Fajn, hovoríte o poruchových busoch, ale tie su vsetky. Podla mna je to skor nedostatkom nahradnych dielov a penazi nez udrzbou. Inak by 3184, 1101 a 3187 nedali dokopy. Okrem toho sa u nas v UD generalkuju i busy pre nejakych sukromnikov. Skor ma stve aktivita mestskych poslancov, ktory sa z dovodu zarobkovosti dialkovych busov rozhodli odobrat ich DPB a vytvorit spolocnost "Zajazdy Bratislava" s tym, ze zisk nebude pouzity na krytie financnych strat DPB. Podla mna je to TUNEL. A to ze v Blave nemame Metro...
Jana #2136) (a dalsi): Nebola to 4505? Ja som kedysi jazdieval prave tymto na 92ke do skoly a ten klb mu vrzgal dost velmi Ale tusim uz jazdieva na inej linke (neviem, odkedy som spravil vsetky skusky, v skole som sa neukazal)...
Robin #2139): 21Tr su naozaj velmi dobre (kedysi som sa na nich raz viezol v Brne) a su to jedny z mala ceskych vozov, ktore su aj dost vysoke... Cim chcem naznacit to, ze vobec nechapem onen syndrom ceskoslovenskych konstrukterov, ktori zjavne v zivote nevideli vysokeho cloveka. (Teda ak odmyslim T6A5 a par dalsich.) V Ikarusoch a Tambusoch mozem v pohode stat aj narovnany...
Neviem ci to tu uz nebolo, lebo som bol trochu mimo, ale viete, ze sa chysta prvy bratislavsky S-bahn. Pri rekonstrukcii zel. nadjazdu cez vajnorsku stanicu bude problematicka jazda busu 53 do Vajnor. DP si chce prenajat od ZSR tri motory 810, ktore by jazdili v trase Vajnory - BA východ - BA predmestie - BA Slovany - BA Filialka a boli by vybavene oznacovacmi DP. Vsetko je zatial vo sfere snov, fantazii a haluz. Ale co ked konecne?
Majkl: Neviem ci Jana myslela aj dnesne ( vcerajsie ) rano ak ano tak 4506 to mohol byt, ale asi iba teoreticky, lebo o 11:45 hod. nahradzal zalozak 4091 na Safarikovom namesti na linke 95. Ale mozno mas pravdu, ktovie.
Turbo: Je to skutocne zaujimave s tymi TAM - busmy, pretoze najma v tzchto horucich dnoch su velmi poruchove. Sam som bol svedkom poziaru autobusu 2409, po tom co sa vysplhal do Dubravky este pred troma rokmi - vtedy tiez bolo velmi teplo. I ked aj ostatne autobusy dostavaju zabrat v takychto teplotach, myslim, ze TAMbusy obzvlast.
K tym zalozakom myslim, ze ten 1807 isiel za ten tvoj 1403, ale zacinal az z DNV, pretoze 1403 tam mal uz byt. Ten 2011 isiel asi za dalsi vypadnuty voz, alebo 2011 isiel za 1403 a 1807 za voz, ktory vynechal pred 1403.
Suhlasim s tebou, ze dispeceri v tom maju obcas ( takmer stale ) poriadny neporiadok.
Ak ta Liaz co presla okolo mala oranzovu kabinu a oranzovo - bielu skrinu, tak ta isla do Dubravky kde sa pokazil autobus c. 2812 na linke 83 a bol nahradeny voznom c. 2210, ale od zastavky Drobneho sa o 21:50 hod vratil na svoju trasu.
Taktiez suhlasim s tebou toho co sa tyka intervalov medzi autobusmi na linke 21, pretoze nielen vecer, ale aj doobeda to premava kazdych 20 minut a ked je napor skolakov, tak taky priestor v tychto klbovych autobusoch je " podvod ". No dovi bud sa pozeras ako sa ostatni ludia tlacia a vodic aj na trikrat nevie zavriet dvere, alebo ak si vnutri tak stojis na jednej nohe a potis sa ako somar v kufri. Je to skutocne na zamyslenie.
