9/1 a 9/10 kvôli ranným výjazdom do Ružinova, ostatné kvôli optimálnemu rozdeleniu služieb medzi vozovňami. Takisto aj pri ukončení je dobré, že spoje idú ešte do Ružinova, a pri dojazde nemusia ísť cez celé mesto.
Krasňany robia 4 poradia linky 9. Lebo Jurák nemá toľko vodičov, aby pokryl aj nejaké služby naviac (teda raz ich nemá Jurák, inokedy chýbajú Krasňanom). A vodiči sa nedajú zas až tak operatívne požičiavať, lebo ako napísal Solider, nemajú potrebné oprávnenia a školenia (Druhá vec že niektorí aj majú a im je v tom bránené...).
A čo sa Ružinova týka, lepšia je výprava z Krasňan. Lebo večer (alebo aj po skončení 8 minútového intervalu a pri prechode na 15 minútový) potrebuješ ľudí doviezť do Ružinova a potom ide voz do vozovne. A keďže nie je ani spojka na Trnavskom ako kedysi, ani sa nerealizovala spojka okolo Avionu z Amerického na Floriána, tak z Ružinova je to bližšie cez Vazku do Krasňan.
Ale súhlasím s Tebou že to je jeden podnik, jedna prevádzka, všetko sú riešiteľné problémy.
Tak naco 9/1 a 9/10 robia Kraksnany. (Tusim len tieto dve poradia... )
Uz len preto, ze ukoncovat L9 na Trnavskom s dojazdom do vozovne JD, mi pride logickejsie, ako smerovat ju do Race.
Ano, do konca roka bude mat kazda nova elina wifinu. Dali to ako podmienku Recaru za to,ze moze dalsich 10 rokov hyzdit okna reklamou na vozidlach DPB ( zatial okrem vozidiel elek.trakcie nakupene cez EU fondy)
Včera ma prekvapilo v jednej z tých obojsmerných nízkopodlažných električiek, že je tam bezplatná Wifi! ? To odkedy a na koľkých, aj na jednosmerných? Na rozdiel od tých SOR-ov s reklamnou obrazovkou sa otvoril web www.seeandgo.sk na ktorom nebolo potrebné klikať na reklamu ani na logo Orange a ani súhlasiť s podmienkami používania služby. Takže manuálne sa aj v električke asi bude treba vždy prihlásiť (že to neprihlási automaticky pri ďalšej ceste), ale aspoň o jedno nutné kliknutie menej pre cestujúceho [ako píšem v predchádzajúcej vete].
Presun vozidiel je problém. V Krasňanoch vodiči nemajú papiere na T3P a zase na Trnávke dosť vodičov nemá papiere na T3/T6/K2. A áno, je to problém DPB.
Mám obavu, že keď ľudia zistia, že z Petržalky až do Rajky a späť nikto nekontroluje cestovné lístky, že to budú zneužívať tak ako to bolo na linke 525 do Chorvátskeho Grobu keď ju prevádzkoval DPB a nebol tam ani doplnkový predaj CL u vodiča. V takom prípade S8 asi dlho nevydrží... ?
Paradoxne u autobusov sa ľahšie požičajú vozy medzi vozovňami, hoci sú to iné prevádzky, ako u električiek, kde sú už obe vozovne jedna prevádzka. U električiek platí že iná vozovňa = iný svetadiel.
Na trati Poprad - Studený Potok - T. Lomnica nie je SVS, jazdia normálne vlakvedúci a platí štandardná tarifa ZSSK, akurát sú tam uznávané niektoré lístky na TEŽ. Takže v tomto smere odlišnosť vlastne nie je.
Áno, chcel som napísať Rusovce. Lístok cestujúcemu neoznačí nikto, pôjde o čiastočne integrovanú trať, tzn. nástup bude možný len už označeným lístkom.
A ak tam náhodou ZSSK zabezpečí predaj (vôbec netuším ako to tam bude), tak bude možné kúpiť lístok aj u sprievodcu.
Najskôr tam píšu: "na linke Žilina – Rajec nie je možné si kúpiť lístok po nástupe do vlaku. Treba teda nastúpiť už s vopred zakúpeným cestovným lístkom."
A hneď pod tým prekvapenie: "lístok je možné zabezpečiť si v stacionárnych automatoch Dopravného podniku mesta Žilina (podľa cenníka ŽRIDS) na všetkých zastávkach alebo staniciach okrem zastávky Porúbka, kde je možné si lístok kúpiť bez prirážky u rušňovodiča podľa cenníka ZSSK,"
"zo staníc a zastávok, kde sa nachádza len stacionárny automat žilinského dopravného podniku, je možné zakúpiť si u rušňovodiča bez prirážky aj lístky so zľavou REGIONAL alebo na základe kariet KLASIK RAILPLUS, JUNIOR RAILPLUS a SENIOR RAILPLUS a lístok na prepravu bicykla alebo batožiny,"
2; Zaujala ma ešte odlišnosť v dvoch SVS pre zadarmistov. ŽRIDS: "cestujúci využívajúci nárok na bezplatnú prepravu nepotrebujú na linke Žilina – Rajec cestovný lístok, pri kontrole sa stačí preukázať preukazom na bezplatnú prepravu."
TEŽ http://www.slovakrail.sk/sk/ceny-zlavy-sr/vysoke-tatry-tez-oz/cestujuci-s-narokom-na-bezplatnu-prepravu.html "Cestujúci s nárokom na bezplatnú prepravu sa vo vlakoch Tatranských elektrických železníc (TEŽ) a Ozubnicovej železnice (OŽ) preukazujú platným preukazom na bezplatnú prepravu bez potreby vyzdvihnutia cestovného lístka na bezplatnú prepravu. Na trati Poprad - Studený Potok - Tatranská Lomnica je potrebné sa preukázať aj cestovným lístkom na bezplatnú prepravu."
Na S8 to (moje body 1 a 2 v tomto príspevku) teda ako bude? Na základe vyššie uvedeného to neviem odhadnúť. ?
810zssk