Reply on: Ike #224447:
Slovak Lines mentalne stale zije vo vesmire, kde dopyt po verejnej doprave je fixne dany, nemeni sa a celou ich ulohou je nejako ten existujuci dopyt odviezt - bez moznosti ovplyvnit ho jednym, alebo druhym smerom. V tejto ich logike im potom pravdepodobne vychadza, ze absenciou spolahlivych pripojov bus-vlak sa im podari presunut ludi do ich priamych autobusov, ktore su zufalo pomale, ale spolahlivejsie (ked ides priamo, nema ti co ujst), co je ich zaujem jednak kvoli vykonom a jednak kvoli buducemu obchodaku na ASMN. Ten rozmer, ze mnohi cestujuci sa namiesto toho presunu do aut v ich logike bud absentuje, resp. si myslia ze tato strata je mensia ako prinosy pre spolocnost - co nemusi byt az tak odveci, kedze primarnym dovodom existencie sucasneho SL nie je autobusova doprava, ale autobusova stanica. To ze likviduju verejnu dopravu, ich oficialny core business, je pre nich mozno menej relevantne, nez to ze si nazenu nejakych ludi do obchodaku, co je realny dovod preco akcionar tu firmu vlastni. Na druhej strane mam pochybnosti ci im to vozenie miliona autobusov na Nivy realne nazenie nejake zasadne mnozstvo ludi do obchodaku - z tych smerov kde je dnes elektrickova doprava uz beztak nastava masovy exodus na prvej zastavke v meste (Zlate piesky, Puchovska..) a toto sa este posilni ked okolo Niv skolabuje cestna doprava (kombinacia podstatneho zhustenia vystavby a otvorenia R7 bude pre tu oblast uplny zabijak). Z ostatnych smerov (Zahorie, okrem MA radialy, Most, atd) zas aj tak ziadne rusenie subehov nehrozi, mozno s vynimkou Rovinky a okolia.Co sa dispecingu tyka, urcite by mal predchadzat vzniku nadvaznosti. Na druhej strane, nemusi byt od prveho momentu nejaky supersofistikovany. Na uvod by stacila dispecerska miestnost v MA, PK a SC, s tym ze z tychto uzlov by urcene spoje vypravoval dispecer BID osobne - tieto spoje by v sluzobnom CP mali poznamku ze odchod je len na pokyn dispecera (obdobne ako nocaky v BA). Ten by si odsledoval prichod vlaku (tam je mozna aj sucinnost so zamestnancami ZSR), prestup cestujucich a nasledne dal vodicom pokyn na odchod. V Levaroch, Plaveckom Stvrtku a Senkviciach by nadvaznost zvladal sledovat aj vodic, tam to celkom ide - plus v pripade potreby (vlak neprichadza) by kontaktovali dispecera BID v prislusnom okresnom meste a ten by im dal pokyny. Potom s rozvojom pripojovosti by sa uz musel zaviest normalny centralny dispecing, ale to by bola az druha etapa - najvacsie problemy sa daju uhasit aj bez neho. Na druhej strane treba povedat, ze zeleznica na rusenie subehov nie je pripravena.
Na zaver co sa tyka schopnosti dispecingu SL riadit cokolvek, oni dnes maju garantovane pripoje medzi ich vlastnymi spojmi. Viac krat som bol svedkom ako sa (aj pri poslednom vecernom spoji) takyto pripoj uplne odignoroval.
Jajcaj
Netuším, aké výr. č. mali tie košické vozidlá, tak sa nie je veľmi čoho chytiť.