Reply on: david1 #225210:
Ako tu už bolo spomínané, pokial sa má postaviť železničná stanica Filiálka ako koncová hlavová stanica regionálního významu, aká by bola vôbec rentabilita a aké vlakové linky by tam končili? Naviac by sa muselo doriešiť napojenie Filiálky aj od západu a to buď novou kolajovou spojkou, ktorá by musela pod zem, alebo, že by boli vratné súpravy, ktoré by museli zachádzať až niekde za za žel. stanicu Vinohrady, čo by už bolo dosť predlženie jazdnej doby. Podobná situácia je v Ústí nad Labem, kde máme dve dôležité stanice: Hlavní Nádraží a Ústí nad Labem západ a rieši sa to tak, že rýchlikovým spojom Praha - Ústí nad Labem - Chomutov sa prepriaha lokomotíva z jediného konca súpravy na druhý, čo je dosť asi 10 min. zdržanie. A aj keby na Filiálku sa vybudovala tá spojka, tak pohybujem, že by niekto chcel na Filiálku ťahať aj dialkové EC, alebo ich nechať zastavovať aj na Vinohradoch. Sú tam vôbec tak silné prepravné prúdy zo Záhoria, okolia Pezinka, Galanty, že by na Trnavské Mýto bolo nutné tahať v dohladnej dobe vlak? Nepostačia tam električkové linky od Hlavnej stanice, prípadne doriešiť nejakú mestkú linku od Vinohradov? Tiež si viem Filiálku predstaviť s tunelovým pokračováním na Mlynské Nivy na petržalskú železničnú stanicu, ale ako bolo už písané, kto to bude kedy financovať? Z toho vyplýva a súhlasím tu s ďalšími diskutujúcimi, že v dohladnej dobe železničná stanica Filiálka nemá moc význam a peniaze by sa mali vložiť radšej do modernizácie a opravy už existujúcich staníc, hlavne Hlavnej Stanice. Nech sa na mna nikto nevnevá, ale je na hanbu, aby hlavná stanica v hlavnom meste nemala na nástupištia eskalátory, ani len verejné výťahy. V ČR to má rada nielen krajských miest. Ďalej zvýšenie priepustnosti trate smer Kúty, Břeclav... - To by mali byť súčasné priority a potom sa zaoberať novými prepojeniami.
Ike