Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mikimaus #230065:
Konečne vyjadrenie, ktoré nemá za cieľ potopiť vodiča.
Reply on: fanatikmhd #230062:
Odťah nie je pravidelná prevádzka. Ak by si vystupoval ako laik, rád by som ti všetko vysvetlil ale ty sem vletíš múdry ako rádio a s riešením na všetko, pritom si totálne nevzdelaný, tak si diskutuj sám so sebou.
Reply on: zakaznik #230061:
Súkromné cesty mame aj dnes, to problém nie je. Otázne sú práva a povinnosti vlastníka vo vzťahu k parkovacej politike.

Začnime s príkladom z praxe. U mojej babky vlastní vyasfaltovany dvor, na ktorom sa parkuje, ŽSR.

Ako sa pri lokálnej politike bude postupovať? Kto s kým bude komunikovať?

To zbrojenie proti rozumne navrhnutej parkovacej politike niekedy produkuje naozaj sci-fi riešenia.
Reply on: S499.1023 #230056:
Takže pravidelné odťahy K2S K2Skou sú vlasrtne nemožné, a predsa sa dejú. ROvnako dva motorové vozne na seba vzájomne príliš nebudú pôsobiť, jediné sily na ne pôsobia ktoré tvoria rozdiely výkonov jednotlivých vozidiel, čo sa dá zmenšiť synchronizáciou vozidiel (Tak ako sa na S499 museli synchronizovať odbočky), a hotovo. Alebo čo si predstavuješ pod pojmom "dimenzácia rámu na mnohočlen" ? že nie je zabudovaná zásuvka? káble? signalizácia druhého vozu?
Reply on: Ike #230060:
Čo si nevieš predstaviť, robí SPF roky a o možnosti odťahovať zo súkromného pozemku som písal nižšie.
Reply on: zakaznik #230055:
Ale môj podiel na spoločných častiach bytového domu nespočíva v liste vlastníctva, ale zo zákona. Tieto priestory sa navyše relatívne jednoducho určujú - sú to časti domu, ktoré nepatria žiadnemu bytu alebo nebytovému priestoru. Takáto dikcia je dosť paušálna, jednoznačná a uplatiteľná na celom Slovensku.

Ako ale určíš prislúchajúci pozemok (okrem štandardného 0,5 m širokého obvodu) a zamiešaš to ešte s parkoviskami, to si naozaj neviem predstaviť ani teraz, ani pred 20 rokmi.

Už len to, keby susedný dom získal väčší pozemok ako môj, ale náhodou by na mojom bolo viac miesta na parkovanie. A uvažoval si vôbec, že takýto anarchistický ťah by viedol pri slovenskej mentalite k tomu, že by si "noví" vlastníci pozemku postavili autá krížom krážom cez zeleň? To by bola ešte väčšia autoslava ako dnes.
Reply on: S499.1023 #230057:
Keď môže byť liberál Štefunko alebo AOC, tak potom áno, si liberál. 👍
Reply on: zakaznik #230055:
A kto by prideľoval tie parkoviská k domom? Radšej drž balónik.
Reply on: Ike #230054:
On má "zákazník" od toho úrazu elektrickým prúdom také jednoduché radoby liberálne (ja som liberál, takže to nemyslím ako blahoidnú nadávku) riešenia, niečo ako fanatikmhd so spriahaním kačíc.
Reply on: fanatikmhd #230047:
A ty máš odniekiaľ informáciu, že je to len "o zásuvke" ? Vieš o tom, že K2 nemajú dimenzované rámy na mnohočlen?
Reply on: Ike #230054:
Písal som v minulom čase, teda o dobe, keď sa odkupovali do vlastníctva byty.

Tie neboli odkupované za trhovú cenu. Jedno parkovisko by mohlo mať aj viacero vlastníkov z viacerých domov. Keď niekto chcel odkúpiť byt v ktorom býval, tak by mu bol nanútený okrem podielu na spoločných priestorov domu aj podiel na parkovisku.

Neviem, ako sa to vtedy riešilo, ale myslím, že viacmenej všetci si odkúpili. Rozdiel medzi odkupom bytu v dome a odkupom bytu v dome aj s exteriérom zas nie je taký veľký, aby si z toho robil také scifi.
Reply on: zakaznik #230053:
Neviem, som zástupca vlastníkov a mám prehľad o výdavkoch nášho domu a neviem si predstaviť, čo máš na mysli pod "prevzatím územia". Pozerám sa z okna na našu ulicu, kde nám zo zvykového práva (my neparkujeme pred susedným domom a zo susedných domov neparkujú pred našim) prislúchajú 4 parkovacie miesta na chodníku + asi 20 miest obďaleč, o ktoré sa delíme s okolitými asi 10 domami a mám k tvojmu modelu otázky:

