Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Slovak Lines má nové vozítko(a)?

Dnes som v Lamači videl na linke 269 Karosu (zdalo sa mi, že Axer), celú bielu s červenými pásmi, s čelným transparentom na celú šírku, EČV BL-xxxTD (teda relatívne nedávno zaregistrovaná). Nejaký second hand?
Reply on: ratataj #227704:
No, lenže ber do úvahy, že len tak si vypustiť cestujúcich z vlaku za tmy, keď nikto nie je označený v tme žiadnym reflexným prvkom je skok do basy minimálne jednou nohou, alebo aspoň na riadny prúser u zamestnávateľa. Tí ľudia mali byť evakuovaní z vlaku keď tak v doprovode osobou, ktorá je oprávnená na vstup do koľajiska a je viditeľne označená a má pri sebe vysielačku, alebo mobil, ktorým sa môže dorozumievať v najbližšej dopravnej kancelárií s výpravcom a opačne aby on vedel jeho vyrozumieť, ak niečo pôjde po trati. Zdravý rozum použiť treba, ale zas nie zavariť si.
Reply on: falaise #227702:
to nie je o bezpečnostných zložkách, ale o zdravom rozume. stačilo sa dohodnúť s vlakovou čatou ktorým smerom budú púšťať ľudí von a po tej strane neposielať vlaky, následne vlaková čata vypustí ľudí bezpečne von . teda pomaly jednými dverami, ktoré sú najdalej od mesta nehody. súprava nech si tam potom stojí aj týždeň. keď to pri podobných nehodách zvládajú vodiči električiek, a to často musia riešiť aj premávku na ceste, tak nevidím dôvod aby sa to v mimoriadnom prípade neurobilo aj na železnici. a neuveríš, toto riešenie som zažil vo vlaku reálne v praxi. len to chce , ako som písal vyššie, použiť zdravý rozum.
Reply on: ratataj #227701:
Ako Ander hovorí :"Ta ja nikda nezabudnem ...", ako sa niektorí dopravcovia bijú do hrude, že ako oni prijímajú len kvalitu. Čím ďalej, tým o tom viac pochybujem. O znalostiach reč byť nemôže dakedy vôbec a o záujme nejakom nad rámec nevyhnutných povinností už vôbec. Tam je celý kameň úrazu a navyše nikto zodpovedný za výchovu mladej krvi a motiváciu súčasných zamestnancov preto ani nič nerobí, lebo v duchu hesla :"Každému svätcovi smerujú ruky k sebe.", tak aj pristupujú k remeslu a kolegom.
Reply on: ratataj #227698:
Inak sa mi počíta ako na každom dni polície, hasičov a záchranárov nacvičujú a predvádzajú krízové situácie. Potom padne jedna trolej a 3h nevieme cestujúcich dostať z vlaku. Keby bola vojna, tak si to môžeme rovno hodiť s týmito bezpečnostnými zložkami vrátane ondulátorov vzduchu z NATO, ktorí nacvičujú, presúvajú sa a nič z toho v podstate. Veď grékom hranice nechránia, maďari si to musia svojpomocne za záchvatov niektorých papalášov a aktivistov, a taliani a balkánci detto svojpomocne.
Reply on: falaise #227700:
veď práve to je ten problém, že to "riadia" ľudia čo o tom nemajú ani šajnu, a ešte sú aj tak ješitní, že keď to niekto vyrieši za nich a dá im hotové riešenie, tak to odmietnu, lebo "ja som povedal" ...
Reply on: ratataj #227698:
Dispečer podľa slova "dispatch" prepájať vlastne vôbec niečo na Slovensku prepája, resp. koordinuje? Mám pocit, že dispečeri skôr rozvracajú to, čo má pasovať dokopy. Mám vedomosti o tom, že za dispečerov sa zamestnávajú frajerky, príp. kamaráti zamestnancov na železnici a to bez akejkoľvek súdnosti. Keď už dispečer nevie si otvoriť program na sledovanie vlaku keď má "home office", nevie, že na Gemer nemôže poslať elektrický rušeň, alebo, že jednosmerku za Púchov od východu na západ "neprepašuje" vlastnou silou, alebo opačne striedavinu za Púchov na východ, príp. tabuľka normatívov HKV a tabuľka traťových pomerov je neznámy pojem ... Tak ťažko. A to som v poslednej vete opisoval stav u zopár súkromníkov ... ?
