Vyhladovo sa pocet vlakov zvysovat ma a to aj v sedlach X dni a aj v 6,7,sv. Porovnaj si cestovne poriadky v GVD 1996,2006,2016 - pocet spojov od PK,SC,MA je stvornasobny oproti roku 1996. Ak raz budeme reformovat regionalne busy, co budeme (raz, mozno???), tak navysenie vlkm bude nevyhnutne. Opakujem, vyhladovo v blizkej buducnosti.
Inak som prekvapený, že na Slovensku neexistujú služby ako www.sejf.cz či www.paysec.cz , ktoré umožňujú elektronicky (napr. zo smartfónu) kúpiť si lístok na MHD či na diaľkový spoj. Ich nevýhodu vidím v tom, že na takú službu si treba najskôr nahrať kredit - z neho sa potom platia aj cestovné lístky.
Na podobnom princípe elektronickej peňaženky je kúpa cestovných lístkov v aplikácii pre smartfóny Poseidon (IDS JMK). Oni majú vlastnú elektronickú peňaženku či používajú niektorú z vyššie uvedených?
Kvôli jednoduchosti a univerzálnosti použitia som skôr za také možnosti platieb, ktoré priamo využívajú produkty kartových spoločností (napr. VISA, MasterCard). Napr. cestovné lístky na vlaky aj autobusy RegioJet sa dajú kúpiť priamo takouto platobnou kartou cez internet [aj zo smartfónu], ale navyše ponúkajú aj vlastnú elektronickú peňaženku = Kreditový cestovný lístok. Tam je možné navýšiť kredit aj platobnou kartou cez internet.
Napr. tuším v internetovom obchode Alza.sk som si všimol, že umožňujú [vraj bezpečne] uložiť si číslo a ostatné údaje platobnej karty zákazníka, a preto ich zákazník nemusí znova zadávať pri ďalšom nákupe. Na podobnom princípe funguje aj PayPal - na platby tiež stačí už iba užívateľské meno a heslo. Ak tam má zákazník pridanú svoju platobnú kartu (že nenavýši si kredit cez www.paypal-dobijanie.sk ) tak tiež nemusí znova zadávať údaje zo svojej platobnej karty, lebo v PayPal ju už má pridanú.
Ja som počul zatial iba o zrušení plán.elektrifikácie Leopoldov - Šurany, ktorá im ako píšeš ekonomicky nevyšla. Závod Jaguar pri Nitre však ešte môže všetko zmeniť...
Akurát, že tí prví chlapci akosi nevnímajú dostatočne realitu, lebo každá štúdia čo som čítal konštatuje, že trate v regióne neumožňujú kratší ako 20 min. interval regionálnych vlakov. Aj to niekde len s odretými ušami. V takom prípade snívať o 15 min. je úplne zbytočné.
Naviac, robí sa predsa štúdia BA-uzla, takže hádať (rozumej diskutovať) o Filiálke je stále predčasné.
1. obr.: Takto sa dá spraviť v priemere nonsense 13 minútový interval v úseku Senec - Bratislava ráno od 5:00 do 7:30. Tri vlaky, nič viac... samozrejme hustý interval len v špičke, inokedy by to bolo zbytočné, podobne, ako pre rameno TT-BA-MA. (popoludní do BA v priemere 30 min.)
2. obr.: Popoludní by však boli problémy s vlakmi v Senci.
Ak chceme mať zmysluplný interval do Senca z Filiálky, musíme odtiaľ poslať dva vlaky v špičke, aby stanica neslúžila len pre jeden vlak pre tento smer. Jedine XX:52 a XX:22 (pre príklad 16:52, a 17:22)
16:52 - v jazdných časoch má vatu na predmestí, nech pred ním prejde EC 131 Varsovia cez Odb. Močiar. Príde do Senca o 17:20, veľmi tesne pred R 843 Krivín na druhú koľaj vľavo.
- / Ak by to predsa nevychádzalo, predĺžme ho až do Galanty s odchodom 17:25 po odchode Os do BA. Po ďalšom úseku sa tam vytvorí nezmyselný 9 min. odstup, takže ho predsalen necháme v Senci. /
- Príde / odíde Os z BA do NZ a KN (17:34). Prejde bystrický R 840 Urpín do BA okolo 17:39. Vlak stále stojí na druhej koľaji. Prejde EC 272 Csárdás smer BA dajme tomu o 17:48. A o 17:50 už má prísť ďalší posilový vlak z BA, o 17:55 aj REX 877 Podlužan do NZ.
Čiže dva vlaky sa nemôžu vybaviť v Senci. Ergo musíme zrušiť ten druhý vlak z BA s prích. o 17:50 (a aj ten predošlý o 16:50, atď...červené, prečiarknuté)
Tým pádom nám zostáva len jeden jediný vlak z Filiálky s odchodom o XX:52 (žlté). = a aby nedochádzalo v Senci k problémom príchodom pred rýchlikom z BA, môžeme ho presunúť na XX:45. Túto časovú polohu môžeme napchať zrejme aj na Hl.st., ale len tým, že v Bernolákove bude odstavený pred EC (vlak slabožltým 17:52 - 18:17).
