Jo, ešte jedna vec... Ty máš v ruke nejakú štatistiku, aký je na tých linkách podiel turisti/domáci? Alebo aspoň všeobecné čísla o počte príchodzích turistov v organizovaných skupinách vs. individuálnych?
Či začneme meniť mesto na základe dojmológie?
Tak ja potom chcem, aby sme sem doviedli i železničnú trať, nech chudáci z EC nemusia zažívať dvojnásobnú traumu z MHD i stanice. ?
Prečo by u nás nemohlo fungovať to, čo funguje všade inde? Ako je možné, že Viedeň si postavila Hauptbhf. tak ďaleko od historického jadra? Ako turisti prežijú cestu z Florenca, zoznamovanie sa s obstarožnými tramvajemi a rozsiahlou tarifou PID, že si ešte nevylobovali terminál na Václaváku? (nevravic o chudákoch, čo prídu na Černý most...) Prečo v Bruseli diaľkové linky stoja na Gare du Nord a nie dakde bližšie - buď na G. Centrale alebo námestí pri Beaux-arts?
To je azda riešenie, že miesto úpravy čidiel v označovačoch za pár tisíc vybudujeme terminál za státisíce? Nadobudnú turisti nejakú šialenú traumu za tri minúty jazdy z ASMN za Tesco? Či miesto beztak nutnej opravy verejných priestorov na Kamennom si rozštiepime uzol na dva?
Ja som rád, že aspoň z časti medzinárodných autobusových liniek sa môžu turisti do centra BA dostať priamo, bez nutnosti využitia služieb DPB a snahy označovania lístkov v nefunkčných označovačoch. Táto možnosť by podľa mňa mala ostať zachovaná.
1. Tá prešporáčikova garáž by sa mala podľa mňa zlikvidovať a uvoľnený priestor využiť pre potreby DPB a vodičov.
2. Na druhej strane sa dá ten priestor upraviť a pridať ďalšie nástupište.
3. Upraviť a rozšíriť výjazd na nábrežie.
V realite sa radšej miliarda použije na privedenie ďalších áut do mesta cez obchvat a rozriedenie zástavby v regióne. Na také prkotiny ako riešenie dopravy v meste nie je čas...
Keby sa v tomto meste efektivne, tak by sa mohla na riesenie terajsej situacie spravit nizkonakladova rekonstrukcia, ktora by nebranila buducemu rozvoju. Nanestastie to v Autoslave nejde, ked vyliatie farby na Spitalskej stoji 10.000 ci kolko to bolo...
( + k #221995 )
Takže ste za to, aby sa tam naveky zachovalo status quo tohoto vadného riešenia?
Ja si totiž myslím, že s rozmachom výstavby v Podhradí bude žiaduce využiť priestor na vytvorenie príjemného prepojenia pešej zóny a Vydrice. Hocijako krásny terminál, ktorý bude v dnešnej kolmej polohe, bude zbytočnou bariérou. Pozdĺžne usporiadanie by aspoň čiastočne kompenzovalo problém s priečnou bariérou estakády.
Súčasný stav je otrasný a neudržateľný. Kladiem si však otázku, či má zmysel tu budovať nejaký veľký uzol. Ak sa skutočne podarí postaviť 2. etapu Petržalky a Prievozskú radiálu, pomení sa vyťaženosť L88 a L91, L70 možno zanikne, takže z niektorých smerov sa môžu tie diaľkové linky ocitnúť bez relevantného prípoja.
Parkovanie v Inchebe beriem ako zlý vtip. Neviem, aký iný prístup, než prejsť celým mostom a zísť schodami pod UFOm k zadnej bráne Incheby sa dá vymyslieť. Či dostavia sa konečne zlez zo z. Aupark a všetci si na jednu zastávku sadnú do autobusu?
