Takisto by každý "trafikant" (pracovník údržby vrchného vedenia na železnici) vedel rozprávať, ako mu do "mandelinky" (vrchárskeho šukafónu bez sedačiek, zariadeného ako pojazdná vrchárska dielňa) naliezli cestujúci a ešte sa rozčuľovali, že kde sú sedačky.
Neviem, či len pražskí - medzi bratislavskými sa to tradovalo ako Šestinova veta: "Pristav na zastávku riť, natretú na červeno a na bielo, cestujúci do nej vlezú a budú sa pýtať, kam to ide" .
pocul som o takom aj tu v BA - robili pretah z krasnian do juraku nejakej odstrojenej kachny nachystanej na reko do sumperka - bola bez okien, dveri, sedaciek a neviem ci nie aj podlahy, ale vraj aj do toho sa snazili ludia nastupit...
Bežný človek nerieši každé ráno papierové oznamy na zastávkach. Ešte ako tak čítajú rolované oznamy na el.tabuliach ,ale vždy až keď dlhšie nič nejde..
V Prahe sú oznamy o výlukách na žltom papieri, pekne zabalené v plastovom obale a sú prevesené cez zastávkový označník, nie v "búdke". Takže pri pohľade na čelo zastávky je jasné, že sa niečo deje.
Niektorí ľudia (prosím "i" - ide o plurál!) však ignorujú i to. Čakanie pri prerušených koľajach, priamo v koľajisku jama a v nej chlap vyhadzujúci lopatou hlinu a i tak cestujúci nadávali, ako dlho nič nejde - a to bola na zastávke ceduľa "zastávka je zrušená" - som osobne v Prahe zažil. Takže nejde o nepoučiteľných, ale o tých, ktorí by si oznam prečítali, ak by tušili, že je niekde vyvesený.
Inak Pražskí dopraváci mali za socíku (keď všetky vozidlá MHD boli červené resp. červeno-biele) heslo: Postav pred pražáka h***o natreté na červeno a on doňho vstúpi. Myslené rôzne pracovné vozy a technologické vozidlá, autoškoly, skúšobné vozy - všetko bez linkového označenia, ale cestujúci sa dobýjajú dnu a búšia na dvere, ak náhodou takýto voz zostal stáť na semafóre...
K výluke na Krížnej: tak zažil som včera vodiča na 4-ke, čo už bol z ľudí úplne na nervy, sťažoval sa kolegovi že musí každému všetko vysvetľovať lebo že ľudia proste nečítajú oznamy a že je to v p... K jeho stavu sa pridala aj nefungujúca preferencia v Dúbravke pre výlukovú 4 a teda meškanie po celej trase. Je pravda, že niektorí sa divili kam to ide, napriek jasnému cieľu Vazovova, ale boli tam aj takí čo nie sú z BA a o výluke proste nevedeli, trasy liniek nepoznajú.
Dokonca aj dnes, keď su kvôli vyluke na SNP nahrané odklony, su ľudia prekvapení. Z linky 8 dnes polovica ľudí vystúpila na Americkom, lebo necakali, že nepôjde ma Obchodnú.
Informovanosť o výluke bola slabá. Nechápem, prečo vodič električky nemohol na Krížnej zahlásiť, kde je nadväzujúca električková doprava (e-4,9). A podobne - na rohu Vazovovej - zahlásiť, kam sa majú cestujúci presunúť. Druhým faktom je ale, že cestujúci oznamy nečítajú. Keď prišla na Trnavské mýto e-2 smerom na Krížnu, väčšina cestujúcich do nej nenastúpila. Keď som im povedal, že zbytočne čakajú, že i tak všetko končí na Krížnej, časť nastúpila, ale časť zostala na zastávke s tým, že "Veď osmičky chodia" (a zjavne netušili, že tiež len na Krížnu).
Poučenie z tejto výluky je podľa mňa také, že cez označník zastávky má byť vyvesený výrazný oznam o výluke, zmene. Niečo ako zakrytie zastávky "Zastávka je zrušená". Vtedy si idú aspoň niektorí cestujúci pod prístrešok prečítať oznam. Lenže, keď na zastávke nie je nič a sú tam stále obe pravidelné linky, cestujúci nemajú dôvod ísť si prečítať oznam. Lebo, keď je tam stále uvedené 8,9 resp. 2,4, tak sa cestujúci nevzrušuje a nemôže tušiť, že je nejaká zmena. Takže dať na zastávku jasný oznam, zakrývajúci aj čísla pravidelných liniek - napr. VÝLUKA, alebo Zmena organizácie dopravy, alebo ZMENA - podrobnosti v ozname a pod., aby cestujúci na prvý pohľad videl, že je nejaká nepravidelnosť v premávke.
Čo sa týka cedule, ktorá ukazovala na Krížnej, kam sa majú cestujúci presunúť na e-4,9 - síce tam v nedeľu v podvečer stále bola, ale nejaký "dobrák" ju otočil tak, že ukazovala na potrebu prechodu na opačnú stranu Krížnej - na chodník vpravo v smere von z mesta...
Mozno to bolo tym, ze ked som tade isiel uz bola vonku tma, cize horsia viditelnost. Videl som tu fotky, ze niekde bola 1 tabula s mapkou ale vecer som ju uz vobec nevidel. Aj ja som na chvilu zneistel, ze ci stojim na tej spravnej zastavke, lebo samozrejme vecer sa vsetci rozbehli na normalnu zastavku Vazovova, ktora bola vysvietena.
Super zvladnuta vyluka na Kriznej... Niektore 2-ky chodili vcera s cielom Hlavna Stanica a zrazu ludia prekvapeni, ze konecna na Kriznej. Na vacsine zastavok vyveseny CP 4ky a ludia prekvapeni, ze prisla 2ka
Po vystupeni na Kriznej ziadne info kade ist, niektori ludia isli na povodnu zastavku Vazovova, no samozrejme elektricky zastavili na nahradnej zastavke, ktoru nebolo poriadne vidiet, lebo oznacenie bolo umiestnene strasne vysoko na stlpe. Potom niektori utekali z normalnej zastavky Vazovova dole na tu nahradnu, aby stihli elektricku.
S499.1023