Mňa by skutočne zaujímalo, ako Ťa môže električka vytlačiť, keď má presne stanovenú dráhu a prejazdný profil. Vodič strhne volant a bude Ťa naháňať dolu Poštovou?
A predpokladá, že to, že električky musia byť ohľaduplné voči električkám je úplne logické aj pri teleologickom výklade.
Ja sa ťa spýtam ešte raz, keďže si mi neodpovedal (ako je u teba dobrým zvykom): Prečo máš potrebu sa prechádzať po koľajniciach a byť "vytláčaný" z priestoru, kde sa súdny človek dobrovoľne motať nebude? Len aby si dogmaticky naplnil obsah dopravnej značky? To si teraz mám sadnúť do auta, zájsť k prvej 70ke na prázdnej ceste a otestovať všetky rýchlosti od 0 po 70 len preto že môžem?
Z môjho laického pohľadu je aj otázne, či koľajová časť šírky ulice má vôbec spadať pod cestu. Ale tak vychádzajme zo skutkového stavu. Máme tam pochôdzny pás plus dva dostatočne široké chodníky, takže ak aj niekde vzniká primalý priestor pre chodcov, skús vymeniť svoje agitovanie proti električke s bojom za upratanie pútačov a áut, ktoré to tam reálne blokujú.
Keď bachnem na lúku značku "diaľnica", ešte to z nej nerobí diaľnicu. Aj keď Ficovi by sa to asi páčilo, lebo by mohol povedať, že diaľnica do Košíc je na svete už od roku 2010. Akurát sme si ju nevšimli.
A teraz vážne, Obchodná kľudne môže byť legalisticky pešou zónou, ale DE FACTO ňou nie je. Chodci sú na Obchodnej električkami vytláčaní na chodníky, najmä počas stále trvajúcej výluky, kedy vyslovene v každom momente prechádza ulicou aspoň jedna električka. Realita je taká, že chodci musia byť ohľaduplní voči električkám, nie električky voči chodcom.
Predajú ti lístok Petržalka - Hegyeshalom (spiatočný 6€) a Hegyeshalom - Györ (spiatočný 9,24 €). Kombinovať maďarský vnútroštátny lístok by bolo asi o 3 € cenovo výhodnejšie, ale takto sa nemusíš trápiť s cudzím jazykom.
Vydat by to rozhodne malo byt mozne, ale stalo by to zrejme nezmyselnu sumu. Riesenim je vyuzitie relacnej ceny po Hegyeshalom a dalej vnutrostatneho cestovneho.
Elektrickova trat nie je cesta Jedinym parametrom ktory pesa zona musi splnat je ta znacka. Pravidla pre pohyb chodcov po pesej zone vychadzaju prave z tej znacky.
Chlapče, najprv by si si TY mal ujasniť pojmy a dojmy a potom písať. Obchodná JE pešia zóna a spĺňa príslušné legislatívne náležitosti bez ohľadu na to, čo si o tom myslíš ty.
Melange podľa mňa chcel povedať, že aj keď je Obchodná označená ako pešia zóna, de facto ňou nie je (potom by chodci mohli voľne chodiť po električkovej trati - aj keď tu by mohol nastať konflikt so zákonom o dráhach)
Ked sa tu ohanas zakonom o cestnej premavke, tak ti davam do pozornosti ze pesia zona sa v zmysle zakona a suvisiacej vyhlasky vyznacuje prislusnou dopravnou znackou. Kedze na Obchodnej sa dana znacka nachadza, tak Obchodna pesiou zonou je.
Ja vôbec neriešim, či bola Obchodná kedysi promenáda alebo nie. Ale podľa tvojej logiky, keď na Obchodnej boli trolejbusy nahradené električkami, tak sa zrazu stala pešou zónou. Zázrak.
Ty však očividne ani nevieš, čo je to pešia zóna, keď dokážeš napísať toto: "kde je miesto pre mňa, ako pre chodca (teda mimo koľajnice)". V § 59, ods. 1 Zákona 8/2009 Z. z. o cestnej premávke sa jasne uvádza: "V obytnej zóne, pešej zóne a školskej zóne chodci smú používať cestu v celej jej šírke, pričom sa na nich nevzťahuje § 52."
To znamená, že je ako chodec MÔŽEM chodiť aj po koľajniciach, ba priam na to pešia zóna je, že ju môžem využívať celú a nebyť obmedzovaný. V ods. 3 sa ďalej píše: "V obytnej zóne, pešej zóne a školskej zóne vodič smie jazdiť rýchlosťou najviac 20 km.h-1. Pritom je povinný dbať na zvýšenú ohľaduplnosť voči chodcom, ktorých nesmie ohroziť. Ak je to nevyhnutné, vodič je povinný zastaviť vozidlo."
Obchodná ulica v súčasnosti nespĺňa predpoklady pešej zóny, je to štandardná ulica, akurát s vylúčenou osobnou dopravou (po väčšinu dňa). Tak si najprv naštuduj zákon a potom pŕŕŕ-kaj.
A ani eshop ZSSK nepozná cenu medzinárodného lístka z Hegyeshalomu a Rajky na Slovensko. Odporúča zatelefonovať alebo napísať na Kontaktné centrum ZSSK.
"pri nástupe v Rusovciach (stanica bez otvorenej pokladnice) smerom do Maďarska a pri nástupe v Maďarsku smerom na Slovensko je možné medzinárodný lístok kúpiť od pracovníka GYSEV vo vlaku. Platba je možná v hotovosti v maďarských forintoch a eurách v nominálnej hodnote od 50 eurocentov do 100 €, pričom výdavok je vždy v maďarských forintoch. Bankovky v hodnote 50 € je možné použiť pri platbe nad 20 € a bankovky v hodnote 100 € pri platbe nad 50 €."
Takže to nie je za zvýhodnené relačné ceny zverejnené na tom webe? Kde sa dajú nájsť ceny medzinárodného cestovného Hegyeshalomu a pod. v eurách? Raaberbahn.at ma presmerováva na Scottyho a ten to nevie. No a gysev.hu na Elviru MAV a tá to tiež nedokáže.
Ak je tam dáke obratisko tak tam potiahnuť L98 už teraz by nebol taký problém.
Ináč aj v tomto období prebieha počitanie cestujúcich.
Aj v tomto roku došlo k miernej reorganizácii liniek a int. v DNV a Devíne. Posilnila sa špička na L32,133 a rozšírila prevádzka na L63, 52. Bolo toho určite viac..
Mesto si však v prvom rade musí objednať viac výkonov.
Peon