Do Senca príde o XX:17 pred rýchlikom, počká si odchody Os do BA, prechod R a EC do BA, REX do NZ, a odíde do BA o XX:59, príde o XX:27 a naspäť XX:45, a takto môže pendlovať.
Celkovo dajme tomu 5 vlakov pre potreby špičky od 14:45 do 18:45. Interval rovných 20 minút, viacej nevopcháme (teda dá sa, ale to už by bolo o niečom inom).
Čiže Filiálka na Galantu by mohla vypraviť len jeden vlak za hodinu, ak teda nechceme príliš veľa odstavení na vedľajšiu koľaj vo Vajnoroch a Bernolákove (riziko kumulovania meškaní kvôli bystrickým R a EC).
TrMy je atraktívne miesto, ale Filiálka zmysel bude mať len keď tú regionálnu trať v ÚP VÚC BA po Senec postavia.
Ono tá diskusia je zaujímavá z iného hľadiska.
Kým chalani čo sú za delenie Os vlakov na dve stanice vychádzajú z predpokladu 15min interval a nedostatočná kapacita pre tie vlaky na HLST, tak Samo píše o dostatočnej kapacite (aj vďaka sprejazdňovaniu smer DNV) s tým že nepočíta 15 min. int z každej trate.
Síce to je poslané ako odpoveď, ale nie je to len pre zlošuka: Fascinuje ma ako sa už niekoľko dní hádate o projekte, ktorý našťastie zatiaľ nie je veľmi reálny.
Prečo by to bolo nonsense, keď momentálny polhodinový takt je taký, že sa akurát stíha, čo sa týka kapacity vlakov. A to ešte ani jednu jedinú dušu snáď nevozia busy k vlakom v Ivanke, Bernolákove, Bieli či v Senci. Kebyže začnú chodiť v Senci tie busy na vlaky len po linke 640 a 659, tak tie vlaky budú mať problémy (pred pár rokmi dva rýchliky s 8 vozňami boli full plné po dvere, lebo práve od Grobu a Jelky prichádzali autobusy, čiže ochota prestupovať je, ale kým existujú súbežné busy...). Len po Galantu tie vlaky obsluhujú 60 tisíc obyvateľov, a ty si pred pár hodinami písal, že regionálne vlaky neslúžia len obyvateľom tých obcí, kt. majú stanice, ale aj okoliu. Čiže to číslo porastie až na 80-90 tisíc. To je viac, ako záhorácky smer a niečo podobné trnavskému. A, že 15´ int. je nonsense... samozrejme dochádzka je najsilnejšia v smere do Bratislavy = každodenné zápchy v Senci, V Bernolákove, v Ivanke, na starej Seneckej, na diaľnici, na Vajnorskej, na Rožňavskej.
Všetko presmerovať nikto nechce z nás, lebo nesmieme rozbiť prestupy na R/EC. To, že Nesrovnal o tom sníva, neznamená nič, to ani cestujúci, ani železnice nebudú rešpektovať, nestresujem kvôli tomu.
A ak nechcú zahusťovať interval, tak nechápem celú hystériu okolo Filiálky, ani okolo IDS. V tom prípade doporučujem celý IDS zrušiť, lebo tú tarifu +udia využívajú len z nanútenia.
15 minutovy interval vlakov od Senca je uplny nonsense, na to zabudni. O takom intervale sa ma zmysel bavit v suvislosti s PK/TT a MA/Kutmi.
Ak presmerovavat na Filialku, tak vsetko z daneho smeru, v opacnom pripade rozbijas system a navyse nedostatocne vyuzivas novopostavenu stanicu. Vsak ked je to taky dokonaly uzol, poslime tam vsetko ? Potom ale treba riesit prestupne vazby v uzle Predmestie/Filialka a v tomto smere som zatial ziaden zmysluplny navrh nevidel.
Mimochodom, pre celu tuto debatu je dolezity fakt ze realne sa nikto nechysta navysovat pocet regionalnych vlakov v okoli Bratislavy.
Filialka je drahy projekt, pri ktorom je pochybna navratnost z dovodu nedostatocneho poctu vlakov a aj keby sa ten pocet vlakov navysi, stale je otazny prinos oproti variante skapacitnenia Hlavnej stanice, ktora ma strategicku polohu.
Listky cez aplikaciu Wiener Linien sa uhradzaju platobnou kartou. Listok sa predklada podla sposobu kupy: ak cez web, tak na papieri, ak cez aplikaciu tak v aplikacii.
Nie je dovod vodicovi hlasit vystupnu zastavku.
V IDS JMK sa v spoji ktory konci v Brne nastupuje na uzemi zon 100 a 101 vsetkymi dverami. VOR netusim.
