Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: dyspozytor #225063:
Tento pristup - cestujuci je pan, vodic je ta posledna handra - je v DPB uz roky. Spomen si co sa dialo, ked kolega vytiahol plynovu pistol na cestuceho, ktory ho ohrozoval nozom. Podla policie ok, primerana obrana, podla DPB hrube porusenie prac.discipliny, vodic mimo sluzby a snaha ho vyhodit. Nasledne verejna kampan, ze vodic nemoze nic, maximalne volat na dispecing. To iste ked sa riesia staznosti, platia dve pravidla, 1. cestujuci ma pravdu, 2. ak nahodou pravdu nema, plati pravidlo 1. Mna osobne od mnohych postihov uchranilo to, ze som mal na celnom skle vlastnu kameru, ktora nahravala aj zvuk. Aj to je dovod, preco DPB chybaju vodici , dovolim si tvrdit ze este podstatnejsi ako platy.

K tomuto pripadu len tolko - osobne si myslim, ze to vodic nemal riesit. Nerobi v DPB prvy den aby nevedel, co vsetko sa vozi v MHD a co si vypocuje , nakoniec kolko krat ked chce vodi vyhodit bezdomovca tak sa mu dostane nadavok ze preco to riesi, sak my cestujuci sa ponahlame. Okrem toho v MHD sa vozi a deje kde co, nejaka kaslajuca pani je proste banalita. Druha vec je, ze dipecer , ak s vodicom nesuhlasil, mal to s nim riesit na konecnej a bez cestujucich. Lenze , to by musela byt v DPB ina firemna kultura.

Reply on: SuchSoft #225061:
Rasťo, presne, toto napadlo aj mne. Je to o elementárnej ohľaduplnosti, čo zjavne tej "cestujúcej" nič nehovorila... Mne sa nepáčil ani ten prístup dispečera, keď mám byť úprimný. Vodiča si mal kategoricky zastať v momente, keď mu hentá začala jačať do debilov a situácia sa preklápala do akéhosi slovného "verejného lynču". Vodič už bol viditeľne v strese (čomu sa nečudujem) a dispečer ho (skoro nasilu) stoj-čo-stoj zatláčal do kabíny, ako nejakú "pokazenú súčiastku". A vôbec, neviem, či mu to mohol prikázať, keďže v zmysle zákona je za cestujúcich zodpovedný vodič a nie dopravný dispečer! (obdobne kapitán lode, lietadla) .
Navyše to bolo hrubo nekolegiálne - neodpustím si!
Mne z toho vyšlo, že "message" pre ostatných v obdobných (sporných) prípadoch do budúcna je: "pokojne nakričte na vodiča, ak budete mať pocit, že je to tak správne a keď nepomôže ani to, násiliu sa medze nekladú - pretože JA som cestujúci!"
Reply on: SuchSoft #225061:
chybička sa vľúdila: nedala ?
Reply on: TomJ #225049:
S tým nesúhlasím. Keď je niekto chorý, tak on by mal nosiť rúšku. Ale sme na Slovensku, takže tu sa také nenosí. ?
Tu sme všetci sebci, a ohľaduplnosť voči ostatným nikomu nič nehovorí.
Nebol som tam, ale zrejme si pani ani len vreckovku, alebo aspoň paprču pred ústa ňedala, keď kašľala.
Reply on: 810zssk #225055:
Spracovávajú to už ako tradične železniční projektanti - teda Reming. Tušim to robia v konzorciu ešte s dakým iným.
Reply on: 810zssk #225055:
Relevantný dokument to nebude.? Na zasmiatie, ako sa to dá ešte viac doyebať a odloženiť celú štúdiu do šuflíka.
Reply on: 810zssk #225055:
ŽSR ? A práveže už mala finišovať. Ak sa nemýlim, termín dodania úlohy sa už 3x posúval. A k druhej časti príspevku sa radšej nevyjadrím ? Osobne budem podľa Filiálky posudzovať kvalitu dokumentu.

Inak niečo už uniklo, kde bol vyznačený tunel Devínska Nová Ves - Petržalka popod Moravu a Dunaj, s tým, že je to grafický výstup FS, našťastie to ale niektorí ľudia, ktorí na štúdii robia negovali.
Reply on: chodec #225053:
...a Tebe nedali, čo?
Tak sa choď vyplakať na iné fórum. Tam Ti síce tiež nedajú, ale aspoň tu nebudeme musieť čítať tie Tvoje bludy!
Reply on: Ike #225054:
nielen cez hlavnostaničné tunelové zhlavie, ale takmer cez celú Bhl. je 30 km/h.
Výnimkou je kúsok zhlavia, resp. záhlavia na vajnorsko-račiansko-novomestskej strane od vchodu po veksle, kde je 60/50.
Reply on: Ike #225054:
Kto vlastne realizuje studiu uzla? Ci este nie je objednana? Pytam sa najma preto, ci od nej mozme ocakavat relevantny dokument do ktoreho sa po politickej linke nepretlacia vsetky rozne nezmysly napr. aj na zaklade "argumentu" #mychcemefilialku.
Reply on: chodec #225053:
Naposledy:

odbiehaš od témy, ale nevadí. Zástupcovia JASPERS mali naposledy, keď som s nimi rozprával názor, že "Filiálka z eurofondov nebude, je to megalomanský projekt, ak na to primátor má peniaze, nech to platí zo svojeho".