Skúsim v bodoch za predpokladu, že v bytovom dome nie je spoločenstvo, ale správu zabezpečuje správca:
1. kto by určil územie? Mesto, alebo dom?
2. Ak dom, mohli by sme si zobrať územie spred iného domu?
3. Ak mesto, na základe akého kľúča?
4. Mesto by pozemok prenajímalo, alebo predávalo.
5. Ak prenajímalo, kto by určoval výšku poplatku?
6. Ak predávalo, bol by pozemok na liste vlastníctva?
7. Ak predávalo, aká by bola kúpna cena - zohľadňovala by trhovú hodnotu pozemku?
8. Ak majú vlastníci v mojom bytovom dome rôzny vlastnícky podiel, rešpektoval by sa tento podiel aj pri tomto pozemku?
9. Kúpa a prenájom pozemku by sa zrejme zabezpečovala z fondu prevádzky, údržby a opráv a teda by o nej musela rozhodnúť kompetnetná osoba v zmysle Zmluve o výkone správy (§ 8 ods. 1 písm. c 182/1993 Z. z.), ktorá by na tento účel musela požiadať vlastníkov o mimoriadny vklad alebo zvýšenie mesačného príspevku do FPÚO na zabezpečenie prostriedkov. Čo ak by vlastníci túto zmenu neodhlasovali? Čo ak žiadny z domov v okolí neodsúhlas kúpu alebo prenájom pozemku?
10. Má cestný správny orgán dostatok personálnych kapacít komunikovať so zástupcami bytov?
11. Cesta/vozovka by bola vo vlastníctve domu, alebo by bola vecným bremenom, teda ak by sa pozemok prevádzal z môjho domu na susedov, muselo by o tom rokovať mestské zastupko?

no a ultimátna otázka

12. nie je prehľadná parkovacia politika lepším riešením?

Lebo ten nápad z prevzatím územia sa mi zdá taký ranokapitalistickoutopistickoanarchický.
Reply on: Ike #230050:
Keby prevzali nejaké územie, tak v rámci neho nech si parkujú ako chcú. Či si to následne vyriešia jednopodlažne alebo viacpodlažne je ich vec.

Keby sa uzákonila možnosť prrmiestniť vozidlo zo súkromného pozemku, tak by ani nemuseli byť nikde rampy.
Reply on: gejza #230051:
Hoci som niekoľkogeneračný Bratislavčan, nemám pocit, že by medzi značkami BA/BL a inými bol nejaký markantný rozdiel. Stačí, keď sa teraz pozriem z okna.
Reply on: Ike #230050:
to akože dodržiavať zákony a neparkovať ako chrapúň ??? ...... hneď mi napadlo niekoľko značiek vozdiel a evidenčných čísel okresov, ktorých vodiči s tým budú mať silný problém
Reply on: zakaznik #230044:
Lenže v Bratislave máme dosť podstatnú časť "parkovísk" nedefinovaných ako parkoviská. Na to by bolo potrebné spraviť pasportizáciu parkovacích miest. Na to zase návrat do časov, kedy sa smelo parkovať len na vyznačených miestach.
Reply on: S499.1023 #230039:
Dík za info
Reply on: fanatikmhd #230047:
Kachny už nechajme, len pekne dožiť. Neblúznime o jednoduchých riešeniach, ktoré tak vyzerajú iba na prvý pohľad.

Koľko, že sa už hrajú z Dubnickými pomstami? Stále nebehajú v pravidelnej premávke..

Mesto nech sa snaží zabezpečiť nové vozy cez EU fondy + úver.
Reply on: S499.1023 #230046:
Ti nahodilo vulgarizmus? 😃

Kachna 100x inak je jasna vec, hovorim vsak o ucelenej serii. napr 126-135 (126+127, 128+129, 130+131, 132+133, 134+135) kde vytvoris jednotnu flotilu rovnakych vozov. Vozy su totozne (okrem 135 ktora nema novy ram), takze by to nemalo byt takym problemom ako vyberat dva podobne kusky 101-125). Navyse, nejak by som uz predpokladal ze taka seria 101-106 uz davno nemala byt medzi nami......obzvlast 103 ktorá si tu nenápadne kvočí už úctyhodných 47 rokov....
Brno tromfnut nechcem, ale ak mame nedostatok vozov vo vyprave typu 2xT, potrebujeme daco o dlzke nad 40m, (44, 48) a nemame prachy na novy vozopark, myslim ze zasuvka mnohoclenneho riadenia + homologizacia bude lacnejsia na 5tich vlakoch nez nakup co i len jedinej 31T (ak beriem nejake logicke poradie). Resp sa moze do sumy vtlacit nejaka stredna oprava ktora tomu zazraku vdychne zivot. Navyse, ak sa DPB oplatilo ozivovat tie dve chciploty ktore 8 rokov nejazdili (citaj 303 +304) tak naozaj si nemyslim zeby ta zasuvka bola taky razantny krok. Navyse so stastim je to ralizovatelne ak dnes zacnes do par tyzdnov..

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.