Trochu preháňam: No myslel som to tak, že AK chodia ľudia za vnútroštátne cestovné IDS JMK na nákupnú turistiku do Laa an der Thaya, tak nepodporujú českých producentov a obchodníkov a platia DPH v inom štáte. Podobne vláda má, predpokladám, záujem o rozvíjanie (hoci aj jednodňového) domáceho cestovného ruchu. No a v Laa an der Thaya je aquapark a kúpele.
Kedze k zmene dopravcu dochadza az na hranici, tak po hranicu plati tarifa predmetneho dopravcu - ak pri konkretnej ponuke nie je uvedene inak. Cestovne sa pocita uplne rovnakym sposobom ako pri kupe listka do stanice.
Vďaka. ? Myslel som príklad konkrétnej trasy odkiaľ kam a koľko si kde a aj celkovo spolu za cestovné zaplatil. Celodenná jízdenka ČD platí až po štátnu hranicu?
Až po hranicu sa platí bežné vnútroštátne kilometrické cestovné? A v smere do ČR je to "Kúty Gr." napriek tomu, že posledná stanica na území SR je Brodské? Teda CL po hranicu je len o zopár centov drahší než lístok po stanicu Brodské?
No tak ano, ak by sa v IDS BK urcili bezne tarifne podmienky pre Rajku, tak by to bolo 70 centov. Vsak to by nebola celkom primerana cena. Cena do centra by bola 1,50 eur ako kedysi.
Ano, v pokladni je vydanie listka po hranicu bezne mozne. Mal by si mat uz v danom case nadvazny listok - vacsinou ho ale nechcu a ked aj nahodou chcu, tak im mavnem In-Kartou ktoru aj tak nemozu precitat a je vybavene. Neviem o ziadnej zeleznicnej sprave, ktora by predavala listky po hranicu cez internet. Daju sa ale kupit rozne sietove listky - cize napr. si kupim Celodenni jizdenku CD cez net a v pokladni ZSSK listok po hranicu.
Mne sa najma paci ze nejaki starostovia si vymysleli totalnu fantasmagoriu a uz sa pise ze BA a PK "mozno spoji elektricka". Vsak ale dobre, po spravach o hyperloope uz moze vyjst naozaj cokolvek ?
Myslel som to tak, že či českému Ministerstvu financií neprekáža, že Juhomoravský kraj umožňuje cestovať do Rakúska tak lacno. ?
Ty si napísal "Vsak IDS JMK aj na Slovensku ma beznu tarifu, preco by v Rakusku malo mat inu? Navyse mat rozdielne tarify by bolo uplne proti podstate IDS.". A keďže IDS BK sa v mnohom inšpiruje od IDS JMK, tak pri budúcej zóne 820 v ktorej má byť Rajka to vychádza pri súčasných cenách na cestovné z Rusoviec iba 0,70 €.
Pri linke 910 v IDS JMK by sa ešte dalo argumentovať, že cestujúci ju využívajú aj na vnútroštátnu cestu (napr. z Hodonína do Strážnice) a tým je jedno, že prechádzajú aj cez územie iného štátu.
Vedel by si mi prosím uviesť nejaký konkrétny príklad? Na stanici ti vedia predať vnútroštátny lístok po štátnu hranicu (Gr)? A napr. ale ani v Česku nie je možné kúpiť lístok od / po štátnu hranicu cez internet.
Mozes si kupit akukolvek kombinaciu aku dokazes. Kombinacia dvoch vnutrostatnych listkov je problem, lebo od hranice sa listok neda kupit cez internet, cize musis listok kupit v dvoch roznych statoch. Ale ak cestu planujes vopred, tak ano, da sa to tak kombinovat (sam to pouzivam).
No tak v prvom rade "Ceska republika" tie autobusy urcite neobjednava, kedze neobjednava ziadne autobusy v IDS JMK - tie objednava Juhomoravsky kraj a v jeho zaujme rozvoj cezhranicnych vazieb nepochybne je. Ci objednava autobusy az do Rakuska, alebo su ciastocne nedotovane, pripadne dotovane niekym inym, to neviem.
To aka tarifa by platila do Rajky a kto by to kompenzoval by prirodzene zaviselo od toho ako by sa ta tarifa urcila a ako by sa dotknute subjekty dohodli.
Aj dva samostatné vnútroštátne (po štátnu hranicu a od štátnej hranice)? To by bola už 5. možnosť a teda zase iná výška cestovného ako si kúpiť cestovný lístok alebo sa mýlim?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023