Logika z #221196 sa mi tiež nezdá - keď sa z ťahu CZ-HU robí zachádzka, tak už nie je taký rozdiel, kam. Kilometricky je lepšia Patrónka či Lafko ? a užitočnosťou keď tak HlSt. Jedine pre to Rakúsko je to logický bod, i keď to tiež nemusí byť dogma. A hlavne, ak treba len zastávku, tá sa dá urobiť aj ako plus pruh na kraji toho pseudoparčíka. Som za to, aby z hľadiska praktickosti a sieťového potenciálu rôznych dopravcov zostal ústredný uzol na Nivách a po meste boli len menšie prejazdné zastávky (samozrejme, s priestorom na nakládku a nákup lístkov).
Celkovo, severné predmostie Mostu SNP nepotrebuje ad hoc zásahy a hasenie náholých problémov. Omnoho dôležitejšie vytvorenie nejakej koncepcie ďalšieho rozvoja. Či chceme mať z nábrežia príjemnú zónu alebo ho naďalej hnať do vývrtky preťažovania mestským okruhom. Definitívne sa rozhodnúť, či sa zakope Staromestská alebo nie, ak áno, kde bude bod zlomu klesania a ako bude riešená križovatka. A až následne môžeme od toho odvíjať riešenie verejnej dopravy, baviť sa, kde nechať zastavovať turistické autobusy, ako umiestniť zastávky MHD, či a ako veľké nám tam treba obratisko a či nebude výhodnejšie mať kombináciu prejazdných liniek a liniek otáčajúcich sa na vhodnejšom mieste (a tu sa dá vymýšľať ozaj veľa - napr. 30&37 na Zochovej ako posila 31&39, okružná 88 ako riešnie pindov o nedostupnosti SNG&Reduty z Pe...), ako reagovať na etapy postupných premien. Lebo zabiť si dnešný stav na ďalších 30 rokov tým, že sme sa podvolili nekoncepčnému natlačeniu diaľkovej dopravy do centra, nie je podľa mña dobrým riešením.
Nema ten regiojet skorej nieco spolocne s tym, ze od 1.6. zacina rekonstrukcia M3 v budapesti a teda z Nepligetu nebude zabezpecene priame spojenie do centra?
Situácia pod mostom SNP začína byť naozaj vážna, je pravda, že rozmachom Flixbus spojení v posledné týždne sa výrazne zhoršila. Denne tu vznikajú kolízie, kedy si nielen konkurenti ale dokonca 2 Flixbusy zavadzajú a jeden zdržuje odchod druhého. Aj mňa by zaujímalo, kto vlastne povoľuje využívanie nástupišťa a za akých podmienok. Budem vďačný za postrehy ostatných. Napríklad Budapešť donútila Regiojet od 1.6.2017 zmeniť Népliget na Kelenföld. Niekoho poteší, niekoho nie ?
Presne - ked uz tam mame most cez centrum a hrozny terminal autobusov pod nim, tak co ho radsej urobit reprezentativnejsi a viac vyuzivany trebars aj niektorymi medzinarodnymi linkami?
Nehovoriac o tom, ze pri lepsie naplanovanych spojoch a pristupe k zachytnemu parkovisku Incheba by sa z toho dal urobit zaujimavy terminal s prestupom na verejnu dopravu
Otázka je, či potrebujeme mať na hrane stredovekého jadra mesta terminál autobusovej dopravy. Myslím si, že rozvojom Nív sa AS dostáva prakticky do centra a tak cenná plocha pri moste sa dá využiť aj krajšie, mestotvornejšie.
Ono keby Mesto trochu rozmyslalo, tak ten priestor pod Novym mostom trochu upravi/skultivuje a vyuzije aj tu plochu medzi cestou na nabrezi a najazdovou rampou pre dialkove autobusy (pozemky vlastni mesto) a mohli by sme mat dalsi prestupny uzol medzi MHD a primestkymi linkami v tesnej blizkosti centra
Error 0x007