Čo takto sa v Bratislave inšpirovať Prahou? http://tn.nova.cz/clanek/problemy-s-dopravou-dejte-to-za-ukol-vasemu-urednikovi-navod.html?utm_source=bleskcz&utm_medium=article_box&utm_campaign=detail
Samozrejme Praha a Bratislava sú dve rozdielne metropoly čo do počtu obyvateľov aj čo sa týka MHD a objednaných vozokilometrov, ale ide mi o podstatu veci....Otázne je len s akým veľkým záujmom by sa to stretlo u verejnosti a druhá vec ako by k tomu pristupoval magistrát a mesto spolu s DP Bratislava, odpoveď tak trochu tuším (JBMNT.....) a isto ju tušia aj ostatní......No ako nápad to v každom prípade nie je zlé.
Myslím, že dvojciferné čísla sú objektívne ľahšie zapamätateľné ako trojciferné. Keby bolo celkom jedno, aké sú čísla, tak by linky akože mohli mať aj čísla ako 1814 či 26301? Alebo azda alfanumerické kódy ako 42D7? Asi nie. Čím menej číslic, tým lepšie, lebo je to jednoduché, jasné, je v tom poriadok.
mám odpovede.
Áno.
Lebo vyhláška limituje dĺžku vlaku na 40 metrov a všetko dlhšie je na výnimku ktorú nikto vybavovať nebude, lebo sa to nikdy tak nerobilo a bolo by to bárs zložité.
Nie je zakázané, ak má nástupište 65 metrov. Svojho času bývali označené zastávky "ZZ", v nich mohli stáť naraz dve súpravy. Dnes je to už väčšina zastávok a zmestia sa do nich dve súpravy, takže 4 ks T3, nie iba jedna trojička.
Mám otázky.
Je možné zapojiť tri T3 do jednej súpravy/vlaku?
Ak "ÁNO", prečo sa to niekedy nepoužíva na zvýšenie kapacity?
Ak sa nemýlim je zakázané zastavovať dvom súpravám/vlakom na jednom nástupišti a nástupištia máju približne 65 metrov a vošli by tam tri T3. Nie?
Možno sa pýtam hlúpo, ale prosím berte moje otázky ako od úplného laika.
Presne tak. Problem je, ak mu nauceny identifikator len tak zmeni.
Pani, ja neviem ci si nepamatate precislovanie okolo r. 2000 a ten shitstorm co sa na DPB zniesol. Dodnes to niektori nesotoludia spomenu pri kritike DPB. Ziadna pricetna firma nebude zbytocne nasierat svojich zakaznikov.
No ja si pamätám, že medializované to bolo už v júni (viď napr. http://bratislava.sme.sk/c/2266855/navrhovane-zmeny-liniek-autobusov.html). V júni o tom rokovalo aj mestské zastupiteľstvo. Následne sa na základe pripomienok spravilo niekoľko menších úprav - napr. L96 nemala existovať vôbec, L93 a 94 mali mať ráno 3 min. interval, L99 6-minútový... Možno doma nájdem ešte celý dokument.
Ludom je uplne jedno, ake co bude mat cisla. Jemu to postacuje iba ako identifikator jeho linky a hotovo. Nic dalsie za tym nikdy hladat nebude (cisla podla lokalit a pod) a ked bude sa chciet odviezt inam, tak si potrebny identifikator zase najde. Pre neho je dolezita vec, aby identifikator korespondoval s trasou (co nie vzdy sedi - linky do vozovne, vyluky a pod) a aby sa nemenil. Vsetko ostatne su sotosny.
Asi som z inej dimenzie, ale to predstavenie novych tras si teda nejak nepamatam ? Akurat som mal zacat chodit na strednu do mesta, a ani tyzden pred zaciatkom nikto nevedel kadial linky budu jazdit. Pamatam si ako jedny nemenovane noviny este pisali, ze L95 bude jazdit po Pajstunskej smerom od/k Technopolu, a zrazu o 2 dni to bolo po Jantarovej ? A den D ani netreba komentovat ?
Ja si myslim, ze ak chceme mat z elektricky skutocny nosny system, tak jej dajme vlastnosti nosnych systemov a teda to co je ich najvacsou devizou. Velmi jednoduche linkovanie, s velmi kratkym intervalom.
To co popisujes sa da vsetko vyriesit v nejakom strednodobom plane, castokrat s jednoduchymi upravami.
V Petrzalke sa menili trasy v 2005, kde sa v co najvacsej miere zachovali cisla liniek. Dokonca nove trasy boli ludom predstavene neobvykle skoro - na DPB.
Na zastavkach aj tak vladol chaos a takmer ziaden vlk nic nevedel.
Pripisujete cislam liniek prilis velku dolezitost a su dva varianty:
- cisla sa nezmenia - cestujuci sa odveze inde ako chcel = nadavanie na DPB
- cisla sa zmenia - cestujuci nebude vediet kam nastupit = nadavaniena DPB
V Bratislave nemožno hovoriť o dvojlinkovom variante, ale skôr o dvojtraťovom variante, keďže kostra bratislavskej siete pozostáva z dvoch tratí v centre mesta, z ktorých sa odpájajú jednotlivé radiály. Medzi týmito radiálami sa nedá prestupovať v jednotlivých prestupných bodoch. Navyše ani jednolinkový variant nie je úplne jednolinkovým variantom, keďže pre Karlovu Ves a Petržalku uvažuje s dvomi linkami.
Popretie dvojtraťovej schémy znamená nárast prestupovania v neexistujúcich prestupných uzloch a zhoršenie dopravnej obslužnosti určitého územia, čo nie je faktor ovplyvňujúci nárast počtu cestujúcich, ale skôr časť cestujúcich odradí od cestovania električkou, keďže sa im cesta prinajmenšom skomplikuje a taktiež aj predĺži.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Valec