Reply on: Ike #227697:
Aký triedny boj??? Bola reč o prevádzkových zamestnancov na čo si reagoval viď. nižšie! Neskoro sa obhajuješ, že si myslel iných. Mal si skôr špecifikovať a nie hovoriť všeobecne o starej garde. 2x premysli a raz píš. A čo máš s mojou angličtinou nechápem. Rozšír si trochu poznanie prekladu slov, ktoré sa dajú preložiť vo viacerých významoch. Hento čo som preložil bol ako následný príklad blbého doslovného prekladu, ktorý však ironicky pasuje na stav na Slovensku. A buď bez obáv, hulvát je aj Jan-čurák, len sa to toľko nerozmazáva, príspevky sa vymažú a dotyčného ešte stihne RJ poriadne poškodiť aby nedajbože sa nezamestnal u konkurencie, pretože bohužiaľ v postboľševickom režime udavačov je viac slovo idiota a opľúvača, ako slovo samotného človeka, ktorý je terčom sprostých drístov premotivovaného teamleadera alebo iného premotivovaného tajtrlíka.
Reply on: falaise #227692:
nebol som tam, ale myslím si, že prúd bol dávno vypnutý, resp. to po strhnutí vyskratovalo. skôr si myslím, že po cca dvoch hodinách sa jednoducho v súprave vybilli batérii a nastala komplet tma. ak by to bolo pod prúdom tak by nebol problém stiahnuť vlaky nazad na hl.st.

s tou druhou časťou súhlasím, tam treba porobiť poriadok. nie raz sa stalo, že výpravca najprv navrhne riešenie, potom prosí a nakoniec nadáva, ale dispečer sa rozhodol a hotovo.
Reply on: falaise #227695:
Ty a tvoj triedny boj. A k tomu ešte aj prvotriedna angličtina. To ani nebudem komentovať. Ja som vo svojom príspevku absolútne nespomínal pracovníkov prvého kontaktu alebo manažment. Niektorí veteráni sedia v kanceláriách (alebo keď chceš - v manažmente) a nie sú ochotní uvedomiť si, že dnes je konkurencia v podobe automobilovej dopravy a že železnica musí mať pridanú hodnotu a tou nie je že "možno mi príde vlak a možno ucelený príde do cieľovej stanice", ale špičkový servis.
Pri podávaní sťažnosti odomňa pýtajú aj cestovný doklad, lebo ma upodozrievajú, že možno som ani nebol zákazníkom ZSSK v čase kolapsu.
Regiojet do DS je motor, do Prahy v tom čase nepremáva.
Oni fakt sú niekde v inej slnečnej sústave.
Reply on: Ike #227694:
Koľko "veteránov" poznáš osobne aj? Ja poznám mladých aj starých a je to individuálne. Základným kameňom úrazu je prístup vedenia (manažmentu), ktorý bohužiaľ napĺňa význam doslovného prekladu slova "manage" = dovoliť si. Dovoľujú si na rádových zamestnancov, ktorí majú niečo odrobené, skúsenosti, vedomosti a na nich šetria ale na sebe nie. Sebe nadeľujú prémie, cesty zahraničné s nocľahom za 500 eur na noc a pod. Akú motiváciu má veterán keď zarába po 30 rokoch služby 800-850 za non-stop službu a rozbitý biorytmus plus zdravotné problémy? To ešte výpravca má nástup na rovnakom mieste a robí 7-19 a 19-7 alebo 6-18 a 18-6. Ale čo vlakové čaty a rušňovodiči? Vieš čo majú tí ľudia s chrbticou a ušami po 30 rokoch jazdy na 750/754/757? Bolesti hlavy, poruchy spánku, trávenia, problémy s rukami a nohami (z chrbtice). K tomu prespávanie mimo domova na noľahárni. Nech sa páči, nech ide predstavenstvo, GR, hovorca a riaditelia odborov a úsekov okúsiť tento chlebík. To ešte za tie peniaze čo majú rádoví zamestnanci môžeme byť radi, že nás vôbec má kto voziť. A nehovoriac o krátení normatívov nástupu a výstupu, keď sa niečo dovrzá na