Argumentovali tým, že premávka po Prístavnom moste je dnes minimálna a v tomto smere nejde o tzv. úzke miesto, ktoré by bolo potrebné odstrániť. Namiesto toho sa odporúčilo urobiť feasibility study na bratislavský železničný uzol, od ktorého, namiesto toho, aby participovali, očakávajú všetky zúčastnené strany (doslova všetci vrátane ŽSR, MDV, ZSSK, SL, DPB, HMB, BSK a ostatní) zázraky. Momentálne to slúži ako dobrá výhovorka "čakáme na uzol".

JASPERS skôr preferovali riešiť HLST a jej priepustnosť. Čo dáva aj logiku, pretože Rakúšania majú veľké plány s Wien - Marchegg - DNV, pričom v realizácii je projekt elektrifikácie, zdvojkoľajňovania a zrýchlovania na traťovú vmax=200 km/h. Majú predstavu, že by niektoré vnútroštátne vlaky potiahli do Bratislavy a zároveň by boli radi, keby sme my to isté spravili s našimi vlakmi a potiahli ich do Viedne. Všetko by to bolo v pohode s tým rozdielom, že ak vyleješ všetky tieto vlaky z Marchegu do Devínskej Novej Vsi, tak hlavnostaničné tunelové zhlavie, kde sa jazdí 40 km/h (ok, možno 50, neviem ako vyzerá to vchodové návestidlo) exploduje. Teda skôr sa tlačí na tretiu koľaj.

Čo sa týka eurofondov, môžeme polemizovať. Korupcia si cestu nájde vždy. Je jasné, že tie peniaze nerastú na stromoch a ani ich nedostávame pre pekné modré oči. Ani pre to, že si ich "zaslúžime". A je jasné, že na tie fondy sa nemalým podielom aj skladáme. Ale v tomto prípade chvalabohu. Peniaze, ktoré sú dnes v operáku a financujú sa nimi napríklad nové mobilné prostriedky a trate, by už dávno boli prehajdákané na tento nezmyselný projekt.
Reply on: S499.1023 #225033:
tak ten JASPERS rozohral perfektnú korupčnú hru, miesto jednej akcie "stanica Filiálka" z Projektu TEN-T, kde bol jeden príjemca eurofondov a jeden potencionálny príjemca "peniažkov", vyrobil svojim múdrym rozhodnutím za asistencie istého ministra a jeho podriadených viac:
potencionálny korupčník č. 1: Bratislava električka cez Starý most,
potencionálny korupčník č. 2 : Bratislava nákup vozidiel MHD,
potencionálny korupčník č. 3 : Košice rekonštrukcia el. tratí,
potencionálny korupčník č. 4 : Košice nákup vozidiel MHD,
hotové eldorádo koľkí si asi prišli na svoje, alebo ešte si naivný a stále veríš tomu že európske peniaze nie sú najväčším zdrojom korupcie
Reply on: N/A #225051:
Nech sa pohnem hocikam mimo Bratislavu alebo Košíc, všade na MHD nadávam. Iste, aj tunajšia doprava má svoje muchy, ale v porovnaní s inými menšími mestami má stále atraktívne grafikony, čiže aj v prípade meškaní "vždy niečo príde" a chodí to relatívne často, intervaly sú zapamätateľné apod...
Je to samozrejme veľmi subjektívny názor podľa mnou zvoleného kritéria - asi by chcelo špecifikovať ten uhol pohľadu - následne viem poskytnúť svoj vlastný pohľad z tohto uhla. (azda je zrozumiteľné, čo som napísal) ?
Dobrý deň, iba taká otázka na diskusiu - ktoré slovenské mesto má z Vášho pohľadu najlepšiu (najvhodnejšiu) verejnú dopravu? 🙂
Reply on: TomJ #225049:
Ešte dodám, že tým neobhajujem správanie tej pani.
Reply on: forester #225048:
A vzadu môže ľudí nakaziť? Vodič MHD musí rátať s tým, že vozi ľudí a že počas chripkoveho obdobia budú chorí. Ak s tým má problém, nech nosí rusku.
Arogantná pani nebolo ochotná sa presunúť do zadnej časti busu lebo na SK je to tak
Reply on: dupe #225046:
Nehodnotím, kto má aký podiel na tom probléme. Ale ak vodič nepostupoval podľa prepravného poriadku, tak spätne sa podľa mňa už nemá na čo sťažovať. Svoj problém môže riešiť napr. týmto:
https://www.pilulka.sk/maska-tvarova-gumicka
Reply on: zakaznik #225044:
Podla videa nevieme co situacii predchadzalo. Mozno pani uz pri nastupe nakychala vodicovi bez zakrytia ust na sklo kabiny. Moznu ju naozaj slusne poziadal ci by sa mohla presadit. A tu je to o vzajomnej slusnosti a medziludskych vztahoch. Toto ziaden prepravny poriadok nevyriesi.

Tak isto ju mohol vodic poslat dozadu a pouzil pri tom nevhodne slova lebo ho to stresovalo.

Z videa vieme akurat to ze zatial co vodic rozpraval pomerne kludnym hlasom, pani sa rozkrikovala...
Reply on: S499.1023 #225032:
Podľa textu vodič sa vodič nikoho nerozhodol vylúčiť z prepravy. Takže asi jediný rozumný opravný prostriedok je napísať email do Tupiek so žiadosťou o zmenu v článku.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.