Rozdielna cena jednorazoveho listka papieroveho vs. elektronickeho suvisi s jeho rozdielnou platnostou. Kym listok z automatu za 2,20 je mozne pouzit len na jednu cestu, s listkom z mobilnej aplikacie za 2,80 je mozne cestovat neobmedzene po dobu 90 minut. Rozdielna platnost je predpokladam sposobena rozdielnou formou listka - listok z mobilu sa prirodzene neoznacuje a teda by bolo problematicke ho limitovat len na jednu cestu. Namiesto toho dopravca pristupil k casovemu obmedzeniu platnosti.
Vlaky z Galanty nepôjde na Viedeň, ako by už mohli ísť? Max. po elektrifikovaní a zdvojkoľajení od DNV ďalej, ale je to celkom utopistické. Ak by sme chceli 15 minútový interval od Senca, tak by sme potrebovali existujúce Os zo Zámkov od EC z Budapešti (1), doplňujúce Os z Galanty (1), a špičkové Os zo Senca (2). Nejako by sa to možno dalo vopchať na trať, lenže problém by nastal na úseku Hl.st. - DNV, kde by možno musel počkať na oproti idúci (vykrižovanie) z Viedne alebo z Kútov, alebo z Malaciek, či z Prahy. Za ten čas by vlak stál na hl.st., a už by došiel nejaký ďalší od Pezinka, ktorý tiež chce pokračovať cez tunel ďalej. No neviem... možno by sa to dalo vyriešiť, ale nejaký ten čas aj R/RR/REX potrebujú na pristavenie (na čo tiež treba čakať pri vchodovom na zhlaví smerom na Vinohrady).
Čiže keby sa nepodarilo vopchať 15 min. takt aj smer SC, aj PK, aj MA, tak buď treba prestavať Hlavnú stanicu, nad čím absolútne nikto neuvažuje, alebo postaviť Filiálku.
Ak by niekto zmeškal vlak do Senca, nastúpil by na vlak smer Pezinok, a prestúpil na Vinohradoch, kde by malo byť aj prestupný bod v rámci projektu Bratislavský žel. uzol.
Hl.st. by slúžila pre centrum a západ polhodinovým, Filiálka pre východné centrum a východ polhodinovým, plus Račianska 15´. Ja v tom nevidím až tak hrozný problém, že by boli dve konečné stanice, skôr len v tom, že tá Filiálka mimo špičiek by bola prázdna, alebo ak nie, tak hodinový takt z Filiálky (plus hodinový z Hl.st.) by bolo o ničom, zbytočne postavili stanicu, aj keď má celkom atraktívnu polohu. Dilema... ale skôr by som hlasoval za prestavbu hlavnej, napríklad dve hrany v koľajisku Dvor pre smer Malacky pre končiace obojsmerné vlaky, a dve hrany smer Galanta v priestore 6-ky pre končiace obojsmerné (poposúvať celé zhlavie).
A hlavne zakúpiť ozajstné push-pull súpravy, lebo zatiaľ ich máme len pantografy 671, tie push-pully sa obiehajú permanentne vždy a kumulujú sa meškania.
Najhoršie bolo, keď nám pred pár rokmi dali každý druhý vlak pri hodinovom takte na Nové Mesto.
?
Vychadzas z teorie ze cestujuci bude stabilne cestovat bud z Hlavnej stanice, alebo z Filialky. Tato teoria je milna. Cestujuci nebude cakat navyse 15 minut aby isiel z jednej, alebo druhej stanice. Velka cast cestujucich pojde odtial, odkial im to pojde skor, pretoze nebudu mat dovod preferovat jednu alebo druhu stanicu. Stanicu si cielene budu vyberat len ti cestujuci, ktori ju budu mat vyrazne blizsie ako tu druhu.
Veď cestujúci nie sú nesvojprávny, vie si najsť cestovný poriadok a vie si v ňom pozrieť potrebné spoje a vie sa podľa neho aj riadiť. Takže pokiaľ chodíš z Hlst tak sa nebudeš orientovať cestovným poriadkom prípadnej Filiálky a naopak.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk
Ak presmerovavat na Filialku, tak vsetko z daneho smeru, v opacnom pripade rozbijas system a navyse nedostatocne vyuzivas novopostavenu stanicu. Vsak ked je to taky dokonaly uzol, poslime tam vsetko ? Potom ale treba riesit prestupne vazby v uzle Predmestie/Filialka a v tomto smere som zatial ziaden zmysluplny navrh nevidel.
Mimochodom, pre celu tuto debatu je dolezity fakt ze realne sa nikto nechysta navysovat pocet regionalnych vlakov v okoli Bratislavy.
Filialka je drahy projekt, pri ktorom je pochybna navratnost z dovodu nedostatocneho poctu vlakov a aj keby sa ten pocet vlakov navysi, stale je otazny prinos oproti variante skapacitnenia Hlavnej stanice, ktora ma strategicku polohu.