trati, tak domov prídeš o 2-3h neskôr a v mzde ti to vieš ako zohľadnia. Príp. pomôžeš cestujúcim, zabrániš tomu aby mali finančnú ujmu na cestovnom alebo inak, alebo inde pohotovo zareaguješ a prd, žiadna vďaka. A tvoje žvásty bezočivé, že oni nerozumejú jednoduchému cieľu sú ako cez kopírák toho, ako o nich vedenie zmýšľa. V prvom rade aspoň základné podmienky keby boli na výkon práce. T.j. uniformy, obuv, bundy, technika na tarifné odbavenie, taška na batožinu, spoľahlivé vozne a rušne, a čisté solídne nocľahárne. Tento základ keby bol a trocha ľudskejšieho prístupu, že im na pol roka prihodia prémie, tak by to bolo už o inom. O platoch ani nehovoriac. Ale nie, že nezarobíš ani 700 čistého a máš na krku drzé vedenie, nadriadeného, neraz doondené ŽKV, k tomu aj vlakovú dokumentáciu a ešte aj drzých či agresívnych cestujúcich a nevieš čo máš skôr ratovať, pretože normovači dostávajú plat za židáčenie na prevádzkovom personále a tak sa počet personálu vo vlakovej čate stanovuje nie reálne, aká je obsadenosť vlaku za sledované obdobie alebo kapacitu, ale stanovuje sa podľa počtu náprav, pričom niektoré vozne sa násobia zlomkovým indexom. Výsledok je, že na narvaté EC Praha - BA - Budapešť máš dvoch sprievodcov. To nie je med lízať, že klieštikmi cvakáš lístočky a tváriš sa prísne, takže budíček! Ale čo ti budem hovoriť. Mne stačí povedať raz a vidieť. Ak ti nestačí, tak sa odvez, a ak nevnímaš, tak si podaj žiadosť o zamestnanie a môžeš vyskúšať. Dobre?
Reply on: falaise #227693:
Ja mám práveže opačné skúsenosti. Väčšina zo "starej gardy" považuje cestujúcich za prekážku na stavebnici 1:1. Kindermanažment je zase druhý extrém. Ale ver mi, že mnoho veteránov sa na železnice pozerá s klapkami na očiach a nerozumie jednoduchému cieľu: "tu je cestujúci a ten sa chce pohodlne a jednoducho dopraviť do cieľa - ak zlyháme, pôjde autom".
Reply on: Max #227687:
Nie tie organizácie sú na vine, veď ono to vie aj dobre fungovať, nie všetci tam sú blbci. Ešte stará garda, čo pozná predpisy a vie robiť a dáva do toho srdce, to je o inom (nie zas všetci, niektorí už len strihajú meter a majú na saláme). Ale toto, že 3h kdesi vo vlaku mrznúť lebo padla trolej? Toto za socíku neexistovalo a to neboli mobilné telefóny, ale len prísť fyzicky k pevnej linke. Čím viac techniky, tak tým horšie. Už keď ten mobil má ten človek, tak snáď vytočím číslo a volám kade sa dá a pýtam sa, že čo robiť. A keď už aj sú moji kolegovia zabednení tupci, že 2 hodiny nevedia vypnúť prúd, tak zavolám 150 (HaZZ) a 158 (PZ), aby pomohli s evakuáciou ľudí a urýchlili konanie na železnici, keďže môže ísť o život.
Reply on: Joyki #227690:
No tak ale do ... (samé škaredé slová), tu: https://imhd.sk/ba/galeria-media/prispevok/811982/203536/Narodny-dopravca?&ref=ba%2Fdiskusna-tema%2F1%2FVseobecna-diskusia%3Fdfpi%3D227683 pani píše, že stoja už asi 170 minút a pred cca hodinou vypli prúd. ČIŽE ŽSR NEVIE 110 MINÚT, T.J. 2 HODINY VYPNÚŤ PRÚD V DANOM ÚSEKU? Ak áno, tak potom tí v ŽSR čo toto spôsobili sú zrelí na to aby dostali výpoveď a z vlastného cvakali ľuďom cestovné. Potom mi nejde do hlavy, že na čo sa hrajú ti idioti na personálnom, keď naberajú ľudí, čo majú takmer dvojhodinovú reakčnú dobu v krízovej situácií. Keby mali takého reakcie rušňovodiči, tak neviem ...
