Bez ohľadu na to, či homologizáciu zastrešuje Škoda alebo DPMŽ, určite na tom bratislavský daňový poplatník nepríde k ujme (prečo by DPB financoval cudziu homologizáciu???) a proces bude zmluvne dohodnutý tak, aby vyhovoval obom stranám.
V špičke by nebolo na škodu odtiaľ vylúčiť aj L31 (v smere do CSU) a trolejový kontakt výhybky smer Račko posunúť tak, aby tam mohli zastaviť za sebou dva vozy.
Ak budú končiť regiobusy v Rači, tak to bude maximálne linka z Jura. Z Pezinka nemá zmysel ťahať spoje do Rače, keďže rýchlejšie je prestúpiť už v Pezinku na vlak a potom v BA na MHD.
Ja si stále nemyslím, že popoludní treba linku 7 do Rače. Podľa mojich skúseností stačí zabezpečiť celoročnú špičkovú prevádzku (možno s výnimkou Vianočných prázdnin) na úseku Vinohrady - centrum a počas školského roka ráno naviac vložené spoje Rača - centrum (takže od Vinohradov do centra ráno by bol polovičný interval). Tým sa v pohode odvozí Rača a bude dostatočná kapacita aj z Vinohradov pre prestupujúcich z vlakov. Otázne je, či toto zvládne Blumentál.
Ved som pisal ze teraz nie. No ak sa osidlia Male Krasnany prip budu koncit/zacinat regiobusy v Raci tak to 3+5 nezvladnu. V tomto momente je jasne, ze netreba tretiu linku tahat do Race.
Jediné jazdenky zo západu, ktoré by mohli spĺňať predstavy Bratislavy, by boli z Freiburg im Breisgau (1000 mm, všetky podvozky hnané, šírka 2,35 m) a tých je už len pár a majú stabilný odbyt v Poľsku.
Jediná prevádzka, ktorá kombinuje 1000 mm rozchod so šírkou vozidile 2,5 m je Rhein-Neckar (Mannheim - Ludwigshafen - Heidelberg - OEG - RHB) ale tie sú trakčne slabo vybavené a už ich tal je tiež len minimum a taktiež majú stabilného odberateľa v Arade.
A to už vôbec nehovorím o opozícii Ing. Poltretinu proti západným ojazdeninám a jeho zámienkám (záchranná brzda na tiahlo miesto tlačidla a podobne).
Súčasný stav nebude postačovať po otvorení druhej etapy Petržalky, pretože by sa jazdilo bez rezervy a vozidlami, ktoré tam nebudú kapacitne postačovať. A keď potom začnú VP na Škodovkách a ÚD urobia to, čo teraz, tak ďakujem pekne. Nové vozidlá treba, ale treba aj modernizovať súčasné, lebo veľká dodávka nových vozov je nereálna. Treba modernizovať vozy, kde to má zmysel, nerád to síce hovorím, ale možno nejaké wany alebo sa pozerať po jazdenkách zo západu.
Na Račianskej radiále som už v roku 1996 sledoval, že v popoludňajšej špičke sú vozidlá výrazne prázdnejšie ako v rannej. Kapacitné problémy v tom čase boli paradoxne v smere do centra, keď takmer naraz skončila vyučovania hodina na stredných školách pri zast. Nám. Biely kríž, Mladá Garda (2 školy) a Riazanská. Vždy to ale do 12 minút pominulo. Neviem, ako mali vtedy rozvrh školy v Krasňanoch (a Na pántoch), ale len výnimočne sa školáci z týchto dvoch lokalít stretli v jednom spoji.
V smere do Rače to už v tom čase jazdilo popoludní prázdne. A moje skúsenosti, netvrdím že sú 100%, preto sa ťa pýtam na info, hovoria, že dnes tomu nie je výrazne inak. A ak sa nejaký voz výrazne neomešká, tak od Vinohradov do Rače sa vezie tak 30 stojacich. Takže z Malých Krasňan (nie Nových ?) sa ľudia v pohode zmestia.
Mimochodom, preventistov DPMB pouziva aj pri roznych akciach (napr. aktualne Ignis Brunensis) a funguje to vyborne. Ak niekto lezie dnu s jedlom alebo pitim, poziadaju ho aby to vyhodil, alebo pockal na neskorsi spoj - zatial som s tym nezazil jediny problem, drviva vacsina cestujucich to uplne v pohode respektuje (samozrejme, zakladom je ze aj ti preventisti su voci cestujucim slusni a nehulakaju po nich).
Celkovo by som poslal vedenie DPB (najma Urbana) niektoru z najblizsich dvoch sobot na brnensku priehradu, pozriet sa ako ma DPMB zmaknuty odvoz desiatok tisic ludi - od rozsahu dopravy, cez kvalitne riadenie dopravy a schopnost rychlo riesit mimoriadne udalosti po prave taketo detaily..
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Solider