Ak by bola L8 predĺžená na Farského (po výmene trasy v centre s L9), tak by si to mal na 1 prestup a nezaťažoval by si centrum mesta busmi (exhaláty, zápchy). Stačilo, keby DPB vtedy nakúpil o 2-3 obojsmerné vozy viac alebo sa bol vybudoval dočasný triangel na Jungmanovej. Ale aj prestup L94(ak na Farského)+L3+L9 je použiteľný, je to o časových nadväznostiach. Bohužiaľ je príliš veľká ponuka spojov na Zochovu (podľa grafikonistov asi pupok sveta). To, ako sú vedené linky a nastavený grafikon je kľúčové, lebo niekedy stačí málo, aby sa významná časť cestujúcich presunula na NS MHD. Obávam sa ale, že kompetentní si takto otázku nekládli, proste len sa vybudovala el. trať a ďalej nech sa deje čo chce.
Konkrétne som sa potreboval dostať od Daňového úradu BA 5 do Kerametalu v Ružinove. Vybral som si spojenie 94+8, nakoniec z toho bolo 93+kolobežka+8. O linku 96 som záujem nemal.
Ak by 94 končila na Farského, asi by som s ňou nepočítal vôbec, aj napriek intervalu kratšiemu ako 6-8 min. ?
Je to hlúposť vo všetkých smeroch. Keď tak, tak môže byť o čosi relevantnejsi ukazovateľ počet liniek a hustota zaľudnenia.
Ak by Záhorská Bystrica mala 40 poschodové bytovky, stále by stačila jedna linka. Ak by v Petržalke boli rodinné domy, stále by si potreboval sieť viacerých liniek.
Samozrejme, že parameter počtu liniek k počtu obyvateľov ako výpoveď o kvalite MHD je nezmyselný.
Ja som iba dodal postreh, že ak by sme takýto parameter predsa len použili na dnešný stav, Petržalka by vyšla v rámci Bratislavy úplne priemerne.
A ak by aj mal počet liniek súvis s počtom obyvateľov:
V Petržalke jazdí +/- 26 liniek zo 108 = 24%
V Petržalke býva cca 103 000 ľudí zo 423 000 (čísla som si požičal z Wikipedie) = 24%
Takže to sedí
A ak by aj mal počet liniek súvis s počtom obyvateľov:
V Petržalke jazdí +/- 26 liniek zo 108 = 24%
V Petržalke býva cca 103 000 ľudí zo 423 000 (čísla som si požičal z Wikipedie) =
Pri súčasnom vedení liniek samozrejme nie. Ibaže by podchodom na L99. Ja práve kritizujem to, že nemajú možnosť sa k električke dostať. Ak by sa počas opravy mosta SNP zaviedla nejaká L194 (časť spojov z L94), ktorá by končila na Farského, potom by sa videlo, aký asi je záujem.
Je naivné domnievať sa, že cestujúci smerujúci k Blumentálu zo zastávok VŠ Manažmentu, ŽST Petržalka, Rusovská cesta či Dvory sa budú vracať smerom do Petržalky iba aby prestúpili na ten jediný „správny druh“ hromadnej dopravy.
Využijú L80 alebo L93, ktoré sú už aj tak vyťažené a presupovať budú na Kapucínskej.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
MatejBA