Dobry den, tento prispevok patri vedeniu DP,
pisem staznost na Vasu zamestnankynu, dnes dna 29.1. soferka (zena) linky cislo 39, zastavka Clementisova o 10.30. Automat na listky mi vydaval listok este v case, ked autobus prichadzal na zastavku. Vzhladom na to, ze automaty su nejake pomalsie a tlacia listky dlhsie, tak som pani soferku poziadala, nech pocka kym mi vyda listok automat. Ale pani soferka ma totalne odignorovala a nebola ochotna pockat 3 sekundy, kym automat dotlaci a mozem nastupit. Pred ocami mi zavrela a odisla. Moja otazka je, mala som ist radsej na cierno a nechat listok v automate? Ceny listkov su fakt vysoke na priemernu kvalitu sluzieb, a preto by si mohli aj soferi uvedomit, ze my platiaci cestujuci sme nielen ich klientami a zaroven zivitelmi. Cize by bolo od nich slusne robit minimalne take gesta, ze pockat na cestujuceho kym mu spomaleny automat vyda listok, ktoreho nefukcnost nie je moja chyba. Mimochodom, 39 ma 20 min. intervaly, takze som si musela pockat na dalsi bus a meskala som do prace. Co ma ale este viac zarazilo, ze to spravila zena. Su vobec soferi mentalne sposobili na takuto pracu s ludmi? Prosim o vyjadrenie k mojej staznosti a pripadne informaciu ako mienite taketo situacie riesit. Mima
Nesrovnal tusim pracoval ako pravnik v Nemecku a tam videl jazdit vlaky vsade-tade po meste a ma sotousku tuzbu to iste uskutocnit v Bratislave, aj ked to zmysel nema. Chcel by som rad pocut co by povedal, keby mu nejaky expert vysvetlil projekt novej hlavnej stanice vo Viedni, na ktoru vynalozili 1 mrd. ecok a ciel ktorej je, aby vlaky zo vsetkych smerov prechadzali cez jednu stanicu.
Dajme tomu, ze sa naozaj obnovi Filialka. V akom intervale tam budu jazdit vlaky? 30 minut v spicke a cez vikend kazde dve hodiny? Odkial vsade pojdu vlaky? Iba zo smeru Trnava a Senec/Galanta alebo aj z Dunajskej Stredy (Rajka je uplna blbost, je zbytocne sa nad tym len sekundu zamysliet)? Co vlaky zo Zahoria? Pojdu tam vlaky Os aj REx, alebo iba Os, alebo mozno aj nejake Rko? Ked tam pojdu vsetky Os-ka, co ludia ktori budu potrebovat ist napr. zo Svateho Jura na hlavnu stanicu lebo idu na ECcko do Ceska?
Filialka by jedine stala za uvahu, keby trat pokracovala tak ako napr. do 80tych rokov, alebo keby sme boli taky bohaty, ze by sme si mohli dovolit stavat nejaky tunel pod Dunaj. Aj vtedy by vsak bola vyhoda keby Bratislava v juhu nelezala priamo pri hraniciach a bolo by viacej slovenskych obci z ktorych by ludia dochadzali do Bratislavy (z rakuskych predsa takmer vsetci idu do Viedne, co sa tyka Madarska presne neviem)...
Zaujímalo by ma, ako si Nesrovnal predstavuje, že Filiálka pomôže vyriešiť dopravu z Rajky. Aj keby sa vybudovala spojka z Nového Mesta na Filiálku, už vidím Rajčanov, ako by takto cestovali vlakom vyhliadkovovu jazdou cez pol Bratislavy.
To, že súčasný rozsah MHD na TrMy by zrejme nezvládal nápor cestujúcich z vlakov sa tu už riešilo, mňa ale napadlo ďalšie negatívum. Keď sa spustia rampy na Jarošovej, bude kolabovať doprava aj na Račianskej, a ako poznáme autíčkarov, tak určite sa často nájdu takí, ktorí zablokujú električkovú trať do Rače. Jedine, že by sa semafory na križovatke J. Čabelku skoordinovali so železničnými a v čase kedy by mal ísť vlak by smerom na Jarošovu svietila zo všetkých smerov červená.
