On napisal ze to bolo na mieste kde NIE JE autobusovy pruh. Cize cyklistka isla presne tam kde mala. Nevidim tam nic sporne, je to buranstvo najhrubsieho zrna. Ono je sice pekne ze by tam "mal byt" cyklopruh, s tym suhlasim, ale kym tam nie je, tak cyklista moze a ma jazdit v pravom pruhu, co sa tu stalo.
No ona chudera asi najblizsiu pol hodinu nepocula . . . lebo to nebolo take to tuknutie do klaksona, to bolo take podrzanie prstu na tlacitku s krcom v ruke . . . .
Ad nove formaty cestovnych poriadkov . . . DP potreboval uliat niekde nejake peniaze? Lebo nic ine mne osobne z toho nevychadza . . . Neviem ako ostatni diskutujuci, ale clovek je zvyknuty od prirodzenia citat zlava doprava, takze cislo a zastavky ocakavam vlavo . . . ako prvotnu info. Ad 2, vecsie pismo - to je ok, ale z toho vyplyvajuce druhotne naklady - tam kde boli plechove tabule usposobene na stary format - vymena . . . . A neviem este ako je to v tychto novych poriadkoch s poslednymi spojmi, lebo na starych to bolo vyriesene fakt velmi inteligentne . . . . napr pridem na zastavku, pozeram posledny resp predposledny spoj, a tam vedla casu nejaky stvorcek, idem vysvetlivky, spoj ide po zastavku X, potom ide ako spoj XY do vozovne. Hladam trasy spoja XY, lebo s nim nechodim, ale na tejto zastavke nestoji, takze tu nieje ani ziadna info o nom. Ako ide dalej? kade? Neviem, a ani sa nedozviem. Velice inteligentne.
Tak ono je to tak trocha sporné. Hoci je bicykel z hľadisko dopravno-environmentálnej bonity oveľa viac ako auto, stále je to dopravný prostriedok, ktorý vezie jedného cestujúceho, pričom trolejbus ich vezie desiatky. Tak ako by cestujúci VD nemali byť rukojemníkmi IAD, tak by nemali byť ani rukojemníkmi cyklistov. Ak existuje dopyt po cyklodoprave na ceste, kde je bus pruh, rozhodne by tam mala byť priorita mesta pri stavbe cyklotrás.
Na druhej strane, neexistuje hlúpejšia reakcia ako v premávke trúbiť na cyklistu. Ja som svojho času podobné zažil na Námestí Franza Liszta. Bol som na druhej strane a z tej podtlakovky ma myklo. Neviem si predstaviť, čo počula tá cyklistka vedľa trolejbusu.
Dnes rano a este stale vsetko mrtve . . . ziadne info o odchodoch, to je prispevok DPB k tyzdnu mobility
Inac, tyzden mobility. Ak bude zamestnavat DP takych "inteligentov" ako na 202 (cislo neviem), ktory pri Justicaku tak zatrubil na starsiu pani na bicykli ze skoro spadla, tak neviem neviem . . . Asi sa mu zdalo ze sla pomaly, a to sla pri pravom kraji cesty, len "zavodnik" ju nemohol obehnut, lebo oproti sli auta . . . Skoda ze som musel vystupit a ponahlal sa . . . a to tam neni ani vyhradeny bus pruh, zeby sa mu v nom motala . . . no co, mala si radsej zobrat auto.
To záleží od toho, či sa na to pozeráš z pohľadu preferencie miest na sedenie alebo z pohľadu preferencie miest na státie. Mne osobne na jednosmerných vozoch prekáža, ak sú oproti dverám sedadlá. Stojaci cestujúci potom stoja v chodbičke pri dverách a zdržujú nástup/výstup/pohyb po vozidle.
Ak máš nasadenú obojsmernú električku na linku, ktorá obojsmernú električku nepotrebuje, tak v tom prípade sa priestor v okolí dvier dá využiť.
Ale ak máš linku (také v BA nemáme), kde je v jednom smere nástupište raz na jednej strane a inokedy na druhej, tak potom je to tak trocha plytvanie priestorom, presne ako píše Laminátka.
Argument s vodičmi je subjektívny. Ak zvládajú ručné prestavovanie výhybiek, prechod električkou suchou nohou krížom cez interiér nemôže byť problém.
Vyššia cena je možno argument. Zmenšený využiteľný priestor je už otázny. Aj tu na stránke v technických parametroch je uvedené, že 30T má +1 miesto oproti 29T. No a osobný komfort vodiča, to neviem, zatiaľ sa mi nikto na to nesťažoval z vodičov čo poznám.
Podľa mňa obojsmerné majú určite viac predností oproti jednosmerným. Napríklad vyššia flexibilita pri mimoriadnych udalostiach, samozrejme ak máš tomu prispôsobenú patrične aj sieť. Menšie priestorové nároky na obratiská. Ak máš zmysluplne spravenú konečnú, nie ako je Jungmanova, tak napríklad zmeškaný spoj môže ušetriť nejakú minutu tým, že príde rovno k nástupišťu na konečnej.
Na to netreba chodiť na Kanáre, stačí do Budapešti.
Ale napriek tomu som proti obojsmerným električkám - druhé stanovište a kopa dverí navyše zvyšujú cenu a zmenšujú využiteľný priestor pre cestujúcich, neustále prechádzanie medzi stanovišťami znižuje osobný komfort vodiča.
Inak ako to je to s linkou 730 a zastávkou Vrakuňa, Píniová v smere na AS. Hoci podľa CP tam zastavovať má, vôbec tú zastávku nezahlási a podľa mojbus.sk cez tú zastávku len prechádza. Neviem či to zabudli nahrať ale pri 740 nie je žiaden problém s touto zastávkou...
810zssk