V poslednom čase ma Yahoo po odoslaní mailu vytrvalo oblažuje správou Failure Delivery, tak preto. (Táto romantická hláška začína pekne liezť na nervy). Radšej sa uisťujem, či píšem správne. Fajn, keď budem mať nejaký zaujímavý materiál, dám vedieť.
Vladimír: Podľa akého? No zobral som si, že je asi 550 autobusov a keby boli kontrolné mašinky aspoň v 50 až 55 vozidlách tak by bola vysoká pravdepodobnosť, že raz za mesiac ho stretneš. Matematicky som to neprepočítaval, bo to už neviem ale ak by sa niekomu chcelo
Dal by som ich pomerne na každú kolónu do určitých typov vozidiel poprípade len do jedného typu vozidiel aby cestujúci vedel, že keď príde tento bus môže si skontrolovať elinu. Alebo by boli vozy jednoducho z vonku označené nejakým logom.
Potom som si spomenul, že máme aj trole a eliny tak som namiesto busy použil slovo vozy.
Tak teda prijemne cestovanie
Ale vazne, pozrel som si vsetky videa, ktore na stranke http://www.transrapid.de/en/ su a tazko som si vzychol, ked som si uvedomil, ze po rekonstrukcii slovenskych trati budu u nas vlaky jazdit "az" 160km/h.
Neviete niekto, kde by sa dali zistit presne rozmery, pripadne neviete ich vy?
- rozmery vsetkych(alebo aspon niektorych) exterierovych clenitych casti najma 14Tr, 15Tr, 21Tr, 22Tr a inych vozidiel a pod.
- rozmery roznych objektov nachadzajucich sa v meste v suvislosti najma s MHD - stlpy, lampy, semafory, cesty(aspon sirka jazdych pruhov), lavicky, zast. pristresky, oznacniky a pod.
potrebujem to, a nechce sa mi chodit po meste s metrom a premeriavat to
ked niekto vie aspon nieco z toho, tak nech da vediet
jedine co z toho sa mi podarilo zistit su akurat sirka, vyska a dlzka tych trolejbusov, ale to mi je skoro na nic, kedze su to celkove rozmery, ja potrebujem jednotlivych casti exterieru, kedze trolejbus nie je len kvader..
Spoluziakovi sa stalo, ze si v linke 53 zabudol gitaru, a tak siel na konecnu a cakal kym ten voz pride. Ked dosiel, tak vodic mu dal gitaru s tym, ze ju zobral do kabiny, pretoze si ju nejaki cestujuci uz vyhliadli Potom na toho vodica poslal dakovny list.
Ja som tie navesti uvadzal pre bratislavske trolejbusy, a v porovnani s tou strankou co tu niekto uviedol, sa u nas napriklad inak znaci usekovy delic.. Co sa tyka trolejbusovych vyhybiek, tak sa mi zda, ze u nas sa ten preskrtnuty obdlznik na zrusenie obmedzenia za vyhybkami tusim nedava.
Papyr: No DPB sa ku svojim zakázníkom stavia tak, že ak si stálim zákazníkom a dostanše pokutu prvýkrát v živote a požiadaš o odpustenie tak ti ju stornujú.
Čítačky kariet by som na automaty nedával (ten náš vandalizmus) ale dal by som ich do takých 8 až 10% vozidiel.
Re #22904 Fobust: Ja mám ešte lepšiu skúsenosť s Petržalským vodičom. Moja mam stratila OP v buse a ani o tom nevedela. Zrazu jej okolo ôsmej večer niekto volá na mobil. Bol to vodič, ktorí našiel OP a dal si tú námahu zistiť číslo mojej mami v Pomaranči. Spýtal sa či je to ona a že je na L90 a že o 20:43 bude na zastávke Budatínska, že podľa adresy by tam mala bývať a že keď chce tak si môže prísť pre OP na zastávku. Kto by nechcel a tak sme mu dali aspoň flašu vína. Tak takúto skúsenosť máme s vodičom 4. kolóny
Som sa zamyslal nad tym, ze preco DPB nepredava rocne elektrickenky ludom, ktory vyuzivaju zlavu. Dovod som nenasiel, ale jediny asi je ten, ze si chcu zarobit na tych, co maju najmenej penazi. Tak ale keby som si prepocital, ze kolko dni jazdim medzi vyprsanim platnosti a kupou novej elektricenky nacierno, tak by mi asi vyslo, ze vlastne na tom tratia oni... Totiz keby som si kupil rocnu, tak na cierno takmer vobec nejazdim.
