Prečo by mal byť význam blikavej zelenej rovnaký ako význam žltého svetla? Na žltú (oranžovú) si povinný zastaviť, ak je to možné bez nebezpečenstva. Význam blikajúcej zelenej podľa mňa taký nie je, má upozorniť vodiča, aby bol ostražitejší a čakal, žekaždú chvíľu mu skočí oranžová, ale inak je to normálna zelená, t.j. povoľuje jazdu.
Také je logické vysvetlenie blikajúcej zelenej. Ale keďže zákon taký signál nepozná, de iure blikajúca zelená je to isté, ako keby na semafore nesvietilo nič, čiže v tom čase platia dopravné značky, resp. pravidlá o prednosti v jazde. Pozor na právnikov!
Na ilustráciu, čo dokážu právnici urobiť zo zdanlivo jasných pravidiel, odporúčam: http://auto.idnes.cz/pravnik-odbocovani-vlevo-soud-de3-/automoto.aspx?c=A160415_140841_automoto_fdv
„Lidé nevědí, že musí při odbočování předpokládat i chybu dalšího řidiče. Neznají zásadu takzvané omezené důvěry, kterou ale vyznává právo,“ uvádí Petra Gříbková ze společnosti Atlas Consulting, která se zabývá právními informačními systémy.
Jedná sa o to, že zákon blikavú zelenú nepozná a jej význam je v podstate rovnaký, aký je význam žltého svetla, ktoré predchádza svetlu červenému. Žlté svetlo by pri MPR 50 km/h malo svietiť tri sekundy a pri vyššej MPR až štyri sekundy, čo je dostatočný čas, počas ktorého je možné bezpečne zastaviť vozidlo pri dodržaní MPR pred hranicou križovatky. Samozrejme platí, že ak Ti rovno nad hlavou blikne žlté svetlo, tak nie je v akýchkoľvek možnostiach fyzicky vozidlo ihneď zastaviť, ale práve kvôli tomu tam to žlté svetlo je, aby si vedel, že sa blíži červená a máš zastaviť vozidlo.
Pokiaľ ide o električky, v blízkom zahraničí, kde nemajú guličky, ale čiarky, tak majú tieto návestidlá aj svoju „výstrahu“, kde smer, ktorý je na voľno, určitý čas bliká pred tým, ako sa zmení na stoj. To je podľa mňa aj vhodné zlepšenie pre naše návestidlá.
To ale samozrejme nemusí byť zrejmé aj bežným účastníkom cestnej premávky ako je kobzinko, resp. to môže byť dôvodom (netvrdím samozrejme, že to tak určite bolo i teraz) na napísanie dnešnej sťažnosti v príspevku #214079 Chcelo by to každopádne ďalšie priblíženie situácie z jeho strany
Samozrejme aj semafóri by mali byť nastavené tak že keď skočí signál stoj, tak by tam mal byť nejaký čas na reakčnú dobu kým dostane iný smer zelenú. Zo skúsenosti viem že na niektorích križovatkách tomu tak nie je.
Ale veď sám som jazdil. Aj predpis D1/1 jasne hovorí: Ak padne signál stoj v takom okamihu že by vodič električky už neubrzdil prevádzkovým brzdením tak SMIE ÍSŤ ĎALEJ! Táto situácia sa samozrejme NEPOVAŽUJE za jazdu na signál stoj.
Ale no tak, snáď mi nechceš povedať, že zakaždým, keď električke skočí STOJ dajme tomu 15 metrov pred ňou, tak sa to vždy snaží ubrzdiť aj za cenu ohrozenia zdravia prevážaných cestujúcich...
Zaujmavé, takmer vždy vidím chodiť na červenú chodiť arogantných chodcov. Občas aj nejaké auto prejde na červenú. Zato električku som na signál STOJ ešte nevidel ísť! (neplatí samozrejme pre predsignál).
Súhlas - blikajúca zelená bola veľmi pozitívnym a užitočným krokom pre vodičov - zrejme preto tak ležala mysliteľom z KDI v žalúdku...
Zažil som tam podobné situácie aj ja. Teraz nemám na mysli (duo)chodcov, prechádzajúcich tam cez priechod na červenú štýlom najprv rýchlo pomedzi autá a potom skokom pred električku, ale aj samotný fakt, že električka plná ľudí idúca rýchlosťou 50 Km/h, ktorej pár sa metrov pred spomínaným priechodom zmení signál VOĽNO na STOJ, samozrejme predpisovo zabrzí na desiatich metroch... ?
Aspoň nejaký predsignál pre električky by tam mohol byť, keď už zrušili tú blikajúcu zelenú, ktorá na tento účel dobre poslúžila aj vodičom električiek.
Vodič električky nemá čo pozerať po zelenej pre autá, má svoje "gule". Autá majú oranžovú, ktorá je na to, aby rozbehnutý vodič ešte mohol prejsť, ak nestihne zabrzdiť. Tam je aj podľa mňa nezmysel pridávať ďalšie uprornenie v podobe blikajúcej zelenej. Električka má len "zelenú" a "červenú", tam by sa možno niečo ako "oranžová" hodilo. Ale som presvedčený, že ak vodičovi električky padne "červená" tak, že už neubrzdí, resp. by to bolo nebezpečné, je ešte dosť času, aby prešiel, kým kolízny smer dostane zelenú. Chodci tiež nemajú blikajúcu zelenú, ani oranžovú. Mali by mať?
1. Hodzovo namestie nie je centrala.
2. Listky vymenit mozne nie je. Jedine ze pockate kym sa bude menit tarifa a potom.. alebo ich proste pozuijete ked budete potrebovat.
Akéto poradie je s ohľadom na ľudí prechádzajúcich z jednej strany ulice na druhú úplne logické. Pre ľudí prechádzajúcich len z ostrovčeka a tiež pre všetkých farboslepých a ignorantov je to však úplne nepochopiteľné.
Ešte cca 8-9 rokov padala zelená chodcom cez všetky časti naraz. Ale potom sa to v rámci preferencie elín zmenilo, takže najprv padne zelená chodcom cez cestu a cez električku až nakoniec, a zasa skonči najprv cez el. trať a až potom cez cestu.
Ja sa pridam k debate Riazanska a semafory, chodim tu dost casto, to co tu vidavam co sa tyka chodcov, tak nic v zlom pre pana so synom, ale tu chodia ludia - cest vynimkam - akoby ani gebulu nemali.
Ako pravidla by sa mali dodrziavat obojsmerne, ako vodic, tak aj chodec. Tento prechod ma specialitu, ze zelena padne pre chodcov ako prva v useku smerom do Race, potom v useku smerom z Race do mesta a az nakoniec "stredna zelena" = elektrickovy usek.
Nejdem sa hadat s panom so synom, ale tu specialne plati, ze zelena pre chodcov sice padne, ale poriadne sa treba aj tak pozriet, velakrat idu aj auta na jasnu cervenu, nie len eliny.
Elina velakrat je tak rozbehnuta, ze keby aj zacal brzdit, tak vyblokuje cely priechod pre chodcov a coby bolo s ludmi v eline, ti by popadali jak hrusky..
Preto by sa hodila blikajuca zelena, pretoze aj vodic eliny keby ju zbadal, tak by videl skor, ze nestihne prejst.. Ale to nam tu bude KDI trepat ze to nema zmysel apod nezmysly, pricom prax z inych krajin to hodnoti jasne pozitivne..
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Max