Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: zakaznik #223834:
Logicky ked budu dodane v 2018, tak nezacnu jazdit na prelome 2017/18.
Reply on: Valec #223833:
Rary sa pýtal, kedy začnú jazdiť, (asi myslel s cestujúcimi), nie kedy budú dodané ?
Reply on: Alexidlo #223832:
"Vozidlá budú dodané v roku 2018."
https://imhd.sk/ba/popis-typu-vozidla/861/SOR-NS-12-Electric
Reply on: Rary #223831:
Asi na prelome rokov 2017/2018
Kedy začnú jazdiť tie sor ns12?
Reply on: Alexidlo #223828:
to je všetko na čo sa Magistrát a DPB zmôžu? Čo tak už niečo postaviť, zrekonštruovať. Ale kto by to riadil? Električka Špitálska-problém, električka Petržalka-problém, DOPRAVA v Bratislave? Strach domyslieť.
Reply on: Alexidlo #223828:
Vianočná električka má byť 7901, ale kedy bude premávať a akú bude mať trasu to nikto nevie.
Čo je s tou vianočnou električkou ? Bude tento rok premávať ?
Reply on: CePo #223826:
Tak som nic nepovedal 🙂
Vdaka za info zucastnenym
Reply on: llubik #223824:
Snehova vlocka sa zobrazuje vedla vozidiel akonahle je vonku nad 25C, ak sa nemylim, takze teraz v zime to neukazuje. Ale ci bude klima realne zapnuta / funkcna a ako velmi, tak to uz opat nezistime ?
Reply on: llubik #223824:
podla symbolu vozicka sa orientuje aj vela matiek s kocikmi
Reply on: CePo #223823:
Vdaka za info, ak by ste chceli vylepsit, tak v lete bola velmi ziadana info ci dany spoj ma klimatizaciu, ak to ma dp nejako v evidencii a da sa to vytiahnut. Snehova vlocka miesto vozicka?
Reply on: llubik #223816:
Virtualna tabula ako aj zastavkove tabule po meste zobrazuju len take udaje, ake prichadzaju z vozidiel. Ak je ulica odstavena a vozidla nepremavaju a vodici maju stale nahodenu sluzbu, tak sa to berie tak, ze vozidlo je na trase a nabera meskanie, ale malo by prist. Ak sa ide odklonom, ale roluju sa povodne zastavky vo voze, tak opat to bude dopocitavat, ze voz o chvilku pride.

Aby appka fungovala "v realnom case", tak to by sme museli manualne nahadzovat odklony a data a prepisovat udaje z palubakov, co by skoncilo snad este vacsim bordelom.

Pred tyzdnom bolo odstavene zeleznicne priecestie Ivanska a linka 61 sla odklonom. Dve hodiny ukazovalo, ze vozy linky 61 pridu na Trnavska-NAD az Slowackeho, no neprichadzali. Tu by bolo riesenie len prednahratie vylukovych tras do palubakov a vodici by sa len prehodili na inu sluzbu Je jasne, ze nepokryjes vsetky mozne alternativy, len tie najpravdepodobnejsie / najcastejsie sa opakujuce.

Vlnovky tam mame preto, ze vozidlam casto padaju vysielacky, alebo proste nefunguje GPS signal v nejakej oblasti. Dalsou pricinou su vyluky, kedy vodici nemaju nahrate sluzby a teda by neukazovalo uz vobec nic, aj ked vacsia cast trasy je obsluhovana. V takomto pripade sa meskania nedaju zohladnovat, kedze nam chyba informacia o polohe vozidla, resp. aku linku dane vozidlo obsluhuje.

Ale vdaka za diskusiu, nieco sa predsa len pokusime vylepsit ?
Reply on: Mike #223820:
toto je inak sikovna pomocka, ze sa da odsledovat podla realnych odchodov, kde bus stoji, medzi akymi zastavkami, ktore useky su problematicke, a s akym meskanim zhruba pocitat a kedy vystartovat na zastavku realne, bez tohto uz rano nevystrcim nos, hlavne ked stale nemame v slnecniciach pristresok ?
Reply on: Mike #223820:
Zatial teda postaci ta info, ze kliknutim na linku sa zobrazia doplnkove info o danom vozidle, ak re v reale, alebo nezobrazia ak je podla cp. To je pre mna nova info, ktoru som sa nikde nedozvedel. Aj vlnovka pred casom bola nova info, bral som to tak, ze nieje presne zratany cas, vlnovka sa bezne pouziva namiesto "priblizne", ani to som nemal info ze "~" = cas odchodu podla cp - nieje realne spojenie s vozidlom. V tomto kontexte je to uplne ina situacia. Vzdy som len pozrel na spoj a cas.
Vdaka vsetkym za Vas cas a vysvetlenie. DIk.
Reply on: llubik #223816:
Virtuálna tabuľa ukazuje z každej linky a smeru (cieľu) maximálne najbližšie dva odchody.
Teraz si zoberme situáciu, akú popisuješ. Na ulici je niekde o 1 km skôr (že ju nevidno) ťažká havária, celá ulica zablokovaná, uviazli tam tbusy. Aké možnosti má tabuľa?

