Druhy navrh bol, ze ludia s trvalym pobytom budu mat vyraznu zlavu na dani z nehnutelnosti... S tymto sa realne aj zaoberaju... Ze dan z nehnutelnosti pre FO pojde este viac hore, ale ludia s trvalym pobytom realne nezaplatia viac.
Možno by to malo práve opačný efekt - Bratislavčania by sa zbavili predraženozdanených nehnuteľností, keďže si ničia autá na rozbitých cestách, ktoré sa z daní občanov opravujú len sporadicky, MHD bežne mešká, nie je všeobecne atraktívna, nie sú vodiči a každoročne sa zdražuje. Nechcem Ti kaziť ilúzie, ale sľubom o MHD zadarmo už neveria ani predvolební kandidáti, ktorí ich pravidelne vyslovujú (ale bodaj by ich raz niekto dokopal k tomu, aby MHD bola zadarmo).
a este je tu moznost zvysit dan z nehnutelnosti o 100% pre vsetkych a nasledne pre vsetkych Bratislavcanov s trvalym pobytom dat MHD zadarmo. ?
Hadam by sa aj 50.000 CPckarov prihlasilo na pobyt, ked uz tu 10 rokov ziju ?
Ano, jedine ze by to pokladna zuctovala ako zlavu. Ale cennik CL je nieco co ma pevnu strukturu a je schvalovane mestskym zastupitelstvom. davat zlavy len tak... zavana to pruserom a nafuknutim zo strany opozicie.... "DPB sa pripravuje o trzby len preto, ze nie je schopne mat mince v automate..." a tak podobne
K tej skupine zákazníkov, ktorí potrebujú automaty na mince, patrím aj ja.
Internet využívam aktívne (no lístky si tam nekúpim), do alobalu si balím len palacinky alebo šunku a platobnú kartu v našich automatoch na lístky, žiaľ, použiť nemôžem, nakoľko ich kartové terminály akosi nekomunikujú so zvyškom automatu (bodaj by to už konečne spojazdnili).
40-minútový SMS lístok na 9-minútovú jazdu sa neoplatí, ale občas ho využívam, keď mincové automaty štrajkujú - to však musím mať pri sebe súkromný telefón, nakoľko z firemného si to poslať nemôžem.
Odpoviem Ti na jednu otázku vopred - PCL nemám, lebo na tých 10 jázd mesačne by bol finančne nerentabilný. A áno, o "elektronickú peňaženku" (ďalšiu) mám záujem práve kvôli plateniu za lístky.
Ak sa Ti mincové automaty stále zdajú zbytočné, navrhni DPB, aby ich zrušili. Až potom uvidíš ten odliv zákazníkov a kolóny áut na každej ulici.
Zľavy existujú, zaúčtuješ skutočnú cenu. Ale keď to je pre imhd generáciu problém, nemá zjavne sa s tým ďalej zaoberať a chcieť to od DPB.?
Detto tie poplatky niečo stoja, ale ak to tak je, že DPB vracia na účet, môžu ľudia z recesie zadávať skutočné účty v krajinách tretieho sveta, kde sú najdrahšie poplatky.?
O slovenskú metropolu dlhodobo prejavujú najväčší záujem ľudia zo susednej Českej republiky, ktorí s počtom 87-tisíc turistov tvoria najsilnejšiu skupinu zahraničných návštevníkov Bratislavy. Za Čechmi nasledujú Nemci s 70-tisícmi a Rakúšania so 40-tisícmi turistov za kalendárny rok.
ČR nie je v eurozone a nie je tam ani VB, kedze Briti patria k tiez pocetnej skupine cestujucich.
S tým som sa stretol naposledy v Rumunsku niekedy koncom deväťdesiatych rokov, v čase hyperinflácie, keď bol nedostatek mincí a pokladníčky v obchodoch či na staniciach bežne vydávali viac, ako mali, len aby neprišli o vzácne mince.
Takže radšej bude robiť DPB charitu bankám pri prevode pár centov na zahraničné účty turistov. Stačí pozrieť poplatky a je jasné, že ten bude väčšinou vyšší ako prevádzaná suma, takže to bude super zisk. Aký zisk vlastne DPB ročne vytvorí??
Hej, a turista bude podľa mesta, ktoré navštívi, inštalovať jednu mobilnú aplikáciu za druhou. Mmch., s niekoľkými takými aplikáciami som mal teraz do činenia pri mojej krátkej šotodovolenke v Nemecku. Ich spoločným rysom bolo, že som sa dostal po IBAN, po zadaní IBAN slovenskej a českej baky som dostal správu, že v inštalácii nemôžem pokračovať, kým nezadám "správny" IBAN (rozumej začínajúci DE). Našťastie nemecké mestá sú až na výnimky užívateľsky priateľské a umožňujú cestujúcim zakúpiť si v automatoch široký sortiment papierových cestovných lístkov bez aplikácií, platiť v hotovosti alebo kartou, podľa hodnoty cestovného lístka obmedzujú nominály prijímaných bankoviek a v prípade, že automat nemá vydať, tak na to upozorňuje prostým nápisom "Genau zahlen! Pay exact fare!" Ale ak cestujúci nemá exact fare, má smolu, voucher ani lístok nedostane.
Omnoho jednoduchšie by bolo spraviť SW, aby automat vydal zákazníkovi viac, ako mu prináleží.
Prevody tiež nie sú zadarmo, takže DPB by mohol takýto error fare prežiť.
Ámos