Keď vypneš klímu tak ti chvílu bude ešte vetrák chladiť lebo je výparník nachladený a do 5 min je už zase nasávaný vzduch z vonkajšou teplotou a keď máš vonku 30 tak aj do vnútra ti pôjde 30.
Múdrejšie je ako vypínať klímu je ju po dosiahnutí požadovanej teploty prepnúť do ECO režimu ale aj to iba má hranice keď to ešte stíha.Keď máš nad 30 tam už to musí zostať full.Keď sa klíma stale vypína mechanicky je to enericky náročnejšie ako keď sa nechá stále zapínať.
Nejaké pseudo šetrenie tu nemá cenu riešiť.
A si si isty ze tie pokuty co pises boli za to ze si nemal listok pre slovensky usek, teda od Kittsee Gr. do Bratislavy-Petrzalky (nemylit si s listkom pre usek Kittsee - Kittsee Gr.)? Lebo 90 a 120 eur oporu v PP ZSSK rozhodne nema.
Ale da sa klíma vypnúť? S tým, že teplota sa má dosiahnúť len vetrákmi? Lebo tak sa mi to chová v aute (mám tam tlačítko že A/C vyp/zap. Keď v lete nastavím 20°C a vypnem klimatizáciu, tak potom mi toto robia vetráky, snažia sa mi dosiahnúť teplotu fúkaním ? Tak sa choval aj ten degeš.
V 29T/30T je automaticka, teplotu moze vodic do urcitej miery (2-3 stupne hore/dole) zmenit. Zadava sa centralne, snimace vonkasej teploty vyhodnocuju medziteplotu a snazia sa udrzat ~25 stupnov vo voze.
Ostatne vozy maju maximalne vetranie ale vo vozoch T6 treba zmenit klapku na vyfukovanie vzduchu z pulznich menicov von miesto dnu (pri strednych dverach), ked to vodic zabudne tak je vnutri zabava
Neviem ti povedat, je v tom bordel, zo ZSSK nam dali informaciu ze predsa moze Rakusak pokutovat. Samozrejme beznym sprievodcom to je jedno, ale v poslednych tyzdnoch robia v jednotkach nejake razzie, kde sa objavi aj pät revizorov, a ti proste dali 90€/120€...
Btw. ked uz sme pri tom: Som si az teraz vsimol, ze ÖBB zrusili "Bratislava-Ticket" z miest inych ako Vieden. Hlavne ze na to si robia reklamu. Pride mi to ako riadne svinstvo, ze ked chces cestovat z Kittsee/Marcheggu, tak si musis v automate kupit obycajny listok, ktory je jednosmerny a stoji 4,30€. A na cestu spät potom na slovenskej stanici zase kupovat listok, tam sa uz viac oplati spiatocny MPS (3,20€). Takze za cestu Kittsee - Bratislava, co je mozno desatina celkovej vzdialenosti Vieden - Bratislava clovek plati takmer polovicu (kedysi bol MPS s platnostou 3 dni a MHD v Bratislave za 4€). A clovek z Brucku si moze rovno kupit listok z Viedne a bude ho to stat menej. Neviem co to ma byt za odrb, to uz radsej autom, pesi alebo na biyckli... #thumbsup
A ešte je možné, že to po každé bolo iné vozidlo, alebo ako sa nižšie píše, niekto z cestujúcich to žiadal vypnúť. Resp. kombinácia všetkých možností - každý deň niečo iné.
Klimatizácia vo vozidlách je automatická? A teplotu zadáva vodič, alebo centrálne? Pretože rozdiely v rovnaký deň vo vozidlách rovnakého modelu sú veľmi markantné. Včera som išiel degešom a hoci fukáre hučali ako štart raketoplánu, išiel z nich skôr teplý vzduch. Je to podobné ako v aute, že bola nastavená síce nízka teplota, ale klimatizácia vypnutá?
netvrdim ze to ma sofer riesit na mieste, ale ked uz niekolko dni po sebe nastupim do novej trojky v ktorej je na umretie dusno tak to vyzera ze ani sofer nezapisal nic alebo sa v dielni na to vysrali
Pri takych kriklunoch (ak som vpredu) najradsej robim to, ze pridem za vodicom a podakujem im za prijemnu teplotu vo vozidle (A naschval nahlas, aby to kriklun pocul). Ak raketa nevie pochopit, ze ludia maju viacero preferencii a ze je niekto, komu vypnuta klima sposobuje neprijemnosti, tak ju aspon poriadne nasrdim.
Rovnako je aj v pripade starsich vozidiel s oknami, kde taketo rakety zatvaraju okna lebo "im fuka pod parochnu"
Áno prvé dni premávky vozidiel 30,29T bolo v nich až nechutne zima. Ale ono sa tá vzduchotechnika postupne nastavovala, lebo postarší občania sa na to sťažovali(sťažujú sa stále). Vodič tú vzduchotechniku po výjazde z vozovne len pustí a to čí kúri/chladí je plne automatické - vodič do toho nesmie zasahovať! Musím povedať že denne cestujem linkami 4,6,9 - teda prevažne vozidlami 29T a musím povedať že tá vzduchotechnika funguje dobre - vo vozidlách nie je zima ani teplo.
Jedna príhoda z minulého leta - z linky 4, kedy na Molecovej postarší pán hučal do vodiča či musí tá klíma ísť. Vodič mu povedal že keď to vypne tak nebudete mať vzduch. Nato pán začal naňho kričať že nech to vypne, tak to vodič vypol. Našťastie som vystupoval v Karl.vsi, ale ľutujem ľudí čo išli do Dúbravky.
Ďalšia príhoda(z min.leta)z 31Tr - linka 207, kde som sedel hneď za vodičom - došla pani a začala hučať nech tú klimatizáciu stlmí. Vodič jej správne povedal že do toho nemôže zasahovať. Na to pani začala hučať že sa bude sťažovať, že sa už niekoľko krát sťažovala a že bude zas lebo bude chorá... Inak bolo tam príjemne - žiadna veľká zima - tak akurát.
Šofér, ktorý na Vinohradoch nastúpi odvezie vozidlo do Rače a späť, kde ho zasa odovzdá tomu prechádzajúcemu (ktorý má medzičasom prestávku).
Riešiť, či klíma funguje alebo nie môže vodič akurát tak pocitovo (fúka/nefúka, chladí/nechladí) a ak sa mu to nezdá, môže ju maximálne reštartnúť (ak sa to v nových električkách vôbec dá). Ak ale na ovládacom panely všetko funguje ako má, môže nanajvýš zapísať závadu do knihy vozidla a ďalej to (ne)riešia v dielni.
Vodič nie je mechanik a už vôbec nie špecialista na klimatizáciu, aby sa tomu mohol a vedel nejako inak pomôcť.
a kedy to ma riesit novy sofer ? na Krasnanoch /ZST Vin. električka vždy pokračuje dalej + v Petrzalke na konečnej to ani nemaju kedy riesit soferi trojky,lebo tam jazdia na otočku a hned idu nazad z 2.stanovišťa
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Error 0x007