Zaujalo ma tiež, že na linkách Flixbus je na nemeckej a rakúskej verzii webu príplatok za platbu kartou (dokonca aj cez PayPal). Na slovenskej, českej ani maďarskej verzii taký príplatok nie je. Námatkovo som pozrel rôzne trasy a nepodarilo sa mi zistiť podľa akého pravidla je výška toho poplatku. Napr. 9,90 € + 0,20 €, 5 € + 0,11 €, 12 € + 0,26 €, takže fixné napr. 2 % z ceny cestovného lístka to asi nebudú...
V okolí Prahy sa z vyradených BKV panelov bežne robia napríklad provizórne nástupištia autobusových zastávok. Na fotke z Google Maps ma, podobne ako v mojom bývalom pôsobisku v Klíčanoch ma zaujala intaligencia pokladačov, ktorí položili panely drážkami hore, aby sa tam dala lepšie vytknúť noha.
Ttom a Peto:
Ja viem dokonca o jednom mieste pri trati až v Úľanoch nad Žitavou, kde je urobené parkovisko z BKV. Je to pekne vidieť z vlaku. Ich pôvod mi je tiež nejasný.
teraz som fakt na pochybach, ale podobny je aj v poraste v tom lesiku, ked sa ide od mosta Lafranconi ku svedskym domkom/lodenici ? uz som tadial fakt davno nesiel a uz neviem, ci sa mi to len nesnivalo
Na Petrzalke su skor šanovane Capacity , na Trnavke sa musia starat semtam aj o nejaku SORku NB18 kedze nic ine tam soferi nemaju - preto tam najdes aj šerble aj zachovale vozy. Kdezto petrzalske NB18 seria 422x a 423x pojazdne vraky. ?
Tie prvo a druhokolónne úplne prvé (1821-30, 2841-50) niektoré majú dobrí vodiči (delenkári), alebo osádky (celodenkári), takže sa o to celkom dobre starajú. A vtedy sú tie sorky zachovalé, či už po vizuálnej alebo technickej stránke.
Sranda, ako rozne prvoseriove SORky (s doskou na krajanie) prezili/v akom su stave Jedna (4221) trieskala ako hrnce a druha (na L31, cislo som si nevsimol) bola uplne ticha, nic v nej nebuchalo, nehrkalo
To je ale niečo iného - tam je vyprázdňovacia doba dodržaná. Tu ide o dobu trvania žltej aby vodič stihol zareagovať. Ešte keď som tam pracoval, tak minimálne boli požadované 2 sekundy červenožltej a tri sekundy žltej.
A keď raz taký mamrd na mňa trúbil a gestikuloval a ukazoval na červeného panáčika pri odbočovaní zo Škorpiónovej od Manderláku na Cuprumovú (ja som šiel pešo od Šafka popri klube Lúčnice k Jesenskéhoú a nechcel vystúpiť z auta, aby si vypočul školenie o vyprázdňovacích časoch, tak som mu premiestnil spätné zrkadlo z ľavých predných dverí na vozovku a hneď bol kľud. Len neviem, čo by som robil, keby tam bol hrubokrk.
Ja som si toto všimol na Námestí slobody pre chodcov v smere od midopu k SAVke na opačnej strane ako je mestská dráha. Skočí zelená a hneď červená. Samozrejme, že každý druhý vodič odbáčajúci od minfinu k úradu vlády je retard a buď na mňa trúbi, gestikuluje s tým, že ukazuje na červeného panáčika, alebo ma rovno takmer zrazí.
Dispecer