EXKLUZIVNE INFORMACIE
dnes sa stalo toto na linke 21:
19:17 Dojdem konecne na zastavku na Karadzicovej-Zahradnickej (alebo viac menej Krizna) a pozrem a lala: 19:22 ide 21 tka. fajn.
19:22 Nic, ani o 5 minut.
cca 19:30 okolo nas presli tri 21-otky, vsetky do depa.
19:40 Medzitym isli styri 78cky a ludi na 21tku sa na zastavke nakopilo dost vela.
19:43 konecne dosla 1403 TAM BUS, bola to 21/5, akurat zacal, mal ist potom na nocak. To som stal na zastavke 25 minut!
cca 19:50 bolo v autobuse cca. 300 ludi (odfotil som to) a na prazskej sme isli na jednotke (!!!!!!!!!!!) do kopca asi pat minut. Upozornujem este raz ze to bol TAMBUS!!!!
19:55 motor pri teplote 100 stupnov celzia...
Vodic bol nuteny odstavit vozidlo na patronke. Jedna pani (nastvana) mu zacala nadavat ze co to ma byt, ze aj pradchadzajuci voz vynechal, etc, domyslite si .... Z mobilu zavolala na dispecing a ti zevraj o nicom nevadia (naco tam potom su?????). Samozrejme ze vysielacka v buse nefungovala, ale hlavne je to, ze ju planuju opravit uz mesiace. Vodic nevedel ze spoj pred nim vynechal, zachoval klud, a isiel teda zavolat z budky ze co sa dejej. Medztim sa pod motorom vytvorila mensia mlacka. Ked dosiel (mohlo byt tak okolo 20:00) tak mi povedal ze mu povedali ze poslu servisny LIAZ a zalozak. Caklai sme, na zastavke bola masa nasr.... ludi....
20:15 dosla normalna 21/1 ktora ma vtedy normalne ist. Cize ziaden zalozak. Bola tak netrieskana, ze zobrala max. asi stvrtinu z tych ludi ktori tam boli z nasho busu. (uz 3x20 min nic do DNV neslo !!!)
cca 20:20 okolo nas prefrcal LIAZ a IK435, 1807 z napisom zalozne vozidlo. HMMMM... Zaujimave.
20:35 LIAZ a zalozak nikde, motor uz vychladol a prestalo to vpredu pipat. Isiel normalny 21/3, nejaky Ik280, cislo neviem. Zobral zvysok ludi, co tam vydrzali ostat. Niektori si medzitym zavolali TAXIKY, inych napadlo ist na 83-ku do Dubravky a odtial dalej linkou 20, resp. 22. Vodic siel opat zavolat ze co sa deje, kde je LIAZ a zalozak.
20:36 oproti isliel Ik415 c. 2011 na linke 21 ako zalozak. (!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?)
23:37 Chudak vodic dosiel a povedal, ze mu povedali aby s tym isiel do depa, ked to uz vychladlo. (zaujimava logika, povedat ze dojde LIAZ, potom nechat vodica v tme a ked to vychladne tak ho poslat domov, nie????)
Tak sme teda isli toocit to na obratisko 212tky a potom smer Racko a dalej.
----------------------------------------------------------------------------
Ja osobne mam silny pocit, ze im na linke 21 VYBUCHLI TRI AUTOBUSY NARAZ (dva urcite), a Dispeceri to totalne zvorali, ako sa len da! Pritom mi vodic povedal ze ten TAM BUS 1403 zobral akurat z dielni!!!. Este sa mi z isteho nemenovaneho zdroja podarilo zistit, ze jednemu vodicoi vcera, ci kedy, vybuchli dva autobusy. Teda tak, ze odisiel s jednym, pokazil sa. Odviezol ho do garaze a dali mu druhy, aj ten sa potom pokazil a odviezol ho spat. Potom mu dali treti s ktorym to uz dopadlo znesitelne, nepokazil sa.
