Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Nesrovnal: "električkové radiály sa zatrávnia"
https://dennikn.sk/minuta/446443/
Keď už je to oficiálne, môžme spraviť progress bar, niečo v zmysle "Zatrávnené trate: 0,1% splnené"
Reply on: zakaznik #214160:
Ja si pamätám, že za socializmu sa používala nesvietiaca zalená šípka aj u nás. Bola aj vo vyhláške o pravidlách cestnej premávky (áno, vtedy pravidlá cestnej premávky neupravoval zákon, ale len vyhláška).
Reply on: zakaznik #214160:


Tu je príklad jednej nesprávne použitej doplnkovej zelenej šípky:
https://goo.gl/maps/JtNyedfJJF72
1. keď svieti zelená šípka spolu s červeným svetlom, odbočovanie je bezkolízne, nie je komu dávať prednosť. Vodiči si na to zvykli a ak by sa to zmenilo, bol by prúser.
2. križovatka je naprogramovaná tak, že doplnková šípka zhasne a zostane svietiť červená, takže vodič nemá žiadne varovanie, že šípka ide zhasnúť a ak neubrzdí, prejde jednoznačne na červenú
Z týchto dôvodov by tam správne mali byť dva semafory, jeden pre jazdu vľavo a druhý pre jazdu vpravo (rovno je zákaz vjazdu). Namiesto toho tam dali do protiľahlého rohu križovatky signál pre opustenie križovatky, ktorý svieti vždy spolu so zelenou, pretože autá z protismeru majú vtedy červenú.
Mimochodom pred nejakým časom tam signál na opustenie križovatky nebol, protiidúce autá mali tiež zelenú a spôsobovalo to kolízie, pretože pri vypnutých semafóroch idú protidúce autá z vedľajšej a platila vtedy opačná prednosť ako pri zapnutých semafóroch - príliš zložité pre našich vodičov.
Reply on: S499.1023 #214158:
To by som rád videl, kde je to v zahraničí nejak masívne rozšírené. Rozumnejšia by bola zelená nesvietiaca šipka ako v Nemecku.
Reply on: S499.1023 #214154:
- Viedenský dohovor niekde prikazuje používanie doplnkovej zelenej šípky?
- V minulosti by som ťa postavil na 10 minút ku kriźovatke pri trnavskom cukrovare, zistil by si, prečo je to hovadina. Lenže už tam tú šípku s pochopiteľných dôvodov zrušili.
- Za druhej svetovej vojny, keď americkí piloti zaťahovali podvozky na zemi namiesto ovládania klapiek, tak zmenili dizajn ovládačov. Lebo pochopili, že ak vznikajú chyby z toho, že niečo vyzerá podobne ako niečo iné, treba to zmeniť. A to boli piloti, nie človek milión v aute.
Reply on: 810zssk #214157:
To samozrejme nie, ale ani nevylučuje, takže neznalec vyrazí do zahraničia a bude páchať chaos tam.
Reply on: S499.1023 #214154:
Viedensky dohovor predsa jej pouzivanie neprikazuje.
Reply on: TeBeCe #214155:
Však Pangrác je dobrý inštruktor ? .
Reply on: zakaznik #214153:
Nie je pravda. A máme nejaký Viedenský dohovor, že?
Reply on: S499.1023 #214152:
Doplnková šípka by sa podľa mňa mala prestať používať. Prax ukázala, že pre priemerného vodiča je to príliš zložité.
Reply on: roman2 #214147:
Na kruhový signál voľno alebo na signál v tvare šípky? Lebo odbočovanie na kruhový signál (vrátane doplnkovej šípky) nie je bezkolízna a ani nikdy nebolo.
Reply on: Miro #214132:
Netuším, ja som to len pridával ako ideový návrh pre prípad, že by neprešla kolaudácia istého mosta... ?
Reply on: roman2 #214147:
Mohol to schvalit tak ze je to uplne normalna vec v zmysle zakona. To je pointa plneho zeleneho signalu.
Reply on: roman2 #214147:
Viedenský dohovor k cestnej premávke:

Čl. 16 ods. 2
"While changing direction, the driver shall, without prejudice to the
provisions of Article 21 of this Convention regarding pedestrians, allow oncoming
vehicles on the carriageway he is preparing to leave, and cycles and mopeds moving
on cycle tracks crossing the carriageway he is about to enter, to pass."

Čl. 21 ods. 2, časť písm. a
"drivers turning into another road at the entrance to which
there is a pedestrian crossing shall do so slowly and give way, if necessary
stopping for this purpose, to pedestrians already using, or about to use, the
crossing"

K augustu 2014 podpísalo 73 štátov.
Reply on: 810zssk #214145:
Na Slovenské pomery nič neobvyklé keď odbáčaš vľavo na signál "voľno" a chodci na druhej strane kam odbáčaš (dajme tomu spomínaná križovatka) majú tiež "voľno" ? na niektorých križovatkách bežná vec,nerozumiem ako toto mohol niekto schváliť ?
Reply on: Volodaaaa #214142:
Videl som aj obmedzenie rýchlosti zrušené značkou ZA križovatkou

Ale pozerám, že sa tu debata zvrhla a už sa nebavíme o MHD, ale o IGK ?
Reply on: roman2 #214144:
Istotne vies do momentu kedy sa tam zmeni organizacia dopravy a zelenu spolu s tebou dostane napr. chodec..
Reply on: Volodaaaa #214142:
Na križovatke Pionierska/Račianska nepotrebuješ spomaľovať,aby si sa presvedčil či proti idúce vozidlá stoja,to predsa vidíš ? keď tadiaľ jazdíš tak už istotne vieš ako je tá križovatka nastavená ? skôr ma rozčuľuje absolútna ignoracia vodičov na križovatke Kukučínova/Jarošova...Vodiči absolútne nerešpektujú obrovskú modrú dopravnú značku so zakreslenými jazdnými pruhmi,ktorá presne usmerňuje vodičov do akého pruhu sa majú zaradiť ak chcú ísť priamo na Pioniersku alebo ak chcú odbočiť vpravo alebo vľavo na Račiansku.Koľkokrát som v kolíznej situácii a tí ktorí ma obmedzia ma ešte vytrúbia ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.