Mne sa na tom páči to geniálne jednoduché a samoobslužné upevňovanie (v porovnaní s našimi nosičmi na bicykle) aj to, že vodič má bicykle vždy pod dohľadom. Obávam sa, že u nás to neumožňujú bezpečnostné predpisy (napr. oveľa väčšie riziko zranenia pri zrážke s chodcom).
Ďakujem všetkým veľmi pekne za tipy. Náhubku, vôdzky a lístku som si vedomá a beriem to ako samozrejmosť. Len zo správností dverí som v menšom strese, nechcem spôsobovať na zastávke paniku a stresovať tak seba aj psíka.
Pokiaľ ja viem,tak je to jedno,ktorými dverami nastúpiš.Psík musí byť samozrejme na vodítku a mal by mať košík na tlame ? a platí sa myslím za neho zľavnený lístok(?).Príslušný piktogram by mal byť umiestnený pri prvých dverách (pri vodičovi),ale ten platí len pre nevidiaceho so sprievodným chlpáčom,ktorí majú vyznačené aj miesto za vodičom a ostatní cestujúci by mali byť podľa PP povinní uvoľniť im miesto ak nastupujú do vozidla ?
No určite potrebujete za psa lístok v hodnote 0,35 EUR - to je ten 15 minútový zľavnený a on zároveň platí ako dovozné na batožinu a psa.. (a platí 3 hodiny). Potom pes musí mať určite náhubok.
A čo sa týka dverí, v princípe závisí od veľkosti psa, ale tie "menšie" rasy vodiči tolerujú v prevažnej väčšine prípadov v hocijakých dverách možno okrem prvých.
V prípade električky by som odporúčal na zadnú plošinu, v prípade krátkeho autobusu 2. dverami (iba ak je to veľmi malý pes tak tretími), a v prípade kĺbového autobusu dverami čo sú hneď za kĺbom... - ale to sú iba moje tipy na základe bežnej praxe tak z pohľadu vodiča, ako aj cestujúceho... Neviem ako je to oficiálne správne..
Zdravím, vodiaci pes má vyčlenené miesto hneď za vodičom. Ostatných psíkov bežne vidím pri stredných dverách (krátke busy) alebo pri dverách pred kĺbom (kĺbové busy, SOR - tretie dvere, Mercedes - druhé dvere od predu). Predpokladám, že extra miesto pre psíkov v našich busoch nie je, takže so psíkom treba ísť tam, kde on nebude nikoho ohrozovať a ani jeho nebude nikto ohrozovať (pozor na kočíky a palice) - ideálne asi priestor pre kočíky, ak tam už nebude kočík. Psík musí mať košík, krátku vôdzku a lístok - zľavnený 15-minútový, ktorý psíkovi platí 3 hodiny od označenia a je prestupný. Pred nastúpením do vozidla je ideálne stáť na zastávke na viditeľnom mieste a ukázať vodičovi rukou na psíka - väčšinou kývne na znak súhlasu, že psík môže ísť na palubu. Prajem peknú cestu
Dobrý večer, najrozumnejšie je snáď vyhľadávať miesta pre detský kočík, t.j. ak ide o "krátky" autobus, tak v strede vozidla, pri kĺbovom autobuse priestor pri druhých dverách. Treba ale rátať s tým, že ak vo vozidle už bude umiestnený detský kočík, prípadne iný pes, tak Vám nemusí byť umožnený nástup do autobusu (zrejme Vám to tu ešte upresnia znalejší v tejto téme).
Dobrý večer, chystám sa cestovať MHD so psom, len neviem, ktorými dverami v ktorom type busu/električky nastupovať. Jediné info, ku ktorému som sa dopátrala je, že treba nastupovať dverami označenými piktogramom. Bohužial, doteraz som také piktogramy ani nevidela a nechcem na zastávke zmätkovať. Za akékoľvek tipy a rady budem vďačná.
Neviem, či zavádza DPB alebo SME, ale tie údaje nie sú porovnateľné. Zatiaľ čo za DPB je 60 mil. len výška úhrady objednávateľa (k tomu je potrebné pripočítať ešte 44 mil. tržieb), brnenských 104 mil. € je celá suma nákladov (výnosy mali o čosi vyššie, podnik bol v zisku).
DPMB mal za rok 2015 úhradu 66 mil. € (áno, je to stále viac ako DPB, ale nie tak výrazne, ako vyplýva z danej vety). ?
"Ten bratislavský pracoval v roku 2015 s rozpočtom takmer 60 miliónov eur, pričom pražský mal v tom istom roku rozpočet takmer 473 miliónov eur. Brniansky dopravný podnik mal minulý rok rozpočet zhruba 104 miliónov eur."
A ludia potom nadavaju ako je nasa MHD draha, ked ma mensi rozpocet ako Brno ... ?
Dík za nápad, zatiaľ som to napísal na odkaz pre starostu (aktuálne ho schvaľujú) a uvidím, čo sa bude diať. RÚVZ by som oslovil až neskôr, ak sa veci nepohnú. Totiž obávam sa, že na podnet RÚVZ bude DPB schopný zareagovať akurát tak zavesením tabuľky "15" a to si neželám ☺
Miro