.
Radosť cestovať touto ZSSK, ktorá ťa bezproblémovo nechá nocovať niekde v kompletne tme alebo na dlážke HLST.
david1
Obnovovali to postupne od 6:30.
Prvé vlaky smer BA boli úplne odrieknuté..Dokonca aj posledný včera večer smer NZ bez náhrady.
Už bude asi nutnosť si pred odchodom na stanicu pozrieť mapu polôh vlakov. Či ten môj vôbec ide alebo s akým meškaním.