Reply on: monoblok #224788:
Ako som čítal tak dokument ráta s rýchlodráhov ,ktorá má končiť na predmestí či Vinohradoch tak preto. Momentálne je to však nezmysel. Divoké P+R funguje už roky v Rači oproti krčme Peklo. Ak ho budovať tak určite na Komisárkach a nie Vinohradoch. Na Vinohradoch stačí menšie na prípadný odvoz či dovoz cestujúcich k vlakom. Teraz sa využíva na to nespevnená plocha za nástupištom 4 pri Horskej ul.
Momentálne je funkčné parkovisko pred Predmestím s minimálnym využitím lebo z tej stanice ide pár vlakov iba ráno.
Viko
Hádam je štandardom, že každá normálna stanica má nielen dobré napojenie VHD, ale aj nejaké kapacity pre IAD (P+R, K+R, stanovište taxi). A ich vhodným umiestnením dokážeš vyriešiť aj lokálne problémy. Vnímajúc stanicu ako uzol rôznych druhov dopravy vieš dosiahnuť napr. to, že ľudia z kopcov nad NM či Račou, neobslúžených (a niekedy až neobslúžiteľných) rozumnou MHD, prídu autom k žst Rača či Vinohrady a vyberú si pre nich najpriaznivejší spôsob pokračovania do centra, čo nemusí byť nutne vlak, len teda odparkovať v uzle so službami bude pre nich atraktívnejšie než na nácestnej zastávke. Rovnaké využitie by mohla mať Vrakuňa pre Ráztočnú, Vajnory pre Č. Vodu, PB pre Most... Podľa môjho názoru ľudia sú ochotní takto kombinovať, len im treba dať rozumnú príležitosť.
Hodnota za peniaze, well, za bratislavské peniaze sa P+R v Juri, PK, Senci, Ivanke... nikdy nepostavia, takže podľa mňa je rozumné rozmýšľať aj týmto smerom. Určite odľahčenie ciest parkovaním prinesie viac benefitov ako trápenie sa s kolónami čakajúc na nejaké spásonosnejšie riešenie (pretože, ako iste vidíš, žiadny boom MHD sa v blízkej dobe očakávať nedá).