Nemaj obavy, niet dôvodu, prečo by som to mal brať osobne. Práve naopak, vďaka za rozšírenie obzorov! Moje okolie ma totiž dobre pozná ako nestáleho rýpača, čo sa týka nespisovných slov. Nemôžem si pomôcť, na tieto veci som dosť citlivý. Ak sa raz o slove dozviem, že sa nemá používať, už u mňa nemá šancu. Takto odo mňa nikdy nebudeš počuť "slovenské" výrazy ako napr. kelímok, sáčok, kľud, snáď, dotaz a pod.
(To ale zase neznamená, že v neformálnom rozhovore nepoužívam východniarske "ta", "ňe" a pod.)
Aj ked vlastne, v definicii sa hovori len o stvorkolesovom vozidle -- to autobus zvacsa nie je. Mozno by sme mali konzultovat s Jazykovednym ustavom Ludovita Stura. (Inak dufam, ze si to nebral osobne. Ja sa poslednych par rokov neustale ponosujem pre pouzivanie slova kelimok v mojom okoli -- niektori to uz mozno aj robia naschval...)
Nemas celkom pravdu Vyberam z Kratkeho slovnika slovenskeho jazyka:
voz -a m.
1. štvorkolesové vozidlo (na vozenie nákladov) ťahané ťažnými zvieratami; jeho obsah: rebrinový voz, zapriahnu kone do voza, voz hrkoce; (za) voz sena
2. hovor. automobil, auto; iné (špeciálne) štvorkolesové vozidlo: vozy zahraničnej značky; sťahovací, mraziarenský voz, prenosový voz
3. čo pripomína voz (význ. 1): astron. Veľký voz súhvezdie
vozový príd.: vozová plachta; vozový park a) automobilový b) vozňový;
Cize ano, vozidlo je spravnejsie, ale aj voz je spisovny slovensky vyraz, hoc hovorovy.
Aj ja mam pozitivnu skusenost. Ked som "stratil" penazenku, dispecing mi zistil voz v ktorom som siel a aj kedy pojde okolo mna... vodic bol velmi slusny a zhovievavy a este sme aj chvilu pokecali. No len tu penazenku som nestratil, len som ju niekam zapatrosil a neskor nasiel v taske svojej
A tie pani na Obchodnej maju skutocne takyto "vzorny" pristup :))
Ja viem, že som odporný rýpač, ale neodpustím si poznámku, že výraz "vozy" je nespisovný a nesprávny. Správne po slovensky sú "vozidlá".
A keď sa už bavíme o IČK, podľa mňa sa mali nájsť iné spôsoby zapisovania údajov o PCL a celý problém, ktorý riešime vôbec nemusel vzniknúť.
Re #22933 pista: Švantnerova je jaksi v Dúbravke...
Myslel som 10! nie 100. Treba rozlisit nad beznou obnovou trate na tu 120-ku a nad celkovou rekonstrukciou, kde sa trat musi pre nevyhovujuce smerove pomery viest neraz aj po novom zemnom telese. Doteraz su urobene useky Ba Raca-Sv.Jur a Cifer-Trnava ale tie boli nenarocne, robili sa na povodnom telese pritom na navazujucich staniciach sa ani nemaklo. Pre porovnanie, v Cechach modernizacia stanice zahrna komplexnu obnovu spodku aj zvrsku, peronizaciu, nove trakcne vedenie vcitane stoziarov, nove zabezpecovacie zariadenie, vyhybky v kolajovych spojkach medzi hlavnymi kolajami a na prve odbocne kolaje (tretiu a stvrtu stanicnu kolaj) pre rychlost do odbocky 80 km/h. To uz ano.
aj na hlavnej stanici je citacka pristupna non-stop.
Re #22928 J: ja by som skor do vozidiel umiestnoval aj automaty na listky (pokial by ich bolo vo vozidlach dost, dali by sa kludne zrusit tie na uliciach a myslim ze vo vozoch by boli o nieco menej terorizovane vandalmi a bolo by ich mozne servisovat vzdy vo vozovni). V kazdom pripade by vsak 5 - 10 % nebolo velke terno, pretoze je vela vozov ktore robia kazdy den tu istu sluzbu a pochybujem ze by bezny cestujuci ktory ide rano vzdy o tom istom case do prace a popoludni domov mal chyt striehnut na to ci a kedy mu pojde voz s citackou...
Ano, mozem to potvrdit, novy riaditel vsetko pozastavil, aj ked podla sprav ktore som pocul sa napr. na renovacii stanicnej budovy v Leviciach robilo bez problemov dalej. Ak je tu niekto taky, co mi toto bude vediet vysvetlit -> Cesi uz maju zmodernizovanych priblizne do 300km trati, my asi 10. Cesi maju na to prostriedky z ISPA a inych fondov. Kam idu tieto peniaze u nas, to keby bol niekto taky dobry a vysvetlil mi. Moje IQ je na pochopenie tejto zahady prinizke.
Myslis ten stanok pod zel. stanicou Vinohrady? Tam som si cosi vsimol, za mrezami. Videl som to ale len z eliny, takze som nevedel, ci je to pristupne nonstop.
COLOR