Pre zápchy a prestupy z periférii to je veľakrát aj viac, ako 40 minút, nie to 30.
Ale aj v regióne by mohli zaviesť 20´ , či 35´ lístky, lebo viaceré spoje podľa CP Slovak Linesu pri 15 a 30 minútových trasách od istých významnejších dopravých uzlov majú chrono pre jeden spoj na 14, pre druhý na 17 min., alebo 28 vs. 33 min.
Alebo by mohli zjednotiť všetky CP ... ale myslím to by bolo asi ťažšie dosiahnuť, ako ďalšie takéto dezintegrácie tarify. ?
Do Slávičieho premávala linka 517, ktorú vzhľadom na popisované situácie DPB po krátkom čase zrušil (číslo 517 sa potom použilo pre inú linku). V neskoršom čase sa tam jednosmerne predĺžili spoje L518.
V porovnaní s 90-tymi rokmi je dnes situácia v nočných hodinách výrazne lepšia. Predtým boli bitky a napadnutia na dennom (nočnom) poriadku, pred víkendmi obzvlášť. Ako Petržalčan som radšej chodil z centra pešo a z tých pár krát, čo som šiel busom bol asi 90% nejaký problém. Našťastie mne sa vyhýbali.
Nočák do Kopčian nechodil nikdy, súčasná N80 je k im najbližšia.
Nie je toto nejaké zložité a neodradí to tých, ktorí to môžu využiť?
"preregistrácia existujúcej dopravnej karty na autobusovej stanici v Dunajskej Strede za cenu 0,90 €"
"Občan predmetných mestských častí ďalej musí podať žiadosť o refundáciu nákladov na Mestský úrad Dunajská Streda s uvedením bankového účtu žiadateľa v tvare IBAN. Vyúčtovanie nákladov sa vykoná štvrťročne spätne poukázaním finančných prostriedkov na bankový účet žiadateľa. Na realizáciu refundácie cestovného nie je potrebné predkladať cestovné lístky, výška refundácie bude určená z tzv. účtu dopravnej karty, ktorý dopravca predloží za dohodnuté obdobie Mestskému úradu."
Ja žiadnou nostalgiou za Vrakosami netrpím. Ani za Ikarusmi. Boli to vozidlá poplatné svojej dobe. SOR nepovažujem za vozidlo poplatné svojej dobe. To že sú aj horšie neznamená že SOR je dobrý. Pri troške snahy by to mohol byť normálny autobus, naozaj mu veľa nechýba.
A preto boli Vrakosy rovnaké šmejdy ako ŠÖRy. Akurát že Vrakosy zodpovedali dobe v ktorej sa vyrábali a konštrukčne boli porovnateľné s inými vozmi v zahraničí (najmä na západe). To čo vyrába SOR dnes je paródia na autobus. Sami to priznali, že dizajn ich vozov je niečo čo by mali doháňať. Tak šup do toho! Tým vozidlám zasa až tak veľa nechýba aby som ich mohol nazvať autobusmi! Nech mi nikto nevyčíta že som zaujatý voči firme, tá mi je ukradnutá. Ale mám odôvodnené výčitky k ich konkrétnym výrobkom. Ani Škodovka sa nikde inde nechváli tými trolejbusmi ktoré dodala pod svojim menom do Bratislavy. A tie úžasné karosérie už majú pekné problémy, láme sa im uchytenie trakčákov. To by pri SORe nebola novinka. Isteže, môžu spraviť ľahký autobus aby mal nižšiu spotrebu, ale keď ho predajú do podmienok prevádzky typu DPB, tak sa nemusia čudovať že im tie vozy bude vracať s popraskaným rámom v rámci reklamácie. A mám veľké obavy čo sa životnosti tých trolejbusov bude týkať. Budem len rád ak sa budem mýliť! Dúfam že doby kedy z Vrakos za jazdy vypadávali motory, odlamovali sa schody, išli vypadnúť okná a pod. sa nebudú pri tých "úžasných" črepoch z Libcháv opakovať.
K tretiemu článku: Ako to bolo s nočnou linkou do Slávičieho údolia? A linka 518, ktorá tam (9,5-metrové SOR-y tuším) zachádzala iba pre výstup cestujúcich, to v praxi ako vyzeralo? Tam sa situácia naozaj zlepšila a na N31 nie sú väčšie problémy než na iných linkách?
Ozaj a premávala niekedy nejaká nočná linka aj priamo do Kopčian?
Ámos