Ale veď to mi je úplne jasné, to mi netreba zdôrazňovať. Asi sme sa nepochopili, lebo "na úkor husto využívaných zón" nebolo myslené na okolie SND, ale na Prístav vs. Nivy.
Podľa jednoduchej matematiky by to nemusel byť problém. 60m súprava s kapacitou 500 duší (podľa tolerantnej normy) v intervale 120s činí kapacitu 15 000/h. DH, PB, Vr budú stále mať aj iné linky a iné ciele takže pohoda, do bizniscentier by chodili aj ľudia z iných smerov takže rátať môžeš ďalších 15 000. Nepredpokladám, že tunajšia výstavba vygeneruje v špičkovej hodine toľko cieľov, aby v ršp nestačilo tade previezť 60 000 duší. Ale nie som odborník, takže si patent na pravdu neuzuprujem. A dôsledky tohoto markantného nárastu siete i výpravy sú na inú diskusiu.
A podľa sedliackeho rozumu, keď to jakž takž zvládajú dnešné trolejbusy, prečo by elina mala byť horšia?
Päťdesiatku o mňa láskavo neoplieskavaj, to som nikde nežiadal. Mňa totiž nestresuje nejaké symbolické číslo času vynaloženého navyše, ale ten psychologický pocit, že kým sa preterigám cez centrum, tak by som to dal dobre že nie aj peši. Ale ok, ak to nejde inak, tak to prijmem ako fakt. Len teda nechce sa mi veriť, že by sa tadeto jazdilo tak pomaly v celej histórii pešej zóny (ale tak pamäť je zradná).
Môžem len súhlasiť, že spolužitie E a peších je tu OK (mám to na očiach každý deň) a omnoho viac mi vadia všadeprítomné autá. Osobne by som uzavrel aj spodnú časť Vysokej od Živnodomu, lebo ten výjazd tam je skrz rozhľad celkom zlo a väčší zdroj napätia pre chodcov než električka.
Presná projektová dokumentácia skôr nie, ale ideových návrhov bolo mnoho. Pôvodne sa to totiž zvažovalo už pri vybudovaní Park One v hornej časti námestia.
Okrem pár strategických križovatiek (napr.) ktoré sú na mestskom okruhu a Trnavského Mýta by všade inde mohli mať električky na semaforoch preferenciu. Lenže v tomto meste doprava nie je priorita a tá verejná už duplom nie...
Na križovatke na Kollárovom námestí netreba preferenciu. Ak sa zrealizuje návrh nového dopravného riešenia na Kollárku, tak sa presunie dopravná časť na úsek cesty bližšie k STU a tým pádom sa presunie aj zastávka električiek do dnešného priestoru medzi dvomi križovatkami. Môže ostať pevný cyklus, keďže zastávka v smere ZC by bola pred križovatkou, postačovalo by číselné odpočítavanie do signálu voľno, v opačnom smere do centra by postačoval predsignál v dostatočnom predstihu. Akurát by mohol byť signál ZC o niečo dlhší, aby pustil eventuálne dva vozy za sebou.
Tak pŕŕŕ! Porovnávať električku v pešej zóne a autobus je nezmysel. Výhodou električky v pešej zóne je, že viem presne, kde je miesto pre električku a kde je miesto pre mňa, ako pre chodca (teda mimo koľajnice). Autobus v pešej zóne, to už nie je pešia zóna! Tam už musí byť obrubník a štandardný chodník, takže žiadna pešia zóna. A nech tu nikto nekritizuje dopravne Obchodnú (urbanisticky - to už je iná kapitola). Obchodná bola vždy rušná tepna, električky od r. tuším 1899, po ich zrušení autobusy, potom bola plná trolejbusov (postupne, t-14, 15 a nakoniec všetky 4 - z vtedajších piatich - t-13,14,15,17). Spolu s autobusmi a-42, neskôr aj a-39. Takže zavedenie električiek po Obchodnej znamenalo pre nás, pamätníkov, výrazné skľudnenie tejto ulice a zvýšenie bezpečnosti (lebo sme vedeli, kam pred električkou uhnúť mimo jej dosah). Takže hierarchia od začatia dopravy (konské povozy - autá - t-busy - autobusy - električky) je taká, že je to dopravná tepna a nie pešia promenáda. Takže nie, že "mali sme tu promenádu a teraz nás otravujú električkami", ale je tu dopravná tepna, kde súčasné riešenie s električkou je v porovnaní s ostatnými druhmi dopravy najbezpečnejšie.
Presne!
100% preferencia na križovatke Kolarko x Obchodna by usetrila viac casu a este by zrychlila aj dopravu z druheho smeru. Na to, aby elektricka presla krizovatkou pri rychlosti 20km/hod, staci asi 9 sekund. Aj s rezervou.
20 (nie 20-30) je na nosný systém na pešej zóne presne akurát. Je to tak zvykom všade vo svete a funguje to. Si spočítaj, koľko času by si ušetril, keby sa elelktrička prehnala po Obchodnej päťdesiatkou. Jena jediná preferovaná križovatka ti ušetrí viac.
Ja už som ti raz písal, že mi nemusíš písať tvoje DOMNIENKY.
Aké rušenie prevádzky divadla hlukom a vibráciami?
Aké narušenie konceptu?
Aká bariéra?
Vieš o tom ,že to "potenciálne nebezpečenstvo" je také, že Obchodná je najmenej nehodovým úsekom v Bratislave? Proste sa tam tí ľudia s električkami naučili spolu žiť. A električka na pešej zóne je bežná vec v celom svete. Na takej Masaryčke v Brne by si sa asi zbláznil.
Prečo nie Landererova, ti už napísal 810zssk aj s tvojou zlomenou palicou - omnoho viac kolíznych bodov. A ako by si tú električku od Šafka na tú Landererku priviedol? Čo je to dopravná ulica? Doprava je pre ľudí, nie pre ulice.
Zaparkovane by tam nemali byt.
Ale obyvatelia pesej zony maju pravo vstupu v svojim nehnutelnostiam. Ci uz na parkovanie vo dvore, alebo na nalozenie a vylozenie.
za seba, na obchodnej mi omnoho viac vadia auta ktore tam nemaju co hladat a aj tak tam kazdu chvilu nejake stretnes (ci uz pohybujuce sa alebo zaparkovane)
Áno, keby to šlo okolo diaľničnej križovatky s Bajkalskou, tiež by to dávalo zmysel. Či by to zvládala električka kapacitne - obsluhovať Dolné Hony a zároveň po ceste aj králikárne na Mlynských nivách -, to už neviem.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ámos
Ale obyvatelia pesej zony maju pravo vstupu v svojim nehnutelnostiam. Ci uz na parkovanie vo dvore, alebo na nalozenie a vylozenie.