1) Ak cestuješ do Petržalky už dnes, tak si prestúp na Blumentáli na L94 a nerepci. Touto cestou sa dá aspoň dostať do Petržalky celodenne, a z celej Rače, resp. Račianskej (od napr. okolia Hečkovej, či Mladej gardy nikto nebude šlapať štvrťhodinu na zast. L59, aby na ňu následne ďalšiu štvrťhodinu čakal. A i to len ráno a poobede cez kladivá), i keď vozba trvá o pár minút dlhšie
2) U budúcej linky 3 nejde len o spojenie daných dvoch konečných oblastí, ale skôr o radiálnu dopravu do/z centra, príp. z centrálnej Petržalky na Blumentál, Račko, a pod. Oproti súčasnému stavu to dopr. obsluhu v ničom nezhorší, naopak - zopár ľuďom vytvorí nové atraktívne spojenia. Navyše to je rozhodne lepšie, ako zavádzať z Dúbravky popri rýchlych autobusoch ďalšie (2x pomalšie) spojenie s Petržalkou vlečúce sa cez celú Karlovku a pomaly sa okľukami vlniace v centre (z podobných dôvodov nemá veľký zmysel ani linka Petržalka - Ružinov)
3) L59 JE súbehom k trati, a osobne by som bol po otvorení Petržalky za jej zrušenie a nahradenie znovuobnovenou L55. Max. ráno ponechať zopár školských spojov, ale inak tá linka fakt nemá zmysel, čo vidno aj na jej biednej vyťaženosti okrem pár vybraných ranných žiackych návozov
4) Krásny večer aj tebe
Nedá mi sa nevyjadriť k spojeniu Rača - Petržalka!
Pamätám sa ako sme pred niekoľkými rokmi žiadali o posilnenie linky 59 a odpoveď bola: Trasa Rača - Petržalka nie je vyťažená! Respektíve, že by bol súbeh BUS + Električka. Keď sa tak zamyslím tak ani nie lebo bus nestojí na všetkých električkových zastávkach! Funguje to aj v iných západných mestách.
Samozrejme a musím sa priznať, že keď sa otvorí nová trasa pre linku 3, že ma to aj potešilo ale pravda je, že mi to pomôže iba a to zdôrazňujem, v letnom období za cestou do práce.
Teraz sa ale pýtam, zrazu už je trasa Rača - Petržalka vyťažená?
Osobne si myslím, že to je Dúbravka a linke 83 by to čiastočne pomohlo ale to už nechajme tak.
Teraz sa ukázali Šoutoši a sú aj v DPB! Nechcem tu nadávky, búrlivú diskusiu ani urážky na moju či niečiu adresu, bolo to len vyjadrenie sa. Všetkým prajem krásny večer ?
Ja som využil tarifu IDS *okrem električeniek* druhýkrát včera ? s neúspešným označením lístka. Keď som si však označoval ešte v decembri prvýkrát, tak najprv mi vodič tvrdil, že on nie je bratislavská MHD, čo to mám za lístok (bolo tam logo DPB), tak som mu vymenil za druhý, kde už bolo logo IDS BK. Tak mi tvrdil, že to len keď idem z Bratislavy na ten lístok, len vtedy platí integrovaný lístok, uňho nie na regionálnej linke. Napokon ma počúvol, a horko-ťažko som si vopchal lístok a označil mi... avšak nulový evidenčný lístok mi vodič nevydal. A to už bolo v prvý týždeň nových grafikonov.
Dnes v BA som videl až u dvoch IDS lístok vydaný železničnou spoločnosťou v MHD a na ulici. Prvýkrát niečo také vidím...
Prečo by sa mal zhadzovať kríž? Čo si vrchár? Dnes existuje taká vymoženosť, zvaná angličan, čiže križovatková výhybka, akurát sa toho Ing. Para's Melody Boys boja ako ľudové stelesnenie diabla kresťanského náboženského symbolu.
Ja som nevedel čo má označovač označiť na lístok. Jednoducho som si ho cvikol a viac som sa nestaral. A ešte keď aj sprievodca vo vlaku nič nepovedal, tak som si myslel, že je všetko OK. Keď sa však na teba vrhne 5 do hola vyholených chlapov bez krku s beusáckym IQ, nemyslíš na nejaké sťažnosti. O mňa ani tak nešlo, ale bál som sa o moju manželku, ktorá mala rovnako označený lístok ako ja. Hovorím- nikdy viac IDSBK. Radšej zaplatím každému dopravcovi zvlášť. Koniec koncov, cenovo to často vychádza aj výhodnejšie.
Ja som si skúsil označiť lístok v SL autobuse len raz(a naposledy). Na lístok mi označovač označil len čas kedy som nastúpil. Nevadilo by mi to, keby som nemusel s takto označeným lístkom pokračovať v ceste ďalej vlakom a následne MHD BA. Vo vlaku ešte ako tak problém nebol. Sprievodca síce na lístok čumel ako tĺk, ale nekomentoval nič. Problém nastal až v DNV v 21. Čo čert nechcel, hneď 5 revízorov. A všetci do mňa. Čo to mám za lístok(vytlačený s príručnej tlačiarne na železnici), prečo ho nemám riadne označený, prečo je v strede prehnutý(kto to poznáte, tak viete že ho treba pred cestou prehnúť, aby sa zmestil do označovača). A že nech s nimi na nasledujúcej zastávke vystúpim. Na šťastie som zachoval chladnú hlavu a všetko sa mi podarilo jednému s bezkrkých zamestnancov beusu vysvetliť. Mám pre budúcnosť dobrú skúsenosť. Nikdy viac nevyužiť službu s názvom IDSBK.
Ten kríž tam bol z dôvodu, že ešte keď 210 jazdila len po AS, tak tam mali niekoľko minút výdrž a 206 tam okrem rannej špičky chodili len ,,na otočku,,. Preto bolo potrebné, aby 210 bola na pravej stope a 206 ju vlastne obiehala po rýchlejšej stope. Momentálne to stratilo opodstatnenie.
Vidíš, na to som už aj zabudol že tam sú prekrížené. Ok, a v noci by bol brutálny problém zhodiť to kríženie, a ponechať od karadžičky ľavú stopu, a od 29. augusta pravú stopu? odstzránenie kríženia, a možnosť jazdy až na ASMN (šetrenie paliva).... Či? moc náročný? nie žeby mi to priamo vadilo... Ale tak ,vieme ako dopadla 33 s 25Tr keď Molecova nebola pod trolejou...
Tak ja vodičov SL "testujem" pravidelne ? väčšinou na mňa pozerajú jak na stvorenie z iného sveta, keď im ukážem označený karnet... poprípade keď si karnet označujem priamo v autobuse, zvlášť keď kombinujem starý a nový karnet.
Ale minule som potreboval 24-hodinový sieťový lístok a vodič ani len netušil, že taký existuje a samozrejme ho nevedel ani vydať, tak som si musel kúpiť obyčajný lístok a pri prestupe na ďalší bus som si chcel kúpiť opäť 24h a tento vodič ho vydal bez problémov. Ale toho prvého vodiča som v ten deň stretol ešte raz a akonáhle som nastúpil do busu, hneď mi hovoril, že volal na dispečing (či kam) a tam mu povedali ako má vydať taký lístok. Dokonca mi vytlačil zoznam všetkých lístkov, ktoré dokáže vydať ?
Nepostačuje, keďže často na ASMN stojí 206 a trolejové stopy na výstupišti sú urobené tak, že 206 stojí na ľavej stope. 210 by ju nemala ako obehnúť a zberače môžeš stiahnuť len keď si pod vedením (Vedenie 210 je nad odstavenými autobusmi na AS).
Rubber38
2) U budúcej linky 3 nejde len o spojenie daných dvoch konečných oblastí, ale skôr o radiálnu dopravu do/z centra, príp. z centrálnej Petržalky na Blumentál, Račko, a pod. Oproti súčasnému stavu to dopr. obsluhu v ničom nezhorší, naopak - zopár ľuďom vytvorí nové atraktívne spojenia. Navyše to je rozhodne lepšie, ako zavádzať z Dúbravky popri rýchlych autobusoch ďalšie (2x pomalšie) spojenie s Petržalkou vlečúce sa cez celú Karlovku a pomaly sa okľukami vlniace v centre (z podobných dôvodov nemá veľký zmysel ani linka Petržalka - Ružinov)
3) L59 JE súbehom k trati, a osobne by som bol po otvorení Petržalky za jej zrušenie a nahradenie znovuobnovenou L55. Max. ráno ponechať zopár školských spojov, ale inak tá linka fakt nemá zmysel, čo vidno aj na jej biednej vyťaženosti okrem pár vybraných ranných žiackych návozov
4) Krásny večer aj tebe