raz ked pojdes autobusom,lebo mesto ma tendenciu auta z mesta vytlacit,tak si spomenies na toho vodica,ktory sa rychlo pretrikoval a nebudes tam stat jak sardinka v tom teple,tak budes vdacny za ten rychly presun
ved vodicovi,to moze byt jedno, on ma klimu v kabine,on to robi pre cestujucich ,ved on je plateny za to a ked mat nebude prestavku tak vola a bude tam stat hodinu a pol a nie tych svojich 25 min
ved to pochopte vsetci
a vodic MHD nikdy nedostane pokutu od PZ,tam takisto funguju nepisane pravidla ,pomahaju si navzajom a ani ta len nikdy nezastavia,to uz neviem co by sa muselo stat...
Profesionál je, ale porušuje predpisy. Čo to tu trepeš o závisti, to nie je závisť, ale snaha o poriadok. Na Bajkalskej za toto isté dávajú roky pokutu každému kto to spraví, tak prečo by sa to malo na Tomášikovej autobusom tolerovať?
ste tu vsetci len v teoretickej rovine ale prax 0 bodov,bus ma vzdy akesi moralne a hlavne nepisane pravo byt pusteny i ked pravidla platia pre vsetkych rovnako
uvedom si jednu vec,ze vdaka nemu niesu zapchy a urcite by sa zaradil aj skor,keby ho niekto normalny pustil alebo mu to aspon umoznil,si vezmi rozmery autobusu plus jeho rozbiehanie,ake to ma on tazke
vsade v europe to tak bezi,dokonca auta spomaluju ,ked len autobus stoji na zastavke a ani blinker nemusi vyhodit a uz stoja vsetci,len tu sme zaostali
Preco by si to "ten tupec" nemohol dovolit? Pre bus a auto tam platia rovnake pravidla, ak si to moze dovolit bus, tak aj auto. Len ten vodic auta v sebe ocividne ma aspon elementarnu slusnost.
Toto sa napr. na linke 64 (ale aj iných v tomto smere) pravidelne opakuje na zastávke Trnavské mýto, Račianske mýto, Karpatská, SAV s tým, že vozidlo MHD dosť často nestihne zelený signál. Jazdný čas sa tak predlžuje enormne.
Ja si pamätám typickú situáciu na Račku smer Trnavské. 39 keď zavrie dvere a dá smerovku doľava, tak tesne predtým (ako to vychádzalo podľa cyklov), dostal zelenú priamy smer po Šancovej (od nám F. Liszta k Trnku) a bolo x situácií, kedy prešla celá kolóna vozidiel súvisle a nikto ten bus nepustil, cca 30 sekúnd tam stál ako tvrdé Y. (Ale obdobné problémy som registroval všade tam, kde je zastávka MHD tesne za križovatkou a pokiaľ má zelenú priamy smer tak autobus môže blikať doľava koľko chce, tá šanca že ho niekto pustí zo súvisleho radu áut bola relatívne malá...).
Na Racku MHD nepusti nikto z toho dovodu, ze priemerny vodic vidi len do 20 metrov pred seba, takze nestihne zabrzdit. (A tiez, ze DPB upustil od informacnych nalepiek na zadnom cele.)
Ale na spominanej krizovatke nie je ziadny rozdiel v rychlosti, tam je to ine.
nikomu sa nic kratit nebude,skratka si to nemozu dovolit,pri takom stave ,aky dopravny podnik ma,chyba tam asi 80 vodicov a tento problem bude stale,pokial platy nepojdu aspon na 1300-1500 eur,denne je nevypravenych x liniek,co ludia samozrejme nevedia,kedze su 5-6 min intervaly na niektorych spojov
ten vodic je absolutny profesional a ten tupec co ho natacal,len mu zavidel,ze on si to nemoze dovolit,lenze neuvedomil si ,ze on naraz vezie aj 50 cestujicich a nesposobuje tak este vacsie zapchy
denne je takychto situacii neskutocne vela a vsetci si zapamatajte,ze keby nebolo MHD tak su zapchy neskutocne
Potom som nikto, lebo na tom Racku busy bezne pustam. Nemam pocit ze by tam bolo nieco co by ma zvadzalo ignorovat prednost v jazde autobusu, proste je to bezny vyjazd zo zastavky.
Samozrejme, znacka neplati skor ako je umiestnena, ja som nehovoril ze je pravny problem ak sa zaradi az tesne PRED krizovatkou. Ide tu ale o pouzitie zdraveho rozumu a empatie - ak vsetci pojdeme az po krizovatku a tam sa zacneme radit, tak nam za chvilu skolabuje doprava. Ak ma vodic niekde zastavku, tak ma objektivny dovod zaradit sa neskor, to je pochopitelne.
Sú miesta, kde jednoducho dá prednosť MHD každý (napr. zbiehanie vyhradeného jazdného pruhu do priebežného na Pražskej v smere na Sokolskú) a kde nikto (napr. výjazd zo zastávky Račianske mýto v smere na Franza Liszta)
Podľa tejto logiky by ale potom mali vodiči L212 preventívne vynechávať zastávku Patrónka v smere na Kramáre.
Ja som bol tiež v tom, že C25 (ostatne, ako každá iná značka) platí od miesta osadenia. Prozaický dôvod: vždy existujú vodiči, ktorí situáciu nepoznajú. Toto, čo robí L50 robí pravidelne aj L204 na Patrónke v smere na Valašskú. Nie je to profesionálne, uvedomelý vodič v osobnom automobile však nemá problém povzniesť sa. Navyše nikde v zákone ani vyhláške nie je určené, v priebehu akej vzdialenosti sa má vodič MHD radiť do svojho jazdného pruhu za predpokladu, že to nie ten najviac vpravo.
Asi by sa patrilo pochváliť DPB za vhodný spôsob riešenia situácie vo vzťahu k vodičovi. Zistili, že je doteraz spoľahlivý, upozornia ho, že jeho konanie nie je správne, a až v prípade, že by sa to opakovalo, budú krátené prémie. Aj takéto drobnosti môžu pomôcť vylepšiť atraktivitu zamestnania v DPB.
Niekedy sa to tu spomínalo, riešenie v danom úseku by bolo jednoduché ak by L50 mohla ísť po električkovej trati od výjazdu od ZST NM až na zastávku Zátišie a za zastávkou by zliezla naspäť na cestu
Pravidla si nevymyslam, ale ak viem ze budem potrebovat ist dolava a vidim ze lavy pruh je plny tak ak nie som idiot, zaradim sa do neho. Trochu empatie..
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023