TOTO CELE JE VIZITKOU NASEJ UDRZBY A JE TO HROZNE!!!! TO ZE TU BOLI NA PREKLEPE KAROSY JE SPOSOBENE PRAVE UDRZBOU, KTORA KEBY BOLA NAJAKA A NIE NIJAKA, TAK AJ TIE KAROSY SU PARADNE BUSY A NIKTO BY SI NESTAZOVAL NA MOTOR S VYKONOM 175 kW.
Mozeme sa hanbit za to co je v premavke, v akom je to stave a aky chaos maju dispeceri. Dnesna situacia bola presne o tom, ako to nema vyzerat. NECH SA NAD TYM ZACHAR ZAMYSLI.
-------------
K linke 21:
NIEJE TO ZIADNA FEKALNA LINKA!!!!!! ZASLUZI SI ABY TAM NIECO CHODILO CASTEJSIE AKO RAZ ZA 20 MINUT OD SIEDMEJ VECER: VED AJ VTEDY SU DOST NATRIESKANE A JE TO JEDINY PRIAMY SPOJ CENTRA S DNV!!!! TAK TEDA!
pani by sa mali nad tym zamyslit, lebo nieje to naozaj linka typu 43 a podobne.
Este by mi mohol dneska vysvetlit zastavenie vsetkych
elektriciek pred 12.00. Vodic to nazval "Bezpecnostna prestavka" Vsetko sa pohlo asi
po 5-10 min....
Dietatko/Jana: to by mohla byt 4506, ta je v skutocne dezolatnom stave.
Ad Granus: Maju pohodove motory Steyr, ale ten interier, no skor tak do roku 1980 by sedel. Ale je to skoro vsetko prebrane od Poliakov. U nas ich iba montuju (-ovali). (Lebo uz ich tusim domontovali).
To TURBO:
Díky za včerpávající odpověď. Já jsem byl v Bleve před dvěma lety a tak hrozné mi ty busy nepřipadaly, ale to jsem se vlastně vozil jen trolejbusy a tramavjemi, tak proto.
No zrovna teď před chvílí jsem jel po dlouhé době u nás Ikarusem a málem jsem se v něm upekl, jak tam bylo vedro :-((
Jinak, 22Tr jsou pěkné, 21Tr super, v Brně jich je teď 35 ( posledni došly, 6.8.01 ).
Ale pěkný je i Trolino 18, to bude konkurence Škodovky, protože jak znám DPOstrava, tak určitě tento trolejbus koupí, když škodovka není schopna dodat 22Tr, naše DP už většinou 15TrM nechtějí.
#2130 Beus> 7783+4 to asi nebude...to su koberce domo a vzadu polopantograf...skor asiq 7781+2 to moze byt...
#2132Janka> to snad nemyslis vazne ze "krasne mikrobusy mercedes" ???? Dufajme ze k nam sa to nedostane...ja som to videl aj znutra a veru by som sa tym nexel vozit... #2136 Jana> My to asi neopravime...nie sme totiz zamestnanci DPB :)) #2137 Turbo> tipujem ze daka 280 alebo 283 zo 4. kolony to bude...tie zvyknu mat take zvuky :))
Prosím Vás, kedy opravíte neuveriteľne vŕzgajúcu stredovú "harmoniku" na spoji č.92 s odchodom z DNV o 7.50? Vodič zatvorený v kabínke to nemusí počúvať (aj keď si myslím, že to počuje) ale my cestujúci áno. Skúste v tom autobuse vydržať každý deň 50 minút. Prajem pevné nervy všetkým cestujúcim!
Robin>
vies, my tu mame taku "genialnu" udrzbu, ze to vyzera ako to vyzera (myslim tym autobusy). Karosy su v najhrsiom stave, co je skoda. Keby boli v lepsom, urcite by sa na ne tolko nenadavalo. Rozumej: keby boli vsetky ako po GO, tak ani ja na ne nic nepoviem, mozno akurat tolko ze som spokojny, ale mozem akurat snivat dalej. "Polikarus" 280: mame az dva, jeden stoji aj v Juraku, ale neviem ci jazdi . A mame aj 435ky bez motorov a prislusenstva, ale tie co su v prevadzke niesu na tom tak zle ako Karosy, ale to je aj tym ze su novsie. A vies, v 4. kolone asi tak opravuju vozidla ze vodic dojde a povie: "Nemaze mi motor, opravte to." A dielensky odcviknu kabel kontrolky mazania a je to. HOVADA!!! Potom sa nedivme ze nove ikarusy su uz bez motorov MAN, ktore su na udrzbu iste narocne, nie ako motory 280tiek.
