Z dokumentácie sa dá odvodiť predpokladaná kapacita 4500 os/h, maximálna kapacita môže byť väčšia. Aká je podla teba potrebná prepravna kapacita cez starý most? A ako by sa mala dosiahnuť?
V prvom rade si prosim ujasnime ze vyraz "nosny system" absolutne nijak neurcuje o aky mod dopravy ide. Nosnym systemom kludne moze byt (a vo vacsine mensich miest aj je) autobus.
V podmienkach Bratislavy je podla mna nosnym systemom dopravy auto ?
Pojem "Nosný systém" nemá žiaden vzťah k mostu Apolo. Nosným systémom sa stali 2 trasy segregovaného systému MHD (metra) tak ako boli navrhované v Komplexnej dopravno-urbanistickej štúdii MHD" vypracovanej Metroprojektom Praha v roku 1988, ktorej závery boli znova potvrdené v dokumentácii spracovanej Dopravoprojektom Bratislava v roku 1997 (Dopravno-urbanistická štúdia komplexného rozvoja nosného systému MHD v Bratislave). Nosným systémom sa stali segregované trasy A a B keďže optimálne vedenými podzemnými trasami segregovaného systému s cestovnou rýchlosťou cca 37 km/hod a vhodne vedenými linkami doplnkovej dopravy (električky, trolejbusy, autobusy) a vhodne umiestnenými prestupnými bodmi dokázal prepraviť ("nasať") v rannej hodinovej špičke cca 18,5 tisíca cestujúcich na vstupe do centrálnej mestskej oblasti (medzistaničný úsek pod Dunajom) z Petržalky a cca 23 tisíc cestujúcich v medzistaničnom úseku stanica Podhradie - stanica Kamenné námestie (v smere od Dúbravky). Pojem "nosný systém MHD" sa tak stal pre navrhovaný segregovaný systém oprávneným, keďže jeho prepravná kapacita, bezpečnosť, spoľahlivosť a komfort sa dostala na prvé miesto v systémoch MHD. A tak sa technický pojem "nosný systém" dostal do platného územného plánu a prislúchal segregovanému systému metru a ostatné subsystémy električka, trolejbus, autobus boli doplnkové systémy. Keďže mesto Bratislava dlhodobo nebolo schopné zabezpečiť finančné prostriedky na "segregovaný systém" vykšeftovalo prostriedky akurát na lacnejšiu povrchovú električkovú trať. A keďže potrebovalo politicky a odborne vybabrať s definíciami v územnom pláne, prehlásilo električku za nosný systém. Inak by jej výstavba bola v rozpore s územným plánom. A je len výsmechom odborníkom, že prepravná kapacita pripravovanej petržalskej električky bude len nejakých 4,5 tisíca. Viac sa ich zmestí len keď si budú petržalčania stáť na hlavách.
História a podrobnosti sa dajú naštudovať v časopise Československý dopravák z roku 2016 a 2017, autor Peter Martinko.
Vraj Slovak Lines má aj zelené autobusy vo farbách Flixbus (to je staršia info od 810zssk), ktoré jazdia do Viedne tie spoje, ktoré idú z Náhradnej bratislavskej AS [tie nejdú cez zastávku Most SNP]. Ja som 25. 12. 2017 takým chcel ísť, ale prišiel autobus z Blaguss Slovakia vo farbách tohto dopravcu. Označenie Flixbus mal iba vpredu. Viem, že už dávnejšie Blaguss Slovakia svoje autobusy dal do farieb Flixbusu, ale asi teda nie všetky.
Videli ste už zelený autobus Slovak Lines? Sú to tiež vozidlá SETRA? Dávnejšie som v nejakom článku čítal, že Flixbus na Slovensku spolupracuje s dopravcami Blaguss, Slovak Lines a DAF tour. Ten posledný menovaný na ktorej linke jazdí?
Slovak Lines predáva (minimálne na AS) aj CL na Flixbus, takže vlastne aj Blaguss. Prečo mám pocit, že si tým konkuruje svojej dlhoročnej vlastnej linke do Viedne?
Zaujímavé je, že zatiaľ čo pri Flixbuse stojí CL do Viedne (aj na letisko Schwechat) kúpený u vodiča až 7,50 €, tak Slovak Lines na vlastnú linku predáva u vodiča za 6 €. Cena cez internet je u oboch rovnaká: 5 €.
rano cestou do race, reku sviatky, tesne prestupy, dam si standardne rezervu, nakoniec som stihala este aj skorsie spoje, takmer ziadne auta, ako za sociku, vidiet racko bez aut, celkom zazitok ?
priala by som si, keby bolo mesto v takomto mode celorocne, velmi fajn
Tak to je tragédia ale všetko sa od mája zmení, máme to slúbené od uja Richtera.
Zabudol som popriať všetkým kolegyniam a kolegom ktorý bojujú na tom istom fronte zvanom DPB aby mali tiež tých bezproblémových dní v roku aspoň 365 a samozrejme menej stresu a zdravíčka, šťastíčka aspoň za autobus (Mercedes)☺
Práve som si vypočul vo vysielačke prianie pána Nesrovnala k Vianociam čo ma fakt dojalo lebo som to ešte nezažil.Bolo to milé a naozaj úprimné a ako čerešnička na konci bol príslub že s kraja roka dostane DPB zase nové autobusy (dúfam že myslel kraj od januára)☺
Prosím link na tú oficiálnu správu od ZSSK, lebo ja som to nikde nevidel.
A viem, že pred niekoľkými rokmi už bol z Petržalky do Viedne aj cez víkendy hodinový interval (naposledy pravdepodobne v roku 2009). Takže vyzerá to na 8 rokov.
Vlaky cez web maďarských železníc www.mav.hu Tam presmeruje aj www.gysev.hu
Zaujímavou možnosťou je hľadať spojenie cez aplikácie pre Android (smartfóny, tablety). Železnice "TElvira" (zobrazuje aj aktuálne meškanie vlakov) a "Vonatinfó". Na autobusy "Menetrendek.hu".
Autobusy cez www.menetrendek.hu Žiaľ pri autobusoch (napr. z Rajky do Mosonmagyaróváru) už neviem zistiť aktuálne cestovné (pri vlakoch sa po vyhľadaní spojenia automaticky zobrazí). Totiž kedysi bol Cenník [kilometrická tarifa] na volan.eu alebo volan.hu - teraz tie webstránky nefungujú. Možno, že je na www.enykk.hu a možno už aj tam majú zóny namiesto kilometrickej tarify, ale neviem to nájsť
Pamätám si však takú zaujímavosť spred niekoľkých mesiacov, ktorá možno platí aj teraz: Vlakom aj autobusom z Rajky do Bezenye to bolo za rovnakú cenu: 250 Ft (cca 0,84 €).
forester
Zabudol som popriať všetkým kolegyniam a kolegom ktorý bojujú na tom istom fronte zvanom DPB aby mali tiež tých bezproblémových dní v roku aspoň 365 a samozrejme menej stresu a zdravíčka, šťastíčka aspoň za autobus (Mercedes)☺