Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Spacer1 #219574:
Faktom je však aj to, čo píše ratataj - vo veku 24 rokov už možnosť robiť vodiča MHD mnoho mladých nepríjme, lebo sa jednoducho za ten čas trochu vypracovali v inej profesii a už nechcú meniť.
Reply on: Spacer1 #219574:
A v minulosti boli psychicky vyrovnanejší? Alebo prečo sa to zrazu stalo problémom? (Nerýpem, zaujímam sa)
Reply on: ratataj #219573:
V 21 určite ešte nie je väčšina psychicky vyrovnaná osobnosť. Určite je to aj štatisticky doložiteľné.
Reply on: irizar #219572:
vek 24 rokov odradza aj to malo ludi, co by na busy chceli ist. malokto vydrzi cakat do 24. radsej si zariadi zivot a pracovnu karieru inak a v 24 ma uz uplne ine starosti, ako vodicak an busy.
Reply on: KaroSAD #219571:
Ako konkretne zatraktivni povolanie vodica znizenie pozadovaneho veku? Si myslis ze vsetci dvadsatjedenrocny netuzia po nicom inom nez ist riadit autobus?
Ako tu už bolo raz písané o tom veku pre vodiča autobusu, tak aj ja dúfam v zmenu na 21 rokov. Zatraktívni sa tým toto povolanie pre mladých ľudí a bude omnho viac vodičov ako teraz.
Reply on: Error 0x007 #219569:
Vela zalezi od linkoveho vedenia samotneho - ci bude jedna cisto tangentova linka (co je podla mna uplne neprakticky nezmysel), alebo sa to vyuzije na nejake komplexnejsie trasovanie (napr. posila Gardy s vychodiskom na ZST NM, Raca cez Ruzinov do novej zony pri Dunaji atd.)
Niekedy v buducnosti sa planuje elektrickova tangenta, spajajuca Raciansku, Vajnorsku aj Ruzinovsku radialu. Man by vsak zaujimalo, ci by sa tam uzivili supravy duplakovej dlzky ci skodovky pri sietovom intervale 8min. Alebo by to skor bol adept na kacicoidne elektricky...
Reply on: Peon #219553:
a k tomu clanku mohlo sa jednat o poruchu prasknuta hadica na naftu a vytekala a vodic si to nevsimol..autobusy su dotankovane kazdu noc a maju dostatocnu nadrz na vyjazdenie sluzby ...jedine vozidla ktore nevedia vyjazdit su sorky hrbace mala nadrz a casto davane na linku 20 a tam 140 litova nadrz je proste nevyhovujuca
Reply on: Peon #219553:
moze lebo sa jedna o poruchu a musi dojst tazky odtah...moze ich max 5 minut drzat vo voze potom musia vsetci von,
Reply on: ufo #219562:
bohuzial nemame to je fakt
Reply on: ufo #219562:
4,20 v hrubom bez príplatkov je bohužiaľ pravdivý údaj. To platí pre vodičov, ktorí ale robia tri a viac rokov. Začína sa myslím teraz na 4,02.
Reply on: ufo #219562:
Návrh kolektívnej zmluvy je možno nájsť na http://odboryautosofer.sk/329-2/, konkrétne na str. 14 sú tarifné sadzby. Základná mzda vodiča je od 4,02 do 4,75 €/h (podľa trakcie a počtu odpracovaných rokov).
Reply on: ufo #219562:
Neručím za presnosť, možno to bola električková sadzba, ktorá je od autobusov nižšia. Každopádne niečo spravia aj príplatky za víkendy a sviatky, kĺbové vozidlá, a keď sa priemerného vodiča opýtaš na plat, tak najprv povie že zarobil povedzme 900-1000 eur, ale až potom neskôr z neho výjde, že to je za 200 hodín, čo už vychádzajú slušné nadčasy.

Áno, tiež mám skúsenosť, že upratovačky často majú viac.
Reply on: Andy #219561:
Pri nedostatku vodičov takú smiešnu sadzbu majú? Však to sa už ani neupratuje za toľko na hodinu. Musia mať viac.
Reply on: ufo #219560:
Tak keďže predpokladám, že ide o základnú mzdu bez príplatkov, tak som počul čosi o 4,20 na hodinu, to je teda asi polovica z toho.. ?
Reply on: Peon #219557:
To majú o koľko menej oproti 8,49€ na hodinu, že by to malo pohnúť cenami lístkov?
Reply on: Peon #219557:
a ako je to upravené pre služobných vodičov slovenských štátnych inštitúcií zabezpečujúcich prepravu príslušných zamestancov na Schwechat a späť ?
Reply on: Peon #219557:
Zeby preto DPB rusil L901? ?
"Z rakúskeho zákona vyplýva, že slovenskému vodičovi pracujúcemu pre slovenského prepravcu musí byť na rakúskom území vyplácaná tunajšia minimálna mzda, zároveň musí mať pri sebe pracovnú zmluvu, doklady o mzde či formulár A1 zo Sociálnej poisťovne, všetko preložené do nemčiny.
Tieto podmienky sa tak začali týkať aj dopravných spoločností a vodičov, ktorí vykonávajú prepravu tovaru či osôb do alebo z Rakúska, a teda nie len kabotážnej dopravy (vnútroštátna preprava v inom štáte), ako to bolo doteraz." http://automix.atlas.sk/novinky/880725/rakusania-zacali-takto-zneprijemnovat-zivot-slovenskym-profesionalnym-vodicom

Hmm takže čoskoro bude do Hainburgu aj do Viedne zvýšené cestovné?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement