Presne tak, za priecestím bolo asi 50 m koľaje... ono to priecestie tam zjavne vzniklo až v čase budovania diaľnice, keďže roky predtým tam bol vstup zakázaný a ani Bratská tam ešte nebola.
Napriklad ja. A robim to tak, ze necham auto v Hainburgu, kde neplatim za parkovne a idem dalej S7 az na letisko. Okrem toho ta spojka na Petrzalsku stanicu by sa OBB celkom oplatila, pretoze pri vypadku Hainburg ci Wolfstahl by neostali odrezany od sveta, rep. pri pokazenom vlaku a parkovani v Bratislave v Petrzalke by stacilo nieco stiahnut z Brucku a nemuseli by to tahat az z Mannswörth alebo az z Viedne. Hlavne by sa im pekne prepojili dve trate. Tak sa ani necudujem, ze rakusaci nad tym aj rozmyslaju. Horsie je to u ZSR. Postavit novu trat (nie rekonstrukciu)? Vsak to bolo naposledy v 1992 (opravte ma ak sa mylim), a to bolo 1,4 km trate do Kittsee.
K tej 801 pardon. Dlhší čas nie som v Bratislave a tieto zmeny mi ušli. Kedysi tie intervali boli podstatne dlhšie a Slováci z Rajky si ponosovali. A ja len tvrdím, že nemusí byť vlak do Rajky VÝHĽADOVO stratový. Tie príhraničné maďarské dediny budú narastať. Nemusí to byť za určitých okolností stratové ani dnes, ale to by sa museli prekopať dialkové spoje, napríklad odklon niektorých ECčkok z trate 130 na Hegyeshalom, Gyor, Komárom, Budapest, ktoré by stáli i v Rajke s možnostou prestupu na regionálne spoje. Samozrejme ten odklon EC do Maďarska by nebol na to, aby sa len niekto odviezol z Hl. stanice do Rajky. Vlakové spojenie len kvôli Rajke je dnes hlúposť. Výhody by spočívali v priamom spojení Bratislavy a Gyoru (Ľudia z BA tam chodia nakupovať), Komárna-Komáromu - rýchlejšia alternatíva k trati 130, a rýchlejšieho spojenia Bratislavy s Budapešťou.
Koľko asi zaplatí taká 3-4 členná rodina za vlak tam a speť? Asi zhruba toľko, koľko by zaplatili za taxík. Mimochodom, Bratislava sama nemá možnosť dostať sa vlakom na vlastné letisko(i keď to EU žiada) a vy tu snívate o vlaku na rakúske letisko?
Ano, poznam a hned niekolko (autobusom, kedze vlakom to z Bratislavy momentalne nedava zmysel). Ak uz pre nic ine, tak preto ze to viacdnove parkovanie na letisku nie je prave lacna zalezitost Takze aj dost zarytych gumokolistov pri ceste na letisko voli ine formy dopravy.
Mohol by si prestat vypisovat nezmysly o veciach o ktorych ocividne nemas absolutne ziaden prehlad. Tie baliky na nastupistiach smer Bratislava byvaju v silnych casoch fakt slusne a to tam jazdia traja dopravcovia v intervaloch cca hodinu, pripadne aj menej.
1. Linka 801 jazdi v intervale 30 minut v spicke a 60 minut v sedle. Aky lepsi interval si predstavujes pre dedinu akou je Rajka? Vsak tam maju uplny luxus pri tom dopyte co tam je. Kazdy sa ti skor vykasle na ranne polhodinove vychadzky na hlavnu stanicu.
2. A ten dialkovy vlak Bratislava - Budapest bude chodit kazdych 15 minut?
1. Ja som tu o ziadnom projekte nesnival, sam som vyjadril istu skepsu z pohladu opodstatnenia projektu a vyjadril sa v tom duchu ze som za realizaciu len ak ju potvrdi studia (a to aj porovnanim s autobusovym variantom).
2. Neviem ci si si to vsimol, ale ta trat vedie na hlavne letisko obsluhujuce Bratislavu, ktore za den vybavi viac pravdepodobne viac Slovakov ako ma Rajka obyvatelov.
Tie vlaky sa výhľadovo nemusia neoplatit ani do Rajky, len to chce dobrú propagáciu hromadnej dopravy. Ako na L801 s takými intervalmi sa každý vykašle. Možno by to chcelo tam dialkové linky s trasou Bratislava - Budapešť, ktoré by boli alternatívou ku slovenskej trati 130. Dokonca aj alternatívou k trati 131, ak by sa vyriešila nadväzná doprava Komárno-Komárom.
OT: Keď sa reaguje na tak nepodstatné detaily, ako napr. hodiny na narýchlo orezanom obrázku a musí tu niekto zosmiešňovať niekoho za každú cenu, tak človek sa niekedy musí venovať aj iným činnostiam, ako len kresleniu obrázkov v painte. Napr. sa hľadali aj nejaké články pre sestru na prácu do školy a sa musí občas aj od PC odbehnúť.
Dakujem Zo satelitnych snimkov to vyzera ze ta kolaj tesne za priecestim koncila, co je zaujimave riesenie ale vysvetlitelne (kolaje sa podla satelitu zbiehaju tesne pred priecestim, takze tam bolo zrejme potrebne tu "trat" este kusok potiahnut).
Inak mam este jednu doplnujucu otazku k Pressburgerbahn: Tesne za odbocenim z Bratskej na Kaukazsku je dodnes zeleznicne priecestie. Nejak sa mi ale nechce verit ze by ta cesta (ten konkretny asfalt) pamatala prevadzku Pressburgerbahn. Co tam teda hlada? Je moja domnienka zla a naozaj to priecestie vzniklo este ked sa tam jazdilo, alebo z ineho dovodu, napriklad ako nejaka vlecka v ramci objektu byvaleho depa?
Z pohladu trasovania vidim v tvojom navrhu jeden problem a sice to urovnove priecestie tesne za kruhacom (B9/B50). Rozhodne nie je neriesitelny, len to nemoze byt presne tak ako navrhujes - lebo v momente ked by siel vlak tak zablokujes danu krizovatku pre uplne vsetky (aj nedotknute) smery, tym ze sa zapcha kruhac vozidlami odbocujucimi od Bratislavy na Berg. Riesenim by mohlo byt vedenie trate v danom useku o cosi juznejsie, co by bolo vhodne najma v pripade ak by sa pouzilo alternativne vedenie trate, ktore navrhujes. Druhou moznostou je ine riesenie cestnej komunikacie v danom mieste.
Z mojho pohladu sa ale treba zaoberat aj zvysnym usekom trate, najma z pohladu jeho priepustnosti. Ak ma trat mat aspon nejaky potencial, tak bude potrebne tam riesit nejaku rychlu vrstvu vlakov (REX). Dnes ma Blaguss jazdnu dobu Novy most - Letisko Vieden 45 minut, zatial co osobak Wolfsthal - Letisko Vieden 44 minut, takze je ocividne kde tam je problem. Ak projekt neposkytne atraktivne spojenie na letisko, tak je podla mna mrtvy (mimochodom, keby sa konecne spojazdnilo to parkovisko pod ZST Petrzalka, tak si viem predstavit VELMI zaujimavy P+R projekt pre letisko Vieden). Takze je potrebne zistit ci dnes je mozne vedenie takychto vlakov (ci sa zmestia na trat), resp. co by bolo potrebne zmenit, aby sa to umoznilo.
Ono by to celkovo chcelo nejaku studiu, ktora by sa podrobnejsie zaujimala prinosmi tohto projektu. Nie nevyhnutne cisto z ekonomicko-dopravneho hladiska, ale aj z pohladu moznych prinosov pre hospodarstvo vytvaranim novych regionalnych cezhranicnych vazieb (netusim ci takato studia existuje - ak hej, rad sa o nej dozviem.. zial u nas sa takto velmi nerozmysla, ale v Rakusku by sa mohlo). S tym ze si predstavujem ze tato studia by posudzovala okrem nuloveho stavu a zeleznicneho riesenia aj riesenie vo forme lepsej prihranicnej autobusovej dopravy.
Mimochodom, ak uz by sa riesil Pressburgerbahn, tak by sa mi pacilo vybudovanie prestupneho bodu vlak/elektricka pri Relaxxe, ale opat len ak by to potvrdila studia. Tym padom by juzne spojenia do Viedne (cez Kittsee Gr a Wolfsthal Gr) ziskali este luxusnejsie napojenie do centra nez vlaky cez Marchegg. Islo by vsak o pomerne nakladnu vec, okrem samotnej zastavky by bolo nutne vybudovat aspon odstavnu kolaj (vytazena trat + predpoklad nutnosti dlhsieho obratoveho casu nez par minut), na co by miesto bolo na tej volnej ploche juzne od trate za priecestim Cernyvskeho. Odbavovacia hala by snad mohla byt priamo nad tratou v urovni elektrickovej trate. Samozrejme takyto projekt by mohol byt realizovany aj bez obnovy Pressburgerbahn. Len mi to v tejto suvislosti napadlo ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
kelovy