Bod 7 je návesť, ktorá ruší predošlú maximálnu dovolenú rýchlosť. Každé ďalšie návestie dovolenej maximálnej rýchlosti tiež ruší tú predošlú rýchlosť. Napr. v KE na rýchlodráhe je max. dovolená rýchlosť obmedzená návesťou na 60 km/h, ale pred železničnými výhybkami je návesť 30 km/h a za nimi znova návesť 60 km/h.
Ešte doplním bežne používanú návesť zákazu míňania a zrušenie zákazu míňania. Polovica návesti je červená a polovica zelená. Ak je červená polovica vľavo a zelená vpravo, mám prednosť pri míňaní a ak opačne, dávam prednosť míňajúcemu vozidlu. Niekedy sa nesmú míňať iba určité typy vozidiel, vtedy môže byť v spodnej časti tabuľky vpísaný biely text typu vozidla, napr. "KT8".
V KE je v praxi aj návesť s čiernym trojuholníkom hrotom dole na bielom poli a v čiernom rámčeku označuje v električkovej doprave miesto elektromagnetického prehadzovania výhybky. Na tomto mieste musí vodič stlačiť tlačidlo, ktoré nabudí cievku v elektromagnete a prejazdom nad čidlom v zemi výhybku prehodí.
Dakujem za vsetky odpovede na moje zaludne otazky. Predsa len som si este spomenul na jedno zahadne elektrickove tlacidlo: "prujezd mycim strojem". Opat sa teda pytam, co to znamena a ako vobec vyzera taky prujezd mycim strojem? Neviem si to celkom dobre predstavit,ako vyzera take umyvanie saliny
Hmm, to ja nemozem urobit, kedze mi zamestnavatel prispieva na cestovne a preto mu musim potvrdenie o zaplateni odovzdat. Potvrdenka je ale aj tak vytlacena na "termo" papieri, to by mi vydrzala jeden rok v penazenke?
Ja osobne to robim tak, ze si vzdy tu potvrdenku co mi da prelozim a vrazim do obalu s tramvajenkou. Potom nemam problem kedy mi konci platnost a nemusim sa trepat niekde do DPB si to ocheckovat
Hehe, pekne si to napisal. Inak ten mysticky blesk je iba kratkodobe rapidne zvysenie napatia. Vrbusta by to mozno trochu koplo, ale narozdiel od toho, keby bolo v troleji 600V stale by mal vacsiu sancu rozchodit to... I ked v soku by bol asi riadnom
Co sa tyka trolejbusu, tak vaznejsie poskodenie snad hrozi skor statickemu menicu a takym veciam - predsalen elektronike to iste vadi viac, ako smradlavym stykacom, aj ked aj elektronika sa da samozrejme urobit blbuvzdorna. Na starej odporovej kachne mozes sekcie zvarat jedna radost. Ono samotna ta iskra a sleha vznika defacto indukcnostou cesty, kadial prud ide (draty+trombelus+neviemco ). Minimalne ti to dobre pozvara uhliky a vyklepe vlcakov
Velmi dobre vravis! Stalym zakaznikom by sa fakt mohla pokuta odpustit. Kazdy je len clovek a ma pravo zabudnut.
Ked hovoris o milej skusenosti s pracovnikmi DPB.... Vo stvrtok po ceste z FEIky do roboty som sa na Obchodnej zastavil kupit si tramvajenku, nakolko som ju mal posledny den. Okrem noveho, priestrannejsieho dizajnu ma prekvapila teta za okienkom napravo. Najprv tam stal taky yebnuty deges, ktory do nich hucal, preco mu musia menit kartu a preco by mal platit 160Sk a pod... Kupodivu mu vsetko pekne vysvetlila, s kludom... v snahe zakaznika upokojit. Ten trotel tam este chvilu nieco frflal, takze drzal okienko (kvoli nemu som potom nestihol 9ku ). Ked som presiel na radu ja, slusne som pozdravil. Teta sa na mna usmiala, pozdravila ma (!) a opytala sa, co to bude. Potom si vypitala zdvorilo (cize s pouzitim slovicka "prosim" !) danu sumu a este zdvorilejsie mi dala moju kartu a potvrdenku. Kedze tam nikto necakal, tak som sa jej este na pol minutky prihovoril a pokecali sme o tom, aky su niektori vlcaci yebnuti . Ale z celeho nakupu elektricenky som mal velmi dobry dojem - fakt sa ta pani spravala tak, ako sa patri (ako napr. ked sme boli v infokancelarii DPmB v Brne). Kiez by taki boli vsetci zamestnanci DPB.... to by sa nam cestovalo s radostou .....
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Spectre