Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: forester #225803:
Zdá sa, že sa zmietaš v zmesi rozumných myšlienok a propagandy taxikárov.
Práve na tvoj výkrik na konci je odpoveď: Nie je mi to jedno a preto Uber. Však sa pozri, čo za licencovaných, preskúšaných psychopatov postáva nonstop na Hbf.
Reply on: Solider #225790:
Problém nie je v aplikácii, problém je v neplatení daní.
Reply on: Ámos #225798:
Neviem, čo mi tu podsúvaš nevyslovené. Mmch., Lidl som práve kvôli jeho drevorubačskej afére pekných pár rokov bojkotoval.
Turbá sa samozrejme používajú nielen v Prahe ale prekticky v celom svete.
Ešte pre Tvoju info: Uber nepoužívam ale jeho existenciu vítam už len preto, že rozkopal smradľavú kopu hovien, zvanú "legálna taxislužba". Takisto ako necestujem (väčšinou) s RegioJetom ale jeho existenciu vítam, lebo rozkopal bábovky modrým gumám.
Reply on: Valec #225825:
Keď mi niekto povie dám ti 20 € plus benzín keď ma odvezieš na letisko do Viedne, je to pred alebo za hranicou? V prípade že sa to bude diať pravidelne napr. (2x mesačne) je to už podnikanie ?
Reply on: Andy #225823:
Je rozdiel, či z tej Prahy cestuješ lebo to ty potrebuješ (a popri tom niekoho zvezieš), alebo len preto, aby si niekoho odviezol.
Reply on: forester #225822:
A kto skontroluje VP mne ked vezmem stopara? Ked nemas doveru, nenastupuj. Ja preto nenastupujem do taxikov ktore soferuju kadeaki nimandi. Mam ovela vacsiu doveru voci Uberu nez voci statu.

Btw, taxikarovi bezne kontrolujes papiere ked nastupujes? Transparent si kupi hocikto.
Reply on: Solider #225819:
Ja som napríklad brával cudzích ľudí autom z Prahy každý týždeň a platili mi za to. Bolo to sústavné, alebo nie? Keď sa zaregistrujem do nejakého uberu a dve hodiny týždenne budem voziť ľudí z voľnej chvíle, lebo ma to baví, je to ešte OK? Alebo až keď to bude aspoň 8 hodín do týždňa? Nedokážem identifikovať tú hranicu. Toto by mal štát jasne definovať, a nie že zakáže celú službu.
Reply on: 810zssk #225817:
Btw, vodici Uberu snad nemaju vodicske opravnenie?

A už sme pritom.Kto skontroluje či má vodič UBERu VP,alebo kto má na to právo keď vozidlá sú neoznačené.Aké má človek záruky že tento “šofér” má nejakú prax a nie je žienka domáca?
Ďalšia otázka, keď sa mi niečo stane tak komu sa môžem ísť sťažovať,s kým mám vlastne zmluvu s aplikáciou,šoférom alebo UBERom?
V tomto vidím zásadný problém.Pripomína mi to tých drevených taxikárov na letisku alebo stanici.
Reply on: Solider #225820:
Musis pozornejsie citat. Nehovoril som o sluzbe s ochranou a sluzbe bez ochrany, ale s roznymi urovnami "ochrany". Doslova som napisal "Pre ostatnych zaviest podstatne menej regulovany druh dopravy." Podstatne menej sa predsa nerovna "vobec".
Reply on: 810zssk #225817:
Hovoril si to v tej pasáži o tom, že mala by existovať dvojaká služba, jedna s ochranou a jedna bez.

Pokiaľ ide o vodičov Uberu, vodičské oprávnenie predsa nezakladá spôsobilosť na poskytovanie služieb v cestnej doprave. Takisto ani získanie právnického vzdelania II. stupňa neoprávňuje poskytovať advokátske služby, získanie titulu MUDr. neoprávňuje absolventov vykonávať operačné zákroky a vychodenie stavebnej priemyslovky nerobí z absolventov autorizovaných architektov.
Reply on: Ike #225813:
A čo sa týka tej hranice, tak ak niekto ide raz za týždeň povedzme z LV do BA a raz za týždeň domov z BA do LV a hľadá spolucestujúcich, s ktorými si účelnejšie rozdelia náklady na prevádzku osobného motorového vozidla, tak to nebude spĺňať znak sústavnosti. Takisto aj keď zoberieš suseda do mesta a on Ti za to poseká trávnik, to je skôr reprezentuje tú stále spomínanú zdieľanú ekonomiku. A vozenie rodinných príslušníkov predsa nemôže byť podnikaním ?
Reply on: Solider #225816:
Uznávam, že som to prehnal. Ale v čom sa napr. líši UBER a BlaBlaCar okrem toho, že BlaBlaCar je na dlhšie vzdialenosti a že zatiaľ
a) funguje BlaBlaCar na Slovensku zadarmo (ako inzercia) a
b) vodič nedostáva mzdu.

