Tak stara vrana s palickou je obvykle pomalsia nez zvysok substratu, kedze vek ti s pohybovym aparatom narobi skarede veci. Mozno jej len trochu dlhsie trvalo sa k tym dveram prepracovat.
Na tom prispevku totiz nesedi par veci
- stazovatelka pocula signalizaciu, ked mala v Tbuse jednu nohu - to jej ako dlho trva jeden krok, ked jej "privrel patu"?
- nastupovala prednym dverami a zaroven tvrdi, ze vodic mal pri kabinke z vonkajsej strany nejaku tucnu zenu, s ktorou sa rozpraval.
- napriek tomu, ze sa vodic bavil a miesto okolo kabinky bolo obsadene, dokazala sa s nim stazovatelka rozpravat aj napriek tej zene a aj jej odpovedal
- babku s palickou videla len vo finalnej faze, t.j. pri zavreti dveri. Kedy sa babka rozhodla vystupit? Ked sa zobudila na to, ze zacal zvonit? Skocila do dveri rovnako ako to robia dobiehajuci, ale zvnutra? Preco babka vystupovala, ked ostatni uz nastupili?
Nevhcem sa zastavat vodica, ale toto tam proste neštimuje...
Minule som bol svedkom tiež na Trnavskom mýte v 63-ke ako sa dedko hodil do zatvárajúcich sa dverí včera na Kriznej v 210tke detto ako jedna p*** tiež do zatvárajucich sa dverí. Potom ľudia pindaju len keby poznali svoje povinnosti to nie.
K tomu poslednému odstavcu: To ale pani netušila, aké majú tie dvere bezpečnostné vymoženosti. Buďme radi, že to dopadlo takto, lebo keby pan vedela, že trolejbusy zabíjajú psíky, bol by to ešte horší príspevok.
Vodičov, ktorí púšťajú signalizáciu dverí vo chvíli, kedy sa dvere otvoria si za desať rokov svojho šotoušenia pamätám naozaj iba toľko, koľko spočítam na prstoch svojich rúk. Momentálne bratislavskú MHD využívam denne a väčšina vodičov všetkých trakcií využíva výstrahu s rozumom a ak som svedkom privretia do dverí, tak je to zásadne kvôli dobiehačom, ktorí tú výstrahu jednoducho nerešpektujú, ako napríklad tá teta, čo písala príspevok. A ako to bolo s tou vystupujúcou babkou, to môžme už teraz naozaj len polemizovať - ako píše S499, prečo vystupovala až tak neskoro? Neskúšala sa taktiež na poslednú chvíľu hodiť do dverí, akurát z opačnej strany? Isteže, vodič by sa za jazdy baviť nemal, ale ak ľudia nerešpektujú výstražné znamenia trolejbusu, tak je to úplne jedno a privrie ich či sa baví, alebo nie.
A tá veta o ohrozovaní životov - fakt sliepka. Nebude to náhodou pisateľka tituliek Nového času, prípadne iného obdobného plátku? Ohroziť niekomu život privretím do dverí, ktoré sa v prípade narazenia na prekážku opäť otvoria na vozidle, ktoré sa neodbrzdí, kým nie sú všetky dvere úplne zavreté, to som ešte nevidel teda... ?
Vtipné je aj to, ako zatvárajú dvere bez signalizácie. Dnes na L99, v čase keď pristavil, bol som uprostred chôdze asi 2m pred zastávkou, intenzívne pozerám na autobus aby chápal že fakt idem dnu, a aj tak v rovnakom momente ako zahajujem nástup do prvých dverí, on ich bez signalizácie začne zatvárať ?
Opakujem po neviemužkoľkátykrát: Na oboch stranách sú plnohodnotné jazdné pruhy, takže načo posúvať, načo uberať z chodníka? Len aby sa zákazníkovi k vôli niečo posunulo?
K zastávke Račianske mýto pre prímestské linky doplním, že som to myslel samozrejme tak, že som predpokladal, že tam zastavujú všetky spoje zaintegrovaných liniek.
V tejto súvislosti ma zaujíma: Prečo iba niektoré spoje Slovak Lines stoja na zastávke Hroboňova?
A tých zopár málo spojov zastavujúcich aj na zastávke Sokolská je tam prečo? Súvisí to nejako s prístupom na Hlavnú stanicu? MHD zo zastávky Sokolská však ide na Hlavnú stanicu v dosť neatraktívnych intervaloch (linky 32, 41) a ísť odtiaľ pešo skratkou na Hlavnú stanicu cez posunovacie koľaje [či ako sa to volá] je, predpokladám, reálne stále možné, ale nelegálne pod hrozbou pokuty... Cez tie koľajnice nemôžu bežní ľudia legálne prechádzať kvôli tomu, že by ich tam mohol zraziť vlak? To tam nemôžu spraviť svetelnú signalizáciu?
Podľa mňa spájate obaja dve podobné veci. Jedna je 8 sekundová sprostosť a vodiči, ktorí otvárajú dvere so zvonením a druhá sú oneskorenci na zastávkach, kde pre výmenu cestujúcich vozidlo stojí dlhšie a zmyslia si, že sa zahrajú na Chucka Norrisa, ktorého z vozidla vytiahne podtlak zo zatvárajúcich sa dverí
Myslim si, ze nie. Ak by som sa mal riadit signalizaciou, tak z troflu vystupim pomaly na konecnej.
Je to dan, za tu 8 sekundovu sprostost. Vodici proste zatvaranie pustaju vo chvíli, ked sa dvere otvoria. Vid video na youtube nizsie. Dvaja z troch by nevystupili.
To tak ale budú jazdiť vždy. Mne sa tam vždy osvedčilo dorútiť sa s mohutným zvonením a zastavením tesne pri blatníku občana bez priestorového videnia. Je fakt, že z dnes predpísanej defenzívnej jazdy by som neprospel.
Neviem, kde je hostel pri Rajskej ani kde je ázijské bistro. Ale viem, že pri Rajskej je na oboch stranách vedľa trate plnohodnotný jazdný pruh a oproti dvom levom zasa plnohodnotný pruh v oboch smeroch nevyjde. Čo tam máš ďalej?
Bratislavska sedlac nevie jazdit, a nedokaze jazdit pri pravom okraji vozovky. Boja sa obrubnikov. A tak jazdia sposobom, ze keby im niekto v tomto meste namaloval ciary, tak jazdia kolesom na ohraniceni elektrickovej trate. Ak sa stoji pri krizovani s Rajskou (smer Kamenne), tak vzdy jedno ci dve auta trcia do drahy, alebo su tak na tesno, ze elektricka musi spomalit.
Co zas nie je vzdy na skodu, lebo stojace auta, znamena volno chodcom na prilahlom prechode. Myslim si, ze to spomalenie elektricky uz zopar končatín, ak nie dusi, zachranilo.
zakaznik