Reply on: 810zssk #224146:
Áno, je to problém, ale nie v tomto prípade.Nikde v zákone nie je stanovený vzťah medzi miestom mimo cesty a križovatkou, ale predpokladám, že tieto dva termíny sa vylučujú a stoja v juxtapozícii.
Teda, ak to nie je križovatka, je to miesto mimo cesty. Spĺňa križovanie ulíc Poštová a Obchodná charakter križovatky? Podľa mňa nie:
(2) Na účely tohto zákona sa ďalej rozumie:
j) križovatkou miesto, v ktorom sa cesty pretínajú alebo spájajú,
a keďže križovatka musí mať hranicu, tak
e) hranicou križovatky miesto vyznačené vodorovnou dopravnou značkou „Priečna súvislá čiara“, „Priečna súvislá čiara so symbolom Daj prednosť v jazde!“ alebo „Priečna súvislá čiara s nápisom STOP“; kde takáto vodorovná dopravná značka nie je, hranicu križovatky tvorí kolmica na os vozovky v mieste, kde sa pre križovatku začína zakrivenie vozovky,
Je logické, že križovatka musí byť buď vyznačená značkami a svetelnými signálmi, alebo aspoň vozovkou prostredníctvom jej zakrivenia. Križovatka bez značiek a zakrivenia existovať nemôže, pretože na ľubovoľnej ploche s pevným povrchom by sme mohli mať nekonečne veľa križovatiek.
dyspozytor
Čo považujem za horšie, je to, že keď niekto kupuje lístok Videň - (Trnava, Žilina, Poprad-T,Kysak, Košice), tak v pokladniach OBB im nikto nepovie, že v úseku BA-KE je povinná rezervácia. Prvé problémy už boli, čo som zachytil. Celkovo si myslím, že takýto obeh nie je celkom šťastné riešenie aj vzhľadom na zraniteľnosť (teda prenesenie meškania), alebo aj čistoty súpravy, ktorá je na trase od rána 3:46. Vlajková "loď" ZSSK to bude mať v tomto ohlade v súčasnom grafikone naozaj ťažké...?