Pretože jediný markantný rozdiel vidím v tom, že v prípade BlaBlaCar sa dopyt prispôsobuje ponuke a v prípade UBERu opačne.
Reply on: Solider #225814:
To si sa kde docital ze chcem zrusit vsetky poziadavky? Ja tu opakovane hovorim o znizeni byrokracie a nezmyselnych poziadaviek, nie vsak o tom ze by neboli ziadne.

Btw, vodici Uberu snad nemaju vodicske opravnenie?
Reply on: Ike #225813:
V prvom rade to nespĺňa definíciu podnikania podľa Obchodného zákonníka, pretože nie sú naplnené obligátorne znaky a to sústavnosť a dosahovanie zisku.
Reply on: Ámos #225812:
No a teraz mi tam najdi to co si tvrdil ze som napisal. Kritika sa tyka toho ze zakony nereflektuju dobu a ignoruju verejny dopyt, t.j. ze chybou zakonodarcov nie je dnes mozne podobne sluzby prevadzkovat legalne. NIKDE tam nepisem, ze je v poriadku porusovat zakony, alebo ze je chybou statu ak ich niekto porusuje.
Reply on: 810zssk #225809:
Takže v podstate spor z tvojho pohľadu spočíva v tom, že súčasné požiadavky na pozíciu vodiča v cestnej doprave sú prehnané. Ja sa však akosi neviem stotožniť s tým, aby mohol ľudí voziť ktokoľvek – to platí o verejnej hromadnej doprave všeobecne. Aj v DPB pôsobí cez 100 vodičov, ktorí vykonávajú svoju prácu ako vedľajšie zamestnanie a napriek tomu musia spĺňať prísne kritériá na získanie nielen vodičského oprávnenia, ale taktiež aj osvedčenia o odbornej spôsobilosti, bez ohľadu na to, či majú vo vozidle jedného cestujúceho ako nejaký nešťastník v Uberi alebo 150 ľudí v poobedňajšej špičke. Znižovanie nárokov v racionálnej miere je OK, ale nie úplne ustúpenie od týchto požiadaviek. Pokútnictvo nie je v poriadku a ochrana cestujúceho je povinnosťou, nie možnosťou štátu.
Reply on: Solider #225810:
Len nie som potom takým dopravcom aj ja, keď idem voziť svoju babku na trase Lidl - Kaufland - Tesco s tým, že mi ako odplatu ponúkne obed? Kde je tá hranica, kedy veziem "niekoho známeho" za "pôjdeme na pivo" alebo "tu máš päťku" a keď veziem cestujúceho získaného de facto cez elektronický on-line inzerát? Len sa pýtam, pretože si odborník ?
Reply on: 810zssk #225811:
TU! Skvele je ze zakonodarci za tie roky posobenia Uberu neboli schopni dat dokopy legsilativu ktora by prevadzkovanie podobnych sluzieb umoznila legalne.
Reply on: Ámos #225808:
Kde som preboha napisal ze protizakonne fungovanie Uberu je "chybou statu"? Alebo ze je v poriadku ked Uber porusuje zakony? KDE?

Stat som kritizoval za to ze nedal legislativu do suladu s tym aky rok mame v kalendari.
Reply on: Ike #225807:
Skôr by som povedal, že Uber tieto jednotlivé prvky prepája, avšak v konečnom dôsledku je dopravcom. Pri AirBnB ide o to, že je to platforma poskytujúca fyzickým osobám uzatvárať na diaľku nájomnú zmluvu, na čo nepotrebujú žiadne povolenia podľa osobitného zákona. Akurát sa ozývajú nespokojné samosprávy, ktoré by chceli vyberať miestnu daň za ubytovanie. Pri Uberi však ide o sprostredkovanie uzavretia zmluvy o preprave na diaľku, avšak osobitný predpis (56/2012 Z. z.) takúto osobu označuje ako dopravcu, ktorý musí mať príslušné povolenie. A legislatíva vo väčšine európskych štátov väčšinou ustanovuje to isté.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.