Reply on: pressburger #227660:
Najlepšie na Filiálke je, že nikto z predstavenstva ZSSK a ani GR a ani sám minister "šermiar-fóliovnikár" nevedia v akom stave Filiálka je ? Len príde demarš z MDV, že zajtra má byť predložený GVD s vlakmi na Filiáku, že ako sa bude jazdiť o pol roka ? Filiálka je celkovo veľmi zábavná záležitosť a ukážka toho, že ako to vyzerá na prd, keď sa v jednej veci rýpe mesto, kraj, štát (MDV) a ŽSR. Mesto tam chce ako inak nákupné centrum a nejaké apartmány, kraj chce stanicu, štát (MDV) kým sa zorientujú čo chcú, tak je pred voľbami alebo po volebnom období už a ŽSR len vydáva vyhlásenia, pretože nemá zmysel prerábať, dorábať a vyrábať nové projekty, keď sa to furt mení. Načo si robiť robotu a zabíjať čas s niečím, čo vlastne nemá zmysel? Radšej riešia údržbu a opravy infraštruktúry, i keď na to pokiaľ nedostanú peniaze a nabúra to nejaký havarijný stav, tak sú nahratí, čo aj slušnú časť roka sú. Bohužiaľ.
Reply on: falaise #227686:
Lenže aj dva ďalšie vlaky zostali zhasnuté, vypnuté na trati v tme, lebo proste nie je prúd. 4 hodiny tam stáli nad Mladou gardou uzamknutí bez prúdu, bez osvetlenia.
Reply on: Joyki #227685:
Treba si pozrieť včerajší program JOJ po 21.45
Reply on: Joyki #227685:
Dispečeri ZSSK ale aj ŽSR plus ich výpravcovia (musím dodať, že viem, že výpravcov má ŽSR a nie ZSSK, aby mi to tu niekto nevyhodil na oči) sú výkvet debility na železnici. Dispečeri ZSSK veselo pošlú vlak s ľuďmi na jazdu po 30 minútach odkedy je známa skutočnosť, že je úsek trate uzavretý a blbečkovia na ŽSR im to ani nejak nerozmlúvajú. Tí len prídu, dvihnú placku, vypravia vlak, postavia vlakovú cestu (neraz chybne, viď. nedávno Šurany, tak na 100 min zastavená doprava v stanici ...) a nech si jazdia dopravcovia ako chcú, načo myslieť? Veď myslenie bolí a také niečo, že predvídať 2-3 kroky vopred, to neexistuje ani u ŽSR a ani ZSSK v prevádzke. Česť výnimkám teda, ktorí sú za tie platy a prístup vedenia ozaj nadšenci a svoju šichtu odmakajú na 100%.

Dnes pre zmenu dispečer ZSSK exceloval opäť. REX1721 BA-PD čo mal z Leopoldova ísť o 7:37 došiel s meškaním 50 min a do odchodu mu nadelili ešte +30 min, keďže sa čakalo na Os 5021 z NR do Leopoldova, ktorý asi tiež meškal. Postupne sa blížil čas odchodu Os 5107 z Leopoldova do Nitry o 8:51. Tomu capli +5 min, potom +10min, lebo REX1721 idúci s meškaním 80 min asi musel ísť "načas". Už bolo 9:20 keď vlakvedúci 5107 behá po vlaku a oznamuje, že reko-šrot zo ŽOS Zvolen 757.015 na REX1721 skapal medzi Leopoldovom a Hlohovcom a trať je neprejazdná. Takže aspoň toto, čo mohol dispečer ZSSK spraviť správne a pustiť 5107 načas, tak totálne na celej čiare dosral a pustil ako prvý vlak u ktorého bolo totálne jedno, či pôjde 80 alebo 90 minút zmeškaný. Nechápem na základe čoho vyberajú dispečerov u ZSSK ale aj ŽSR, ktorí ovplyvňujú prevádzku, ale verím, že keby vyberali absolventov z pomocnej školy, tak to lepšie dopadne!
Reply on: falaise #227686:
O nesvojprávnosti oboch spomínaných organizácií myslím nikto nepochybuje.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.