- Najbližšie dva vozy (ktoré ukazuje tabuľa) stoja uviaznuté pred tým miestom nehody. Každú minútu ukazovať ich meškanie, ktoré sa stále zvyšuje, už sú tam ukázané dva naraz (keď meškanie prekročí čas intervalu). Toto je Tvoj návrh ako som ho pochopil. Ale ľudia by čakali, lebo veď tie už-už musia prísť. Akurát iba majú meškanie, ktoré sa síce zvyšuje, ale asi preto, lebo vozy sú uviaznuté v kolóne (toto bežne býva napr. na Prístavnom moste...)

- Každú minútu sa zväčšuje to meškanie. Po čase, keďže vozy sa nehýbu, sa prestanú zobrazovať vôbec (súčasný stav). Potom sa začnú zobrazovať všetky ďalšie odchody iba podľa CP. Cestujúci vidia, že postupne sa zobrazujú iba odchody podľa CP, ale reálne nechodí žiadne vozidlo = je prúser.

- Rovnako ako v predchádzajúcom bode, reálne vozy sa prestanú zobrazovať. Avšak potom by sa nezobrazovali odchody podľa CP (ako si chcel), ale by sa nezobrazovali vôbec. Teda by vypísalo, že v najbližších hodinách zastávka nie je obsluhovaná. To by mohol byť nejaký kompromis, akurát že to by predpokladalo nastaviť pre tú tabuľu nejaký špeciálny režim, ktorý by bol iný ako bežné situácie. A neviem, či by také šlo a na základe akých princípov by sa to vyhodnocovalo (keďže sa stávajú pár krát do roka situácie, že linky premávajú úplne bežne ale žiadny voz neposiela online údaje o meškaní, lebo služby nie sú nahraté v palubnom počítači).
Reply on: dupe #223817:
No vidis, dik za info, to je pre mna nova info, a uz som aj pozeral, toto som nikde nenasiel tuto info . . . Dik. V tomto pripade viem rozlisit realny spoj od virtualneho (bez vysielacky ci nevypraveny). D.
Reply on: llubik #223816:
neviem, ci spravne chapem, ved jednoducho, podla realnych odchodov z predoslych zastavok, pokial sa nenacitavaju, je bud mimo vysielacka alebo bus, pokial je to 4-5x, je mimoriadna situacia a zrejme v danom useku nepremavaju, 4-5x je nerealne aby ziadny bus nenacitaval realne odchody na trase

na mimoriadne situacie je lepsim zdrojom tato stranka nez app
Reply on: llubik #223816:
Aby boli taketo spoje na virtualnej tabuli odlisene, maju pred casom odchodu vlnovku (v zmysle odchod by mal byt priblizne), v case odchodu preblikavaju nevyplnene kruzky a po kliknuti na dany spoj sa nezobrazuje na ktorej zastavke sa vozidlo nachadza (z ktorej je posledny udaj) ani obrazok vozidla ci jeho evidencne cislo, ale len informacia ze o odchode podla cestovneho poriadku.
Reply on: martinah #223800:
Nie, nevyuzivam denne, len som chcel v takychto mimoriadnych situaciach. Zober priklad: na ulici havaria, sanitky, policajti, hasici, cesta odstavena na viac nez hodinu. Cakam na spoj. Nikde ziadna info na zastavke. Otvorim virtualnu tabulu, a keby zobrazovala LEN REALNY STAV, vidim ze napr linka 212 su na tabuli 4-5 spojov za sebou s rovnakym prichodom na moju zastavku, a tento sa ani po 5 min. nezmeni, tak viem ze niekde sa nieco stalo. Ale ked tabula zobrazi odchody podla cp, a nie realny stav, ako mam moznost zistit ze niekde nieco nepremava? Nijako. Za relativne beznej prevadzky meskanie 10 min, no cert to ber. A o tom pisem, ze by to bola perfektna pomocka prave v takychto mimoriadnych situaciach.
A na okraj tej zastavky. Ano, vcera som siel 202 ktorej stale svietila aktualna zastavka Cilizska a to sla do vozovne prokopa Velkeho. To je zase asi ina kapitola, aj ked nepredpokladam ze by to mali takto nastavene 4 spoje za sebou.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.