- Inac dopocul som sa ze BUBLIFUK 4400 bude jazdit!!!!!! :))))))) Udajne nasli suciastky a chcu ho opravit!!!! Nech ho spravia, je to posledny bus s Motorom V8! nech uz beha, tak sa tesim !!! -
Hrobinka: K tomu vyhoretetmu 15Tr c. 6616. Dalsi priklad nasej udrzby. Co ma vsak velmi stve je to ze to bola jedna z mala 15Tr ktora mala napravy Praga HN2 (aspon myslim, ze to su praga). Su totiz ovela tichsie ako tie hnusne MAGYAR RABY, ktore mimochodom maju aj ikarusy 280 - preto tak hucia, nieje to motorom. Skoda, ze HN2 neboli na vsetkych trolejbusoch, je to totiz jedine co mi chyba. A take odovodnenia, ze RABA ma lepsiu zivotnost, je menej narocna na udrzbu, ... . to ma nepresvedci aby som ju mal na trolejbuse, ktori vdaka nej straca jednu z vyhod oproti busu - tichost. Ale strasne sa mi pacia 21Tr a 22Tr, ktore maju udajne napravy HNT3. (???) A pri nich pocut fakt uz iba motor a hucanie pneumatik. Iba je skoda, ze Skoda nezacala vyrabat tie 22Tr-ky skor, lebo v Blave maju prespektivu uz iba kloubaky. Ale teraz nenadavam na 15TrM, podla mna je to vyborny trolejbus, az na tie napravy RABA, ktore su sice tichsie, ale uvidime ako dlho to tak zostane, lebo uz sa pomaly zacinaju rozladovat. Urcite su SKODOVACKE trolejbusy LEPSIE ako ikarusacke, zalozene na autobusoch 415,435. Videl som ich. Aj ked je to dobry napad unifikovat to, napaci sa mi to. Skodovky troliky su fakt Super a uz sa tesim na 22Tr, kedy ju konecene spravia. (To aby ste nemysleli, ze nadavam na KAROSU preto, ze je ceska, lebo Trolejbusy zo Skodovky naozaj povazujem za najlepsie, to ani Nemecka znacka MAN nema tak pekne, videl som ich. Inac v celom Nemecku maju az 3 (!) trolejbusove provozy, nejak malo ne ??? :)))
Potrebujem trochu helpnut. Na mojich najnovsich fotkach mam jednu 14Tr, na ktorej nemozem identifikovat evidencne cislo. Pomocou mojho orlieho zraku a roznych primitivnych optickych pomocok som zistil, ze posledne cislo je urcite 7. Takze cislo je 6xx7. 6207 to nie je. 6217, 6227 uz nejazia. Trolik je v originalnom cerveno - kremovom prevedeni, takze to nie je ani 6267, 6287. Takze zatial je to asi 6237, 6247, 6257, 6277, 6297 alebo 6307 (neviem v akom natere su) . Ak teda niekto vie v akom laku su tieto 14Tr -ky, tak prosim, prosim nech napise.
Mne sa SORy pacia. A kua s tou prevodovkou sa to tiez casom vyriesi. Ale sila je to brzdenie na SORoch s tou packou ! ;))
Inak co je teraz na Radlinskeho ? Zapcha elin dost velka a este aj zo Starohorskej...
Ked som bola teraz doma, videla som u nas krasne mikrobusy znacky Mercedes.Len tak mimochodom, zda sa mi to ovela lepsie riesenie pre dopravu mensieho poctu cestujucich ako SORzy alebo ASTRy, o ktorych tu v poslednom case bolo vela reci.
Dufam, ze ked take nieco maju v zapadakove, ako je Handlova, ze sa to raz abjavi